Bränslepumpen är de mest vanliga felet på dem så den är mest troligt boven , men att du hörde den gå stämmer inge bra med det.
Mins du om pumpen gick i flera sekunder eller rentutav hela tiden när du slår på tändningen?
Om den går längre än 1-2 sek så kan den inte bygga upp trycket till runt 3,5 bar och då är de förmodligen pumpen. Om jag slår på tändningen första gången för dagen så går den i 1 sekund och slår jag av tändningen utan att starta hojen kan jag slå på tändningen igen utan att den går alls innan start. Om backventilen är ok så ska den hålla trycket uppemot i flera minuter med helt avstängd tändning. Men även om backventilen läcker så brukar man få igång hojar, de enda som blir sämre är att man får kärra längre tid på startmotorn innan den startar.
Bränsletryckregulatorn är även misstänkt, den kan bryta på alldeles för lågt tryck men de är mer ovanligt fel vs pumpen.
Mins du om pumpen gick i flera sekunder eller rentutav hela tiden när du slår på tändningen?
Om den går längre än 1-2 sek så kan den inte bygga upp trycket till runt 3,5 bar och då är de förmodligen pumpen. Om jag slår på tändningen första gången för dagen så går den i 1 sekund och slår jag av tändningen utan att starta hojen kan jag slå på tändningen igen utan att den går alls innan start. Om backventilen är ok så ska den hålla trycket uppemot i flera minuter med helt avstängd tändning. Men även om backventilen läcker så brukar man få igång hojar, de enda som blir sämre är att man får kärra längre tid på startmotorn innan den startar.
Bränsletryckregulatorn är även misstänkt, den kan bryta på alldeles för lågt tryck men de är mer ovanligt fel vs pumpen.