KTM Freeride 350

  • Thread starter Thread starter WE
  • Start date Start date
Efter att ha kört en endurotävling med min cross så inser jag att denna skulle vara perfekt för mig, och antagligen för 90% av alla andra därute i skogen. Det sista jag behövde var effekt, hade hellre haft något jag orka knixa runt alla träden efter en timmas körning :)
 
Är det någon som har köpt eller provat en Freeride än?

Jag har haft både enduro, cross och motard tidigare och även om jag gärna skulle ha en av varje så har jag inte tid och lust med de serviceintervalller som gäller. Då tummar jag hellre lite på prestandan eftersom jag ändå inte är så snabb och jag kör hellre lite saktare än inte alls.

Så vad jag undrar är om en Freeride duger till enduro och cross på skoj och kanske även lite bus på asfalt men bara för lek? Den verkar ju tyst nog att man kan köra den i befolkade områden utan att få en lynchmobb efter sig.
 
Är det någon som har köpt eller provat en Freeride än?

Jag har haft både enduro, cross och motard tidigare och även om jag gärna skulle ha en av varje så har jag inte tid och lust med de serviceintervalller som gäller. Då tummar jag hellre lite på prestandan eftersom jag ändå inte är så snabb och jag kör hellre lite saktare än inte alls.

Så vad jag undrar är om en Freeride duger till enduro och cross på skoj och kanske även lite bus på asfalt men bara för lek? Den verkar ju tyst nog att man kan köra den i befolkade områden utan att få en lynchmobb efter sig.

http://forum.soe.se/showthread.php?49784-Ktm-350-freeride&p=549901#post549901 den verkar omtyckt.
 
Såg en på bilträff i trollhättan idag, lät som en symaskin men såg väldigt lätthanterlig ut! satt trialdäck på denna
 
När det kommer en beggad på blocket till bra pris är den helt klart intressant för en nybörjare som mig i Endurospåret.
 
Har nu inhandlat en ny FR till sambon och en till mig själv. Vi har bara hunnit köra 2,5h så första servicen skall göras nyss.
Det första intrycket är ju det viktiga och det här är med mycket marginal det roligaste jag har kört. Fick en rejäl nytändning på det här med att köra i skogen :-)
Så fort man ser en backe, ett dike, en jordhög, en skogsstig eller något annat kuperat så MÅSTE man bara köra där. Man kan tillbringa en halvtimme bara att köra in och ut, upp och ner i ett dike, hysteriskt skoj.

Jag har kört och ägt alla möjliga stora enduros såsom CRF450, KTM300EXC, KTM525, Husa 650 med mer och de känns väldigt stora och bökiga jämfört med Freeriden. Får ni möjlighet, testa!!!!!

Det finns lite moddar att göra, plocka bort katalysatorn i ljuddämparna, plocka bort ett förfilter till insuget samt slänga in en map från Akra. Detta ger bortåt 28-29 hästar och rappare gassvar, borde vara helt perfekt!:)
 
Har nu inhandlat en ny FR till sambon och en till mig själv. Vi har bara hunnit köra 2,5h så första servicen skall göras nyss.
Det första intrycket är ju det viktiga och det här är med mycket marginal det roligaste jag har kört. Fick en rejäl nytändning på det här med att köra i skogen :-)
Så fort man ser en backe, ett dike, en jordhög, en skogsstig eller något annat kuperat så MÅSTE man bara köra där. Man kan tillbringa en halvtimme bara att köra in och ut, upp och ner i ett dike, hysteriskt skoj.

Jag har kört och ägt alla möjliga stora enduros såsom CRF450, KTM300EXC, KTM525, Husa 650 med mer och de känns väldigt stora och bökiga jämfört med Freeriden. Får ni möjlighet, testa!!!!!

Det finns lite moddar att göra, plocka bort katalysatorn i ljuddämparna, plocka bort ett förfilter till insuget samt slänga in en map från Akra. Detta ger bortåt 28-29 hästar och rappare gassvar, borde vara helt perfekt!:)
Mer info NUUUU!!! :banana:banana:banana
Jag är så jäkla sugen på en sån häringa mackapär.
 
Mer info NUUUU!!! :banana:banana:banana
Jag är så jäkla sugen på en sån häringa mackapär.

Ska bara göra första service nu i veckan. Till helgen blir det mycket köra :-)
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det är som att köra mountainbike med motor... :-)
 
hur är service intervallerna på en sån?
är sugen o prova jag med....

Första service är 1h men det är stålventiler så det är bättre att köra 2-3h innan man kollar spelet, det hinner inte ändras på 1h. Sen är det 20h intervall på oljebytet och 40h på ventilspelskoll. Jämfört med 3-5h på en "vanlig" enduro... :-)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top