Ktm rc 390

Tycker hojen ser helrätt ut, perfekt instegsmodell in i racing världen.
Detta är framtiden mina damer och herrar :fakta
 
Vilket tjat det blev om moto3 hojen.
Denna tråd handlar om rc390 och jag begärde pris på raceversionen av den och fick tillbaka ett pris, punkt.

Och varför är det så självklart att det är en moto3 hoj?
Rätta mig gärna om jag har fel, men har inte moto3 en kubikbegränsning på 250cc?

Du har fått något om bakfoten. I samband med att KTM hade gjort Moto3-hojen fick de idén att göra en gatvariant av den. Och det är denna som blev RC390. Men den delar inte en skruv med Moto3-hojen, eftersom att RC390 är baserad på Duke 390.

Ifall du med banhoj tänker på idén om en budgetserie med RC390 som diskuterats tidigare på forumet, så är det gathojen som kommer användas. Gathojen modifieras sannolikt av ägaren till banutförande, såvida inte KTM-Sverige får för sig att erbjuda en sån specialvariant.
 
Du har fått något om bakfoten. I samband med att KTM hade gjort Moto3-hojen fick de idén att göra en gatvariant av den. Och det är denna som blev RC390. Men den delar inte en skruv med Moto3-hojen, eftersom att RC390 är baserad på Duke 390.

Ifall du med banhoj tänker på idén om en budgetserie med RC390 som diskuterats tidigare på forumet, så är det gathojen som kommer användas. Gathojen modifieras sannolikt av ägaren till banutförande, såvida inte KTM-Sverige får för sig att erbjuda en sån specialvariant.

Aha, då förstår jag!
Du var betydligt bättre påläst än mig :tummenupp
 
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.
 
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.

Så du tror det är trist och segt att sätta varvtider runt 10 sek långsammare än en Motogp-hoj på en liten cykel på ca 50hp? (Moto3-hoj)

Kan lova dej att väldigt många förare på små cyklar kör skjortan av väldigt många förare på större starkare hojar. Vem som har roligast?
 
Så du tror det är trist och segt att sätta varvtider runt 10 sek långsammare än en Motogp-hoj på en liten cykel på ca 50hp? (Moto3-hoj)
Trodde vi talade om 43-hästaren à 55 000:-, inte Moto3:an för 550 000:-
Och även om en Moto3 svänger bra så lär den inte vara någon häftigare upplevelse på rakorna...
 
Om man kör bana för att rakan är det roligaste tror jag man prickat helt fel gren.......

Men det finns ett helt gäng utav samma sort! Det lär man sig om inte förr på just bandagarna....
 
Förstår fortfarande inte hur någon ens kan tänka sig att rejsa med 43 hästar, flygrakan på Anderstorp är väldigt lång och seg också med dubbla effekten.
På landsväg var 43 hästar hett ca 1960 med Triumph 650.



Denna kommer inte sätta några varvrekord men ger en öppning till de unga fattiglapparna att ha en rimlig chans att köpa en sporthoj i A2 klassen. Detta generar garanterat intresse att köra bana för en ung tjej/kille, kanske inte här hemma men i marknader som växer i Asien.


Marknaden för super sporthojar är totalt död och MC tillverkarna behöver skapa nya behov som folk har råd med tror jag. :)
 
ger en öppning till de unga fattiglapparna att ha en rimlig chans att köpa en sporthoj i ... ...MC tillverkarna behöver skapa nya behov som folk har råd med tror jag. :)
Du har en poäng där men det är ändå sorgligt att nya RR-entusiaster 20 år efter Yama RD350 måste hålla tillgodo med en mer svårunderhållen och effektsvagare mc.
 
Ni som provkört eller provsuttit, hur långa/stora är ni??

Rädd att den ska vara för liten? Lönns ju som man får vika ihop sig om man är 189 cm:smasha
 
Borde åtminstone vara en perfekt banhoj för juniorerna. Nu behöver det snart hittas en elller flera ersättare till rs 125 2 takt och ninja 250 som inte tillverkas längre. Alla intressanta hojar ligger numera på 300- 500 cc och effkter runt 39 - 48 hk för att passa dom nya a2 körkortsreglerna.
 
Ni som provkört eller provsuttit, hur långa/stora är ni??

Rädd att den ska vara för liten? Lönns ju som man får vika ihop sig om man är 189 cm:smasha

Jag körde den på lanseringen förra året och mina 190 centimeter klarade sig förvånansvärt bra. Knävinkeln var rätt så vass (tillika tankens kanter), men trots sin sportiga betoning är förarpositionen i övrigt rätt så komfortabel faktiskt. Men vi är alla olika byggda, så som alltid - provkör!
 
Back
Top