3000 MIL har min motor snurrat som motard,enduro utan några problem
Men igår var det -17 och jag gasade 3 mil full gas
på älven i hårda skoterspår som hojjen hostade till, trodde att det var en ispropp, körde upp på vägen och körde i 100 knyck när bakhjulet låste sig
med en highside som föjd, missade precis en timmerbil, blåslagen,hål i goretexstället,brutet styre men inget brutet ben
Nu ska motorn klyvas, misstänker vevlagret.
Är det någon som har en handbok eller vet vart man kan tanka ner en
handbok för KTM-640-00 med moment m.m
på älven i hårda skoterspår som hojjen hostade till, trodde att det var en ispropp, körde upp på vägen och körde i 100 knyck när bakhjulet låste sig
med en highside som föjd, missade precis en timmerbil, blåslagen,hål i goretexstället,brutet styre men inget brutet ben
Nu ska motorn klyvas, misstänker vevlagret.
Är det någon som har en handbok eller vet vart man kan tanka ner en
handbok för KTM-640-00 med moment m.m

Last edited:

Snackade med en isracing förare på arbetet,han misstänker att kolven har kallnypigt om förgasaren har gett för lite soppa p.g.a en liten ispropp, fortsättning följer, jag lägger upp bilder i helgen på haveriet 

