KTM eller Husaberg?

Stomdal

Det kostar att ligga på topp...
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Göteborg (Sävedalen)
Hoj
R1 -01 och R6 -99
Tjenare.
Fick precis min CRF 450 HM inlöst. Tänkte skaffa lite mer kubik.
Vad ska man välja och varför? :va
Vore tacksam för åsikter...
 
Då måste ja ju rösta på Husaberg :tummenupp

har min andra nu å har inte haft nå fel som Ktm folket så gärna vill tugga om.
däremot så har ja haft lite skit bakom styret som sett till att den blivit sliten :D
 
tror det kan bli lika många svar i denna tråden som de finns användare på detta forum. men ser ett mönster på dem som svarat. de har nämligen röstat på de hojar som dem har och efterssom jag inte är den som är den så tycker jag du köper min 640 såklart:tummenupp måste ju vara ett uppbyte från en 450 :D :D
 
tror det kan bli lika många svar i denna tråden som de finns användare på detta forum. men ser ett mönster på dem som svarat. de har nämligen röstat på de hojar som dem har och efterssom jag inte är den som är den så tycker jag du köper min 640 såklart:tummenupp måste ju vara ett uppbyte från en 450 :D :D

ajja låter vettigt.... Husaberg får jag nog med säga:yoparty
 
660

Jag kan egentligen inte uttala mig då jag inte kört Husan. Skickade av min KTM 520 SX mot 660 05:a då jag lessnade på att skruva. 500 mils intervaller mellan oljebyte/ventil justering är inte helt fel. Är du lat o bekväm eller ska du mer bomba runt på ban träffar o dylikt är nog det första du ska fråga dig själv.

Effekt mässigt har inte jag märkt ngn större skillnad när jag kört med Husor.


Sen att KTM är brutalt överlägset vad gäller utseendet vet väl alla :D
 
Last edited:
Va e det för serviceintervaller på en Husa 650?
Känns KTM klumpig i jämförelse det skiljer ju en hel del i vikt?
 
Va e det för serviceintervaller på en Husa 650?
Känns KTM klumpig i jämförelse det skiljer ju en hel del i vikt?

15h på en husa

KTM 625/660 e lite tyngre ja... men inget du far illa av när du gatåker. Ska du ha den till skogs osv. så den ju inte lika smidig som en husa 650 eller en KTM 525

ser att du har haft en CRF innan och tror nog allt är klumpigt om du jämför med den:D :D
 
15h på en husa

KTM 625/660 e lite tyngre ja... men inget du far illa av när du gatåker. Ska du ha den till skogs osv. så den ju inte lika smidig som en husa 650 eller en KTM 525

ser att du har haft en CRF innan och tror nog allt är klumpigt om du jämför med den:D :D



Det stora problemet med husan är väll att du måste riva motorn och byta ganska mycket redan efetr 100 h eller något sådant? jag är inte säker på det men har hört något i stil med det.:va
 
Det stora problemet med husan är väll att du måste riva motorn och byta ganska mycket redan efetr 100 h eller något sådant? jag är inte säker på det men har hört något i stil med det.:va

Det vet väl Robertsson en hel del om??? :confused:
 
Stämmer att man bör byta en del lager osv vid hundra timmar. Samma med 525. Beror självklart hur pass noga servad den är och hur man har kört. Sköter man om grejerna som det är tänkt blir det inga ras... :gnissla
Kolla på husaberg.com , ladda ner användarhanboken till årsmodellen du är intresserad av, där står alla serviceintervall.
 
Det vet väl Robertsson en hel del om??? :confused:

haha mjo visst vet jag att man ska renovera vid 100 timmar typ står i manualen all rekomenderad service....(min gick 110 timmar innan)... jag fick byta lite extra pga att den värme nöp 2 ggr när en polare körde den. annnars hade jag kört några timmar till... men sköter man rekomenderad service å inte lånar ut hojjen så håller den.

sen e det dumt att kasta in brickor i luftburken oxå:huvet
 
Hur vet man när man kört i 100h?

Följer det med ett tidtagarur?

21312.jpg
 
Stämmer bra Mark! Fast den har inget snöre och har fler funktioner än den du visar på bild..
:tummenupp
 

Bifogat

  • f7_1_b.jpg
    f7_1_b.jpg
    21.5 KB · Visningar: 28
Känner den av när tändningen är på/av?


Heeeelt otroligt ju. Härligt att år 2007 kan erbjuda så fina tekniska uppfinningar!





:rolleyes:

Brukar inte instrumentet aktiveras när man får hojen i rullning på ktm? min kollegas 625 är iaf sådan.
:fränt
 
Känner den av när tändningen är på/av?


Heeeelt otroligt ju. Härligt att år 2007 kan erbjuda så fina tekniska uppfinningar!





:rolleyes:



den kommer igång automatiskt när man rullar fframåt iaf, sen hur timränkaren funkar kanske sitter nått som känner av när motorn är igång:va

edit:ahh jag var lite sen
 
Last edited:
Ingångarna är bara ström till belysningen och från givaren på bromsoket. Så jag tror att timräknaren går efter "hjulrull". Dvs startar nog inte om man tex. startar motorn och står still. Lite dåligt. Finns ju timräknare som är vanligt på crossar osv. som får signal från tändkabeln. Men det stämmer nog ganska exakt ändå, en husa kokar väldigt snabbt på tomgång :näsblod
 
Ingångarna är bara ström till belysningen och från givaren på bromsoket. Så jag tror att timräknaren går efter "hjulrull". Dvs startar nog inte om man tex. startar motorn och står still. Lite dåligt. Finns ju timräknare som är vanligt på crossar osv. som får signal från tändkabeln. Men det stämmer nog ganska exakt ändå, en husa kokar väldigt snabbt på tomgång :näsblod

Kylfläkt finns att köpa till nyare husor... vet inte hur bra dom e...men d finns...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top