KTM EXC eller GASGAS SM?

Sebbe_H skrev:
2267920 Precis den jag tänkte på från början ;)
Ska nog åka och kolla på den.

Men vart hittar man sm fälgar inklusive däck + bromsskiva som passar gasgas då?

Och Loy, ja smidigare, redan lv reggad, redan motard, menade förstås inte att mc:n är smidigare körmässigt.


Tänkte det men man vet aldrig ;)
 
Sebbe_H skrev:
2267920 Precis den jag tänkte på från början ;)
Ska nog åka och kolla på den.

Men vart hittar man sm fälgar inklusive däck + bromsskiva som passar gasgas då?

Och Loy, ja smidigare, redan lv reggad, redan motard, menade förstås inte att mc:n är smidigare körmässigt.
Borde ju gå att köpa adaptrar till bromsokena (borde ju gå att köpa på en gasgas återförsäljare) och till fälgarna är det bara att byta kullager:tummenupp

Annars finns ju gg orgdelar men då blir det nog inte så billigt direkt :tummenner

Här har du ju fälgar t.ex

KöpDessa SÅ köper jag bromsoken billigt av dig sedan :hihi
 
Last edited:
-Rosen- skrev:
2265423men allt som allt så är ktm:en bättre (säger jag inte bara för att jag favoritiserar) då jag har hört om flera gasgaser som skär och jävlas, sen är den i mitt tycke mycket snyggare, antalet hästar skiljer nog mer från maskin till maskin än mellan märkena. skriv fler frågor om det är något du vill veta.

En motor skär inte utan anledning.. Troligen folk som inte brytt sig om att sköta grejerna.

Men en Ktm Exc från 03 och framåt (med dom "nyare" kåporna) och motardkit. Dom är ljuvliga. :tuttar
 
Sebbe_H skrev:
2268095 Inte om jag hinner före;)

Men dom fälgarna du postade Lundgren, (husa) passar dom på t.ex en exc? Tycker det var ett bra pris.
Kom och tänka på en sak. Du känner ingen som håller på med metall industri eller? För det kan hända att du får göra ett par distanser också så att fälgarna är centrerade.

Så det som behöver göras då är att köpa ny kullager (troligtvis) och distanser. Sedan borde det gå att köpa adaptrar eftersom gg har en sm version.

Behöver inte hålla på med etallindustri kanske men som kan svarva metall iaf:tummenupp
 
Lundgren skrev:
2268110 Kom och tänka på en sak. Du känner ingen som håller på med metall industri eller? För det kan hända att du får göra ett par distanser också så att fälgarna är centrerade.

Så det som behöver göras då är att köpa ny kullager (troligtvis) och distanser. Sedan borde det gå att köpa adaptrar eftersom gg har en sm version.

Behöver inte hålla på med etallindustri kanske men som kan svarva metall iaf:tummenupp

Joda, vad har man skolan till? ;) haha så svarva är lätt fixat, men passar husa fälgar till ktm rakt av? har för mig det?
 
Sebbe_H skrev:
2268200 Joda, vad har man skolan till? ;) haha så svarva är lätt fixat, men passar husa fälgar till ktm rakt av? har för mig det?
Ja de passar väll kanske på en 640 eller något i den stilen. Så det du behöver göra är att svarva nya distanser, nya kullager och adaptrar. Jag är faktiskt skeptisk till om bakhjulet blir så lätt. Det var det svåraste i ombyggnaden av min. Det beror lite på hur bromsoket sitter nu. För det är ju inte säkert att det är rätt avstånd mellan skiva och bromsoket så att de löper rätt.
 
Lundgren skrev:
2268209 Ja de passar väll kanske på en 640 eller något i den stilen. Så det du behöver göra är att svarva nya distanser, nya kullager och adaptrar. Jag är faktiskt skeptisk till om bakhjulet blir så lätt. Det var det svåraste i ombyggnaden av min. Det beror lite på hur bromsoket sitter nu. För det är ju inte säkert att det är rätt avstånd mellan skiva och bromsoket så att de löper rätt.
jag säger bara en sak....

det kostar att ligga på topp :näsblod
 
H3dlund skrev:
2268068 En motor skär inte utan anledning.. Troligen folk som inte brytt sig om att sköta grejerna.

Men en Ktm Exc från 03 och framåt (med dom "nyare" kåporna) och motardkit. Dom är ljuvliga. :tuttar
förklara då varför MÅNGA aprilior skär men nästan inga nsr

sen 03an har bara nya framkåpor, bakkåporna är samma som på min
 
Sebbe_H skrev:
2268500 Har dom separat oljetank?:) Har hört att ktm:en inte har nån?


ktmen har innte separat, gas gas vet jag inte.. men jag ser inga problem att blanda i tank. då man verkligen har bättre koll =)
 
Sebbe_H skrev:
2268609 Bättre koll kanske, men jobbigt.


så är det ju med allting, det är jobbigt tills man vänjer sig :D :lol

edit : ta som vana att ha oljeflaska i ryggsäck när du åker. så är det inte jobbigt =)
 
Last edited:
Sebbe_H skrev:
2268609 Bättre koll kanske, men jobbigt.
det är det värt den dagen som oljepumpen hade bestämt sig för att haverera, sen kan man ju justera blandningen väldigt smidigt själv :tummenupp
 
Okej, men om vi säger att jag köper en enduro reggad eller avställd ktm exc.

Hur svårt är det då att regga den? kostar det pengar och vad behövs göras och hur går man tillväga?
 
Sebbe_H skrev:
2269712 Okej, men om vi säger att jag köper en enduro reggad eller avställd ktm exc.

Hur svårt är det då att regga den? kostar det pengar och vad behövs göras och hur går man tillväga?
Det är mycket jobbigt och inget jag skulle ge mig in på. Det spelar egentligen ingen roll att den är E-reggad för skillnaden är så pass stor.

Först och främst måste man få ut ett coc betyg på den, sedan är det buller intyg, strypningsinty och troligtvis även typintyg. Mycket komplicerat. Philsson har en tråd om det någonstans. 2t är extra svårt att få igenom.

Är den avställd är det bara att ställa på den. Avställd har med försäkringen att göra.
 
Lundgren skrev:
2269719 Det är mycket jobbigt och inget jag skulle ge mig in på. Det spelar egentligen ingen roll att den är E-reggad för skillnaden är så pass stor.

Först och främst måste man få ut ett coc betyg på den, sedan är det buller intyg, strypningsinty och troligtvis även typintyg. Mycket komplicerat. Philsson har en tråd om det någonstans. 2t är extra svårt att få igenom.

Är den avställd är det bara att ställa på den. Avställd har med försäkringen att göra.

coc intyg beställer du av lelles så skickar dem de me posten... så de e inte så svårt.
 
moje skrev:
2272320 coc intyg beställer du av lelles så skickar dem de me posten... så de e inte så svårt.
Så det går att få ut det på en 2t om det in är från fabrik? Visste inte att det gick med 125:or, går inte med 250 nämligen. Inte vad jag har lyckats få reda på iaf.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top