KTM lc4 uppdateringar 99-02?

jag frågade samma fråga för ett tagsen
tror bara det var vevstaken som var i ett annat matrial eller om det var några lager oxå kommer inte ihåg riktigt
men på hojarna skilde det nog bar fram fjädringen

Det är bara små skillnader, som knappast påverkar driftsäkerheten i någon större utsträckning. Vad jag kan komma på är det:

2000:
Ny kolv, ny typ av tändstift, CDI-box, nya lameller, vattenpumphuset, annan kylarfläkt.

2001:
Diverse småskruvar, främre ventilkåpa.

2002:
Nytt vevparti, olika packningar, nya kopplingslameller igen. Ramen gjordes om för att lättare komma åt oljefiltret på höger sida.

Till i år har de arbetat om toppen en del, så där kan man förvänta sig lite mer pulver (någon procent i alla fall).

LaFleur skrev:
ok, vad är skillnaden i effekt mellan en 99 och 02 tex. 5hk?

Ingen alls, skulle jag vilja påstå - det är inte sådana ändringar som gjorts. Mellan en 02 och en 03 däremot borde det ge kanske 1-2hk och Nm tack vare ny topp. Lelles/KTM säger 10% i sin reklam, men det tror jag på när jag sett faktiska mätningar.

TomK skrev:
Ingen alls, skulle jag vilja påstå - det är inte sådana ändringar som gjorts. Mellan en 02 och en 03 däremot borde det ge kanske 1-2hk och Nm tack vare ny topp. Lelles/KTM säger 10% i sin reklam, men det tror jag på när jag sett faktiska mätningar.

Sitter det Mikuni förgasare på -99´an??

Annars så sitter det väl en roundslide dellorto, och den ger ju lite mer effekt än Mikunin!!

Abris skrev:
Sitter det Mikuni förgasare på -99´an??

Annars så sitter det väl en roundslide dellorto, och den ger ju lite mer effekt än Mikunin!!

98 fanns det både Dell'Orto PHM40 och Mikuni BST40 till 640-motorerna, vet ej om det var för olika marknader eller modeller av hoj (med samma motor). Till 99 var det bara 400-kubikaren av LC4 som hade kvar Dell'Orto (400:an säljs mest i japan vad det verkar).

620-modellen däremot hade kvar Dell'Orto tills 2001 och 2002 kom 625 med Keihin istället.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back