Rätt feta 125-svingar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rätt feta 125-svingar!
Med 250-motorn kostar den 450.000 kr och är ju inte riktigt en hoj för hobbyförare.
En färdigbyggd tävlingshoj med 450-crossmotor är ju Roland Sands för ca 125.000 kr. Frågan är om de tillhandahålls fortfarande. Grymt bra idé dock: crosshojens motor, ram och sving. Hjul, bromsar, fjädring, tank och kåpor anpassad för asfalt.
http://www.motogeo.com/working-at-rsd-and-building-a-super-single-part-1-the-build/
”The new camshafts on the 250 SX‑F 2013 have also been designed (new valve timing, larger stroke) for achieving a huge increase in performance compared with the predecessor model, above all at the top end of the rev range (max. 14,000 1/min, previously 13,400 1/min).”
http://www.ktm.com/se/mx/250-sx-f-eu/highlights/benefit/583/benefit/Product.html#.UKLN-KX5go4
![]()
14k rpm? Jeeeeeez, man lär få byta kolv varje gång man tankar?![]()
................... Honda har dock påpekat och fått igenom att det blir nya regler i Moto3 till nästa år redan...
QUOTE]
Vad för nya regler? Räcker det inte att de har monopol i Moto2?
Varför är det mycket? En BMW 1000rr ger maxeffekt vid 13250 rpm och bör väl varva till 14000. Är det svårare/känsligare/krångligare att varva en kolv till 14000 än fyra likadana kolvar till samma varv?
Don't get it!

Ja, man anar att livslängden inte är några år i alla fall. Undrar hur den låter på maxvarv med öppet system...14k rpm? Jeeeeeez, man lär få byta kolv varje gång man tankar?![]()
Ja, betydligt. Men känner inte heller till den tekniska/teoretiska förklaringen.Är det svårare/känsligare/krångligare att varva en kolv till 14000 än fyra likadana kolvar till samma varv?
Don't get it!
Max varvtalet kommer också att sänkas i Moto3 till 13,500.

Gatversionerna som är Moto3-replicor kommer visas i november med 125cc, 200cc och 390cc.
http://hellforleathermagazine.com/2013/04/moto3-replica-ktm-rc390-will-launch-at-eicma/
Varför är det mycket? En BMW 1000rr ger maxeffekt vid 13250 rpm och bör väl varva till 14000. Är det svårare/känsligare/krångligare att varva en kolv till 14000 än fyra likadana kolvar till samma varv?
Don't get it!
KTM´s fabriks-hoj till Moto3-VM kostar 380.000 euro. Med tanke på antalet KTM i årets VM-serie så var inte priset något som teamen klagade på? Man vill helt enkelt ha det bästa man kan komma över för att vinna och det blir billigare att köpa en färdig produkt än att försöka göra nått själv. Vem som egentligen klagade på att det var för många aprilia i lägsta VM-nivån för ett par år sen och att en RSA125 kostade för mycket när den kostade 170.000 euro kan man fundera på. Honda har dock påpekat och fått igenom att det blir nya regler i Moto3 till nästa år redan...
Riktigt kul!
En standardserie med RC390 skulle ju kunna bli succé. KTM Duke 390 2013 kostar 48900kr, så jag antar att den här kommer hamna på ungefär samma pris.
Riktigt kul!
En standardserie med RC390 skulle ju kunna bli succé. KTM Duke 390 2013 kostar 48900kr, så jag antar att den här kommer hamna på ungefär samma pris.
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |