KTM SX / EXC bakdel

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Sorry för ny tråd om nåt som varit uppe förut.. men hinner inte sitta och söka nu.

Tänkte skaffa ny bak till en KTM SXF 06. Bakdelen jag vill ha är vit men jag hittar bara en vit till EXC modellerna..

Nu till frågan. Iom att en SXF och en EXC är i stort sett likadana hojar förutom i motor, och dämpning osv, Så borde väll baken på en EXC passa en SXF? frågan är ju sitter det någon liten regplåts flärp på EXC kåpan?

Skulle uppskatta ett svar idag så jag kan beställa:)


//Frappe
 
jämförde lite på blocket..det verkar som att dom har samma baksärm iaf -06:an så det bör passa:) men vit!? e inte de lite som att ha en blå kawa ninja?:P hehe

marty
 
nja det skulle jag vell inte tro, men har ju en svart plastbit under den som håller i lampan och reg plåten :P
ta upp en sprängskiss så ser du :)

http://cyclehuttktm.com/ den sidan kanske kan hjälpa dej :)

Aha där ser man, ska kolla lite där på andra prylar också.. skickar dom snabbt? :)

jämförde lite på blocket..det verkar som att dom har samma baksärm iaf -06:an så det bör passa:) men vit!? e inte de lite som att ha en blå kawa ninja?:P hehe

marty

Aha juste.. okej, jo jag vet tänkte bara.. men men ^^ Du tycker jag ska ha en svart istället? :tungan
 
man kan kopiera delarnas part nummer och ringa till den ktm handlaren man vill beställa av och säja numret så ska de veta va du vill ha :)
har själv inte beställt från sidan, jag använder den bara som en bra sprängskiss :)
 
Aha juste.. okej, jo jag vet tänkte bara.. men men ^^ Du tycker jag ska ha en svart istället? :tungan[/QUOTE]

haha:D jaaaa! men lägg ut en bild på hur den ser ut sen;) kanske blir as fränt!
 
man kan kopiera delarnas part nummer och ringa till den ktm handlaren man vill beställa av och säja numret så ska de veta va du vill ha :)
har själv inte beställt från sidan, jag använder den bara som en bra sprängskiss :)

Aha ok, ska se vad jag kan hitta då :) tack

[/QUOTE]

haha:D jaaaa! men lägg ut en bild på hur den ser ut sen;) kanske blir as fränt![/QUOTE]

Jaa, absolut.. bilder ska ut va fan! vilken färg på dekalerna då? :D
 

Kollat där förut.. men njae :/

Men nu hittade jag en riktigt fin affär... 24mx.se
har ju allt och lite till och lagerhus i sthlm :tummenupp
 
Kollat där förut.. men njae :/

Men nu hittade jag en riktigt fin affär... 24mx.se
har ju allt och lite till och lagerhus i sthlm :tummenupp

Eh?

Karlströms är handlaren nummer 1 på KTM i Sverige...att allt inte finns på webben är inget att hänga upp sig på, däremot rockar deras sida om man har artikelnummer från KTM på det man jagar...

Annars plockar man upp telefonen och pratar med grabbarna - de har *allt* på lager och är raska som fan att leverera. :)

/J
 
Eh?

Karlströms är handlaren nummer 1 på KTM i Sverige...att allt inte finns på webben är inget att hänga upp sig på, däremot rockar deras sida om man har artikelnummer från KTM på det man jagar...

Annars plockar man upp telefonen och pratar med grabbarna - de har *allt* på lager och är raska som fan att leverera. :)

/J

Jo det är ifs sant men jag letade prylar till helgen typ :P
och det hade dom på 24mx speciellt då jag kan åka dit och köpa över disk imorn bara :)

Men det är klart, letar man efter väldigt specifika delar så är nog karlströms alternativ 1 :)

Hur lång tid tar det levererat därifrån?
 
Jo det är ifs sant men jag letade prylar till helgen typ :P
och det hade dom på 24mx speciellt då jag kan åka dit och köpa över disk imorn bara :)

Men det är klart, letar man efter väldigt specifika delar så är nog karlströms alternativ 1 :)

Hur lång tid tar det levererat därifrån?

De få gånger jag beställt så har det varit på förmiddagen, och jag har haft grejerna på posten dagen efter, men nu bor jag så nära att det är enklare att bara åka dit.

/J
 
De få gånger jag beställt så har det varit på förmiddagen, och jag har haft grejerna på posten dagen efter, men nu bor jag så nära att det är enklare att bara åka dit.

/J

Det var som fan! :Bugar *service*

hmm, nu när jag ändå har tråden uppe.. kan man lufta bromsen utan att ha massa special prylar till det? jag kan redan tekniken men ändå? :)
 
Jaa, absolut.. bilder ska ut va fan! vilken färg på dekalerna då? :D[/QUOTE]


men du har inte katalogen "powerparts2009" där finns de as fräna dekalkit:)
det borde du kolla in!:tummenupp
 
[/QUOTE]


men du har inte katalogen "powerparts2009" där finns de as fräna dekalkit:)
det borde du kolla in!:tummenupp[/QUOTE]

Nepp tyvärr inte.. ska kolla upp det. ska ut till 24mx butiken imorn och kolla vad dom har där :)
 
marty jo bakdelen är samma som sxf och exc. allt som passor kosmetiskt på en sx, sxf passar också på exc
 
marty jo bakdelen är samma som sxf och exc. allt som passor kosmetiskt på en sx, sxf passar också på exc

Ok.. fast nu blir den svart iallafall, men nu vet man tack :)

Lägger upp bilder sen på hur den blev efter prylarna :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top