KTM eller Husaberg?

Stomdal

Det kostar att ligga på topp...
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Göteborg (Sävedalen)
Hoj
R1 -01 och R6 -99
Tjenare.
Fick precis min CRF 450 HM inlöst. Tänkte skaffa lite mer kubik.
Vad ska man välja och varför? :va
Vore tacksam för åsikter...
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
same skit diffrent name

Ta den som du tycker är snyggast.. :tummenupp
 
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Då måste ja ju rösta på Husaberg :tummenupp

har min andra nu å har inte haft nå fel som Ktm folket så gärna vill tugga om.
däremot så har ja haft lite skit bakom styret som sett till att den blivit sliten :D
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
tror det kan bli lika många svar i denna tråden som de finns användare på detta forum. men ser ett mönster på dem som svarat. de har nämligen röstat på de hojar som dem har och efterssom jag inte är den som är den så tycker jag du köper min 640 såklart:tummenupp måste ju vara ett uppbyte från en 450 :D :D
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
tror det kan bli lika många svar i denna tråden som de finns användare på detta forum. men ser ett mönster på dem som svarat. de har nämligen röstat på de hojar som dem har och efterssom jag inte är den som är den så tycker jag du köper min 640 såklart:tummenupp måste ju vara ett uppbyte från en 450 :D :D

ajja låter vettigt.... Husaberg får jag nog med säga:yoparty
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
660

Jag kan egentligen inte uttala mig då jag inte kört Husan. Skickade av min KTM 520 SX mot 660 05:a då jag lessnade på att skruva. 500 mils intervaller mellan oljebyte/ventil justering är inte helt fel. Är du lat o bekväm eller ska du mer bomba runt på ban träffar o dylikt är nog det första du ska fråga dig själv.

Effekt mässigt har inte jag märkt ngn större skillnad när jag kört med Husor.


Sen att KTM är brutalt överlägset vad gäller utseendet vet väl alla :D
 
Last edited:

Stomdal

Det kostar att ligga på topp...
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Göteborg (Sävedalen)
Hoj
R1 -01 och R6 -99
Va e det för serviceintervaller på en Husa 650?
Känns KTM klumpig i jämförelse det skiljer ju en hel del i vikt?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Va e det för serviceintervaller på en Husa 650?
Känns KTM klumpig i jämförelse det skiljer ju en hel del i vikt?

15h på en husa

KTM 625/660 e lite tyngre ja... men inget du far illa av när du gatåker. Ska du ha den till skogs osv. så den ju inte lika smidig som en husa 650 eller en KTM 525

ser att du har haft en CRF innan och tror nog allt är klumpigt om du jämför med den:D :D
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
15h på en husa

KTM 625/660 e lite tyngre ja... men inget du far illa av när du gatåker. Ska du ha den till skogs osv. så den ju inte lika smidig som en husa 650 eller en KTM 525

ser att du har haft en CRF innan och tror nog allt är klumpigt om du jämför med den:D :D



Det stora problemet med husan är väll att du måste riva motorn och byta ganska mycket redan efetr 100 h eller något sådant? jag är inte säker på det men har hört något i stil med det.:va
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Det stora problemet med husan är väll att du måste riva motorn och byta ganska mycket redan efetr 100 h eller något sådant? jag är inte säker på det men har hört något i stil med det.:va

Det vet väl Robertsson en hel del om??? :confused:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Stämmer att man bör byta en del lager osv vid hundra timmar. Samma med 525. Beror självklart hur pass noga servad den är och hur man har kört. Sköter man om grejerna som det är tänkt blir det inga ras... :gnissla
Kolla på husaberg.com , ladda ner användarhanboken till årsmodellen du är intresserad av, där står alla serviceintervall.
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Det vet väl Robertsson en hel del om??? :confused:

haha mjo visst vet jag att man ska renovera vid 100 timmar typ står i manualen all rekomenderad service....(min gick 110 timmar innan)... jag fick byta lite extra pga att den värme nöp 2 ggr när en polare körde den. annnars hade jag kört några timmar till... men sköter man rekomenderad service å inte lånar ut hojjen så håller den.

sen e det dumt att kasta in brickor i luftburken oxå:huvet
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur vet man när man kört i 100h?

Följer det med ett tidtagarur?

21312.jpg
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Stämmer bra Mark! Fast den har inget snöre och har fler funktioner än den du visar på bild..
:tummenupp
 

Bifogat

  • f7_1_b.jpg
    f7_1_b.jpg
    21.5 KB · Visningar: 28

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Känner den av när tändningen är på/av?


Heeeelt otroligt ju. Härligt att år 2007 kan erbjuda så fina tekniska uppfinningar!





:rolleyes:

Brukar inte instrumentet aktiveras när man får hojen i rullning på ktm? min kollegas 625 är iaf sådan.
:fränt
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Känner den av när tändningen är på/av?


Heeeelt otroligt ju. Härligt att år 2007 kan erbjuda så fina tekniska uppfinningar!





:rolleyes:



den kommer igång automatiskt när man rullar fframåt iaf, sen hur timränkaren funkar kanske sitter nått som känner av när motorn är igång:va

edit:ahh jag var lite sen
 
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ingångarna är bara ström till belysningen och från givaren på bromsoket. Så jag tror att timräknaren går efter "hjulrull". Dvs startar nog inte om man tex. startar motorn och står still. Lite dåligt. Finns ju timräknare som är vanligt på crossar osv. som får signal från tändkabeln. Men det stämmer nog ganska exakt ändå, en husa kokar väldigt snabbt på tomgång :näsblod
 

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
jötteborj
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
Ingångarna är bara ström till belysningen och från givaren på bromsoket. Så jag tror att timräknaren går efter "hjulrull". Dvs startar nog inte om man tex. startar motorn och står still. Lite dåligt. Finns ju timräknare som är vanligt på crossar osv. som får signal från tändkabeln. Men det stämmer nog ganska exakt ändå, en husa kokar väldigt snabbt på tomgång :näsblod

Kylfläkt finns att köpa till nyare husor... vet inte hur bra dom e...men d finns...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top