Ktm reservdelar, renovering

DrillBit

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2022
Hoj
Ktm?
Hej.
har hittat denna https://www.blocket.se/annons/kronoberg/ktm_390_duke_projekt/103138095

Jag tänkte skaffa mig ett vinterprojekt. Funderar på om priset verkligen är så bra, i fungerande skick är den värd ca 30. Ska man lägga ner arbetet lär det ju vara värt det ekonomiskt.

Vad jag kan se är delar från ktm svindyrt, cylinderhuvud 5000, ventilkit 3000 osv. Listan uppgår till 16-17k hos dem för renoveringen

Jag har hittat en motor i England för 13k men med tull blir det inte billigare. Indien har billiga grejer på eBay men samma sak gäller där tyvärr

finns det billigare grejer att få tag i än att köpa hos ktm? Priset på motorcykeln är ju annars galet högt, eller?
 
Dåligt förslag att köpa den.. Får man tag på en fungera de motor för typ 5.000 kr å köper objektet för under 10.000 kr så finns en liten möjlighet till förtjänst..
Annars köpa objektet för under 10.000 kr å slakta den å sälja delarna..
 
Dåligt förslag att köpa den.. Får man tag på en fungera de motor för typ 5.000 kr å köper objektet för under 10.000 kr så finns en liten möjlighet till förtjänst..
Annars köpa objektet för under 10.000 kr å slakta den å sälja delarna..
iallafall för den summan, min fundering är hur man kommer över billiga delar. hos ktm är för dyrt för att löna sig, utanför eu går knappt heller. dock är cylinderhuvud och ventiler i kombo billigare att beställa från indien inkl tull än hos ktm tex
 
Dåligt förslag att köpa den.. Får man tag på en fungera de motor för typ 5.000 kr å köper objektet för under 10.000 kr så finns en liten möjlighet till förtjänst..
Annars köpa objektet för under 10.000 kr å slakta den å sälja delarna..

10kkr är ju för mycket om man ska sälja den i delar. Vad får man sålt från den? Hjulen, men sen är det väl en väldigt enkel framgaffel så man måste väl vänta tills någon krockat en likadan utan försäkring.
 
10kkr är ju för mycket om man ska sälja den i delar. Vad får man sålt från den? Hjulen, men sen är det väl en väldigt enkel framgaffel så man måste väl vänta tills någon krockat en likadan utan försäkring.
möjligen även slip on, motorbågar och plastkåpor, men det lär nog inte var värt att sälja i delar
 
10kkr är ju för mycket om man ska sälja den i delar. Vad får man sålt från den? Hjulen, men sen är det väl en väldigt enkel framgaffel så man måste väl vänta tills någon krockat en likadan utan försäkring.
De är väl max man kan få för delarna..
 
Är inte det modellen med Bajaj motor?
En Indisk kopia på en Kinesisk motor som dom har tvingat att varva mera?

Det låter i mina öron som att motorras skulle kunna vara vanliga på sådana som hamnar i händerna på gasglada ungdomar
 
Är inte det modellen med Bajaj motor?
En Indisk kopia på en Kinesisk motor som dom har tvingat att varva mera?

Det låter i mina öron som att motorras skulle kunna vara vanliga på sådana som hamnar i händerna på gasglada ungdomar
Jo de är de... Samma som säkert sitter i RC390 å Adventure 390 samt svarta pilen 401..
 
Jo de är de... Samma som säkert sitter i RC390 å Adventure 390 samt svarta pilen 401..
Men dom motorerna är ju jättebra. Fick ju varma fiskar när jag nämnde dessa problem i husqwarna 401 tråden.

Men nu finns alltså då minst 4 st med rasade motorer.

O samma sak med 125 varenda en har väll utbytt motor. Kines fiddys motorer framstår ju som stryktålig, ( vilket dom är).
 
