KTM som dör.

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
Hejsan!!
Jag har ett litet problem,,,, Jag köpte en KTM 660 -04 i vintras som gått 70 mil. Strypningen är borttagen och jag bytte dämpare på den direkt när jag köpt den. Den har nu gått 85 mil och ska in på sin första service om ett par veckor.
Nu till problemet, dom första 10 milen gick hur bra som helst men dom sista 5 milen så dör den ibland(ca 6 gånger). Det är när jag ska sakta ner inför en korsning då jag bromsar, kopplar och ska peta ner den ett par växlar som motorn bara dör. Det är när jag kopplar som den dör. Den startar alltid igen på ett par kickar men det är ju inte så kul att den dör mitt i en korsning.
Någon som vet vad detta kan bero på? Ventiler?, förgasare?
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Kör du med kranen på "on" ? Min 660 -04:a dog lite då och då, så som du beskriver, och felet ligger i Soppakranen(Jävligt skumt). Testa o kör den på reserven konstant o se om den dör lika lätt.

Kimmen.
 

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
Mr_M5 skrev:
2095336 Kör du med kranen på "on" ? Min 660 -04:a dog lite då och då, så som du beskriver, och felet ligger i Soppakranen(Jävligt skumt). Testa o kör den på reserven konstant o se om den dör lika lätt.
QUOTE]


Jo jag kör med kranen på "ON" och det har ju funkat fint i 80 mil. Men får prova att vrida den på andra hållet.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
prova o höja tomgången lite då..
åtminstone till den är inkörd.

den är väl bestyckad?
 

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
ozeo skrev:
2095402 prova o höja tomgången lite då..
åtminstone till den är inkörd.

den är väl bestyckad?

Den är bestyckad så att strypningen är borttagen, sen exakt vad det betyder att dom har gjort med fuggen vet jag inte. Men det ska kollas.
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Förmodligen så sitter de ett 165 munstycke i. Tror jag matade i 168 eller 170 i min efter bytet av ljuddämparna. Men testa o höjja tomgången lite som nån skrev, de e som sagt lite tjuriga i början.

Annars så får du väl komma ner så kollar vi på de :tummenupp

Glöm inte skruva dit sadeln bara. Har haft mardrömmar efter jag provade din hoj sist :död
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Rebell80 skrev:
2095442 Den är bestyckad så att strypningen är borttagen, sen exakt vad det betyder att dom har gjort med fuggen vet jag inte. Men det ska kollas.


Kolla även vilket avstånd flottörnivån ska ha!!
 

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
yates skrev:
2095495 Förmodligen så sitter de ett 165 munstycke i. Tror jag matade i 168 eller 170 i min efter bytet av ljuddämparna. Men testa o höjja tomgången lite som nån skrev, de e som sagt lite tjuriga i början.

Annars så får du väl komma ner så kollar vi på de :tummenupp

Glöm inte skruva dit sadeln bara. Har haft mardrömmar efter jag provade din hoj sist :död

Ja vi ska ta en mecka dag då du ska visa mig hur man gör med allt. Kollade på den :huvet SAS ventilen igen och fattar noll. Och sen byta munstycke.

Och ja,,,, sadlen ska sitta fast nästa gång. Ska dra silvertejp runt hojen. :tummenupp
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Rebell80 skrev:
2095549 Ja vi ska ta en mecka dag då du ska visa mig hur man gör med allt. Kollade på den :huvet SAS ventilen igen och fattar noll. Och sen byta munstycke.

Och ja,,,, sadlen ska sitta fast nästa gång. Ska dra silvertejp runt hojen. :tummenupp
Får tanken luft? blir inte vakum i tanken efter ett par mil så att den inte får soppa??? Polaren hade veck på sin avluftningsslang från tanklocket.
 

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
mark
Hoj
ktm 660smc 04
Långa farbron skrev:
2095253 Vet inte varför,en del Lc4 motorer tycks leva sitt eget liv på tomgång innan dom blivit inkörda.


Ha ha så sant dom är riktigt tjuriga,min gjorde likadant dom första 100
milen,men det släpper sen när den är inkörd, höj tomgången bara och
bränn av lite mil till så ska du se att det ordnar sig :banana
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Min husa börjar gå dåligt nu när värmen kommer eftersom jag optimerade bestyckningen för ca-10grader i vintras...Gick som en dröm då...men går dåligt nu och vill tjuvstanna i +12grader....ska sänka nålen 2steg imorgon och kolla om inte den vill gå bättre då. (Mycket troligt)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Böjjarn skrev:
2096349 Kolla lågfarten 1:1 bör det vara, eller så går du upp på lågfarten, kommer ej ihåg om det bör vara 37,5 eller nått liknande.
Men pratar du verkligen Keihin nu ? :confused:
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Det är inte så att du har fylt på för mycket olja i morton så den skjuter ut det i vevhusventilationen och då hamnar allt i luftburken.
Så när du bromsar så åker oljan in och täpper igen luftfiltret och ger morton en duch med olja.

den kan iofs trycka ut olja där om du kör för högt på slangen.
 

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
Ex3mX skrev:
2096578
den kan iofs trycka ut olja där om du kör för högt på slangen.


Jag kan ju garantera att jag inte kör för högt på slangen,,,,tyvär. Jag sugerpå att slanga (än så länge). Fråga Yates, han nitar mig snart om jag inte lär mig det. Yates---> :fatta! <---Jag
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top