KTM som dör.

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
Hejsan!!
Jag har ett litet problem,,,, Jag köpte en KTM 660 -04 i vintras som gått 70 mil. Strypningen är borttagen och jag bytte dämpare på den direkt när jag köpt den. Den har nu gått 85 mil och ska in på sin första service om ett par veckor.
Nu till problemet, dom första 10 milen gick hur bra som helst men dom sista 5 milen så dör den ibland(ca 6 gånger). Det är när jag ska sakta ner inför en korsning då jag bromsar, kopplar och ska peta ner den ett par växlar som motorn bara dör. Det är när jag kopplar som den dör. Den startar alltid igen på ett par kickar men det är ju inte så kul att den dör mitt i en korsning.
Någon som vet vad detta kan bero på? Ventiler?, förgasare?
 
Kör du med kranen på "on" ? Min 660 -04:a dog lite då och då, så som du beskriver, och felet ligger i Soppakranen(Jävligt skumt). Testa o kör den på reserven konstant o se om den dör lika lätt.

Kimmen.
 
Mr_M5 skrev:
2095336 Kör du med kranen på "on" ? Min 660 -04:a dog lite då och då, så som du beskriver, och felet ligger i Soppakranen(Jävligt skumt). Testa o kör den på reserven konstant o se om den dör lika lätt.
QUOTE]


Jo jag kör med kranen på "ON" och det har ju funkat fint i 80 mil. Men får prova att vrida den på andra hållet.
 
prova o höja tomgången lite då..
åtminstone till den är inkörd.

den är väl bestyckad?
 
ozeo skrev:
2095402 prova o höja tomgången lite då..
åtminstone till den är inkörd.

den är väl bestyckad?

Den är bestyckad så att strypningen är borttagen, sen exakt vad det betyder att dom har gjort med fuggen vet jag inte. Men det ska kollas.
 
Förmodligen så sitter de ett 165 munstycke i. Tror jag matade i 168 eller 170 i min efter bytet av ljuddämparna. Men testa o höjja tomgången lite som nån skrev, de e som sagt lite tjuriga i början.

Annars så får du väl komma ner så kollar vi på de :tummenupp

Glöm inte skruva dit sadeln bara. Har haft mardrömmar efter jag provade din hoj sist :död
 
Rebell80 skrev:
2095442 Den är bestyckad så att strypningen är borttagen, sen exakt vad det betyder att dom har gjort med fuggen vet jag inte. Men det ska kollas.


Kolla även vilket avstånd flottörnivån ska ha!!
 
yates skrev:
2095495 Förmodligen så sitter de ett 165 munstycke i. Tror jag matade i 168 eller 170 i min efter bytet av ljuddämparna. Men testa o höjja tomgången lite som nån skrev, de e som sagt lite tjuriga i början.

Annars så får du väl komma ner så kollar vi på de :tummenupp

Glöm inte skruva dit sadeln bara. Har haft mardrömmar efter jag provade din hoj sist :död

Ja vi ska ta en mecka dag då du ska visa mig hur man gör med allt. Kollade på den :huvet SAS ventilen igen och fattar noll. Och sen byta munstycke.

Och ja,,,, sadlen ska sitta fast nästa gång. Ska dra silvertejp runt hojen. :tummenupp
 
Rebell80 skrev:
2095549 Ja vi ska ta en mecka dag då du ska visa mig hur man gör med allt. Kollade på den :huvet SAS ventilen igen och fattar noll. Och sen byta munstycke.

Och ja,,,, sadlen ska sitta fast nästa gång. Ska dra silvertejp runt hojen. :tummenupp
Får tanken luft? blir inte vakum i tanken efter ett par mil så att den inte får soppa??? Polaren hade veck på sin avluftningsslang från tanklocket.
 
Långa farbron skrev:
2095253 Vet inte varför,en del Lc4 motorer tycks leva sitt eget liv på tomgång innan dom blivit inkörda.


Ha ha så sant dom är riktigt tjuriga,min gjorde likadant dom första 100
milen,men det släpper sen när den är inkörd, höj tomgången bara och
bränn av lite mil till så ska du se att det ordnar sig :banana
 
Min husa börjar gå dåligt nu när värmen kommer eftersom jag optimerade bestyckningen för ca-10grader i vintras...Gick som en dröm då...men går dåligt nu och vill tjuvstanna i +12grader....ska sänka nålen 2steg imorgon och kolla om inte den vill gå bättre då. (Mycket troligt)
 
Böjjarn skrev:
2096349 Kolla lågfarten 1:1 bör det vara, eller så går du upp på lågfarten, kommer ej ihåg om det bör vara 37,5 eller nått liknande.
Men pratar du verkligen Keihin nu ? :confused:
 
Det är inte så att du har fylt på för mycket olja i morton så den skjuter ut det i vevhusventilationen och då hamnar allt i luftburken.
Så när du bromsar så åker oljan in och täpper igen luftfiltret och ger morton en duch med olja.

den kan iofs trycka ut olja där om du kör för högt på slangen.
 
Ex3mX skrev:
2096578
den kan iofs trycka ut olja där om du kör för högt på slangen.


Jag kan ju garantera att jag inte kör för högt på slangen,,,,tyvär. Jag sugerpå att slanga (än så länge). Fråga Yates, han nitar mig snart om jag inte lär mig det. Yates---> :fatta! <---Jag
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top