Kinesmotorer som är avsedda att sitta i trehjuliga flakmotorcyklar på den kinesiska marknaden kopieras av Indier och tvingas varva dubbelt mot vad kineserna hade tänkt och sätts i motorcyklar som köps av gasglada ungdomar.....

Vad kan gå fel liksom?
 
Men dom motorerna är ju jättebra. Fick ju varma fiskar när jag nämnde dessa problem i husqwarna 401 tråden.

Men nu finns alltså då minst 4 st med rasade motorer.

O samma sak med 125 varenda en har väll utbytt motor. Kines fiddys motorer framstår ju som stryktålig, ( vilket dom är).
Finns ju dom som gillar svarta å vita pilen å dom som inte gör de... Lik förbaskat är den lilla motorn stort sätt likadan me ktms..
 
Finns ju dom som gillar svarta å vita pilen å dom som inte gör de... Lik förbaskat är den lilla motorn stort sätt likadan me ktms..
Det är ju inte ktms olika märken som är något bekymmer. Ktm kan och gör hojar som är riktigt körglada och som körs.

Bekymmret är samma för ktm som när Volvo o Mercedes sätter i Renault motorer som vevaxlarna pajar i parti minut.
Hade ktm satt i en CF-Moto byggd motor hade det ganska säkert inte varit dessa bekymmer.

Twåtaktsmannen.
Den bilden gillas starkt
 
Det är ju inte ktms olika märken som är något bekymmer. Ktm kan och gör hojar som är riktigt körglada och som körs.

Bekymmret är samma för ktm som när Volvo o Mercedes sätter i Renault motorer som vevaxlarna pajar i parti minut.
Hade ktm satt i en CF-Moto byggd motor hade det ganska säkert inte varit dessa bekymmer.

Twåtaktsmannen.
Den bilden gillas starkt
Hade varit en annan variant att inte saluföra i Sverige då.. Haft dom bara i typ Asien..
 
Hade varit en annan variant att inte saluföra i Sverige då.. Haft dom bara i typ Asien..
Så var ju tanken från början.

Även hardly davidson tillverkade ju 125cc i Indien förr i välden. O är väll på väg dit igen även med dom stora hojarna.
 
Så var ju tanken från början.

Även hardly davidson tillverkade ju 125cc i Indien förr i välden. O är väll på väg dit igen även med dom stora hojarna.


Njae - är du säker på det?

I min värld köpte HD in sig med 50% i Aermacchi under tidigt 60-tal, och under AMF-tiden köpte man resten - typ mitten av sjuttiotalet.

Produktionen låg dock kvar i IT-Varese hela tiden fram till slutet av sjuttiotalet när man sålde av hela klabbet till grannen i Varese: Cagiva.

harley-davidson-aermacchi-harley-davidson-sxt-125-1975[1].jpg


Rätt eller fel...?
 
Last edited:
Njae - är du säker på det?

I min värld köpte HD in sig med 50% i Aermacchi under tidigt 60-tal, och under AMF-tiden köpte man resten - typ mitten av sjuttiotalet.

Produktionen låg dock kvar i IT-Varese hela tiden fram till slutet av sjuttiotalet när man sålde av hela klabbet till grannen i Värde: Cagiva.

View attachment 476474


Rätt eller fel...?
Ingen aning men en sån hoj hade varit kult att ha idag, tex för att besöka lokala HA-klubben. HD 125 cc förekom i annonser när jag själv var 16 men minns inte att jag någonsin har sett en i verkligheten
 
Njae - är du säker på det?

I min värld köpte HD in sig med 50% i Aermacchi under tidigt 60-tal, och under AMF-tiden köpte man resten - typ mitten av sjuttiotalet.

Produktionen låg dock kvar i IT-Varese hela tiden fram till slutet av sjuttiotalet när man sålde av hela klabbet till grannen i Varese: Cagiva.

View attachment 476474


Rätt eller fel...?
Dej säger jag inte imot du brukar ha kött på bena. Men då är det befintligproduktion som planeras att flyttas HD är ju konkurs mässig
 
Back
Top