Ktm reservdelar, renovering

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det får ju att Googla Harley Davidsson Indien och se vad det var dom tillverkade...

Jag har kört en Harley snöskoter (AMF) det var en mindre trevlig upplevelse...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Visst ja, jag glömde att googla fram en Ding Ding Ding värld länk med en dramatisk voice over som förklarar läget utan källhänvisningar och illa uppbyggda påståenden, för att backa upp MINA påståenden.
Då tittade du inte på videon, han presenterar harly davidson officiella försäljningssiffror sedan 2018 och det faller brant worldwide sedan kanske något enstaka land har ökar den försäljningen. Dock har HD satsat på dyrare i dyrare hojar o då minskar kundunderlaget. Harly davidson är konkurs mässiga och kan mycket väl bli uppköpta av någon annan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Verkar vara ett ganska nytt påfund, de gamla AMF grejerna var nog US made?

Jo, A(merican)M(other)F(uckers) Var Amerikanskt, men jag har för mig att det var en Sachs motor i snöskotern...

Angående hur det går för Hardly Driveable så har jag inga siffror eller så, men det känns som att dom sprider sig lite tunnt med sina äventyrshojar och elektriska hojar...

Dom borde satsa på sin kärnidentitet, omoderna, lågeffekts motorcyklar som väger för mycket...

Det är det som är the amercan dream (insert screaming eagle sound)

Är man beredd att göra avsteg från det är nästan allt annat bättre.

Vill man ha en äventyrsmotorcykel som väger för mycket finns ju BMW
Vill man ha en elektrisk motorcykel finns ju även det.
Vill man däremot ha ett halvt ton järn med en motor som omvandlar bensin till buller och ger några fjuttiga hästkrafter, då har det bara funnits Harley Davidson...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Då tittade du inte på videon, han presenterar harly davidson officiella försäljningssiffror sedan 2018 och det faller brant worldwide sedan kanske något enstaka land har ökar den försäljningen. Dock har HD satsat på dyrare i dyrare hojar o då minskar kundunderlaget. Harly davidson är konkurs mässiga och kan mycket väl bli uppköpta av någon annan.
Nej jag kollade inte länken måste jag erkänna, den såg bara oseriös ut, fel av mig i så fall. Jag tittade på någon Amerikansk oberoende finans rapport som verkade seriös. Men de kanske plockade russinen ur kakan för där verkade inget konkursmässigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Arbetsförhållandena är så usla att man nästan tycker det borde bli ett drev av det där…

La du märke till att dom hade hittat en snubbe som var kort nog att sitta under (det oskyddade) svänghjulet på pressen och trampa på pedalen.

Han var som klippt och skuren för att inte bli klippt och skuren...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nej jag kollade inte länken måste jag erkänna, den såg bara oseriös ut, fel av mig i så fall. Jag tittade på någon Amerikansk oberoende finans rapport som verkade seriös. Men de kanske plockade russinen ur kakan för där verkade inget konkursmässigt.
US företag registrerar fordon hos återförsäljare o då anses dom vara sålda.

Chewa har som ex 250 000 sk såla fordon som står osåla hos återförsäljare ofta till sänkt pris. Hanna barbera stå o talar om hur fantastiskt många bilar dom säljer när även checkas salu pil går rakt ner i backen. Där har du nästa konkurs tillsammans med crysler.

Ford och tesla tjänar pengar.


Ja kinesisk industri är hästlängder före indisk industri men Indien är billigare idag än kina så därför la ktm tillverkningen där.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För att (nästan) återgå till ämnet reservdelar till Indiska fordon:

En liten rysk variant från Kolahalvön .....
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Finns ju dom som gillar svarta å vita pilen å dom som inte gör de... Lik förbaskat är den lilla motorn stort sätt likadan me ktms..
Kan det bero på att det är likadana motorer i husqwarna o ktm, ktm lixom äger husqwarna om du nu missat detta
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kan det bero på att det är likadana motorer i husqwarna o ktm, ktm lixom äger husqwarna om du nu missat detta
Näe de har jag inte missat.. Ktm äger även gasgas, har ägt å lagt ner Husaberg.. Även Beta för typ mer än 10 år hade ktm motorer i sina hojar..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Här är en perfekt motor, bilprovningen lär knappast märka att man bytt motor.

45 hk istället för 40 hk och vill man trimma finns det nog mycket roligt liggande på hyllorna hos gamla crossförare. Särskilt om man börjar med att renovera den, ny kolv, kamkedja, vevstake och lager. troligen betydligt pålitligare motor dessutom.
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Här är en perfekt motor, bilprovningen lär knappast märka att man bytt motor.

45 hk istället för 40 hk och vill man trimma finns det nog mycket roligt liggande på hyllorna hos gamla crossförare. Särskilt om man börjar med att renovera den, ny kolv, kamkedja, vevstake och lager. troligen betydligt pålitligare motor dessutom.
Det är väldigt billigt dom brukar kosta 20-30k hade det varit närmare hade jag köpt den direkt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top