KTM eller HUSA?

SM 570 RR skrev:
Den ena håller sämre än den andra.
En liten fråga bara...
Den här hojen du påstår dig ha. Har du nånsin kört den?? Ingen 570RR på isarna runt Örebro i vintras och inte har det varit någon på träningarna på Täby och inte fan har jag sett nån i stan heller. Du kanske flyttat tillbaka till Norrland var-det-nu-var från Kumla???

Bara undrar. Det skulle vara skoj att se monsterhojen i aktion nån gång. Allvarligt alltså. Den enda 570RR som rullar i trakten körs sällan som tusan av ägaren annat än till banan tyvärr.

Supermoto skrev:
En liten fråga bara...
Den här hojen du påstår dig ha. Har du nånsin kört den?? Ingen 570RR på isarna runt Örebro i vintras och inte har det varit någon på träningarna på Täby och inte fan har jag sett nån i stan heller. Du kanske flyttat tillbaka till Norrland var-det-nu-var från Kumla???

Bara undrar. Det skulle vara skoj att se monsterhojen i aktion nån gång. Allvarligt alltså. Den enda 570RR som rullar i trakten körs sällan som tusan av ägaren annat än till banan tyvärr.

Svårt att se något som inte finns, men det är klart att det finns lite olika substanser man kan stoppa i sig o då kan man ju inbilla sig både det ena o det andra :rolleyes:

aGGeLiTO skrev:
jo får se.. tror d lutar åt en 625 ..
går det att skjutsa på alla ktm btw??
tjejen blir arg annars.. :fatta!

Om skjuts är ett absolut måste, du vill göra det någorlunda bekvämt och dessutom lagligt så är 640'n och 'se längst ned' dina enda val vad gäller KTM i alla fall.

625'an har inga skjutspinnar från fabrik så det måste du eftermontera (har för mig att det funkar med 640'ans pinnar+fästram rakt av). 625'an har dessutom en sadel gjord för en person så.... Komfort kan du stryka. Sen är den precis som 660'an reggad för en person. Men går, går det ju. Man kan ju alltid köpa komfortsadel (mjukare stoppning och gjort för 2 pers) och smälla på åxå. Men.... skjutspinnar.....komfortsadel.....börjar förlora vitsen med att skaffa 625'a.

Förutom i denna tråd tidigare nämnda skäl så har 660'an en bakram av aluminium vilket gör att den skall du över huvud taget inte skjutsa på, om gumman din inte är en riktig fjäderviktare (typ barnvikt) förstås.

Det där med bakram av aluminium resp. stål är nåt att tänka på vad gäller 620/625 åxå frxtn. Någonstans typ -02 -03 eller så (kan vara helt fel årtal, finns säkert nån annan här som kan detta bättre än jag) byttes al-bakramen mot stål. Pass auf !

P.S.
Kolla min signatur !! :tummenupp
Den åker både du och gumman (om hon nu nödvändigtvis måste med) bekvämt på och sen är den förutom det förbannat rolig. Högsta :tuttar-faktorn av alla motarder åxå. Eftersom du skrev att du bara skall åka gata så är faktiskt Duken ett alternativ.

Spider skrev:
Om skjuts är ett absolut måste, du vill göra det någorlunda bekvämt och dessutom lagligt så är 640'n och 'se längst ned' dina enda val vad gäller KTM i alla fall.

625'an har inga skjutspinnar från fabrik så det måste du eftermontera (har för mig att det funkar med 640'ans pinnar+fästram rakt av). 625'an har dessutom en sadel gjord för en person så.... Komfort kan du stryka. Sen är den precis som 660'an reggad för en person. Men går, går det ju. Man kan ju alltid köpa komfortsadel (mjukare stoppning och gjort för 2 pers) och smälla på åxå. Men.... skjutspinnar.....komfortsadel.....börjar förlora vitsen med att skaffa 625'a.

Förutom i denna tråd tidigare nämnda skäl så har 660'an en bakram av aluminium vilket gör att den skall du över huvud taget inte skjutsa på, om gumman din inte är en riktig fjäderviktare (typ barnvikt) förstås.

Det där med bakram av aluminium resp. stål är nåt att tänka på vad gäller 620/625 åxå frxtn. Någonstans typ -02 -03 eller så (kan vara helt fel årtal, finns säkert nån annan här som kan detta bättre än jag) byttes al-bakramen mot stål. Pass auf !

P.S.
Kolla min signatur !! :tummenupp
Den åker både du och gumman (om hon nu nödvändigtvis måste med) bekvämt på och sen är den förutom det förbannat rolig. Högsta :tuttar-faktorn av alla motarder åxå. Eftersom du skrev att du bara skall åka gata så är faktiskt Duken ett alternativ.

tack för info!!!

jag vet inte hur viktigt skjuts är.-
för 625an är mkt fetare än 640..

mer sugen på den.. men skulle ju vara kul o kunna skjutsa nån gång oxå..
men som sagt 625 e mer race maskin oxå..
vill inte meka varje vecka

aGGeLiTO skrev:
haha jo d brukar ju vara så .. att man ska ha d direkt när man sett det..

haha så sant!

jo får se.. tror d lutar åt en 625 ..
går det att skjutsa på alla ktm btw??
tjejen blir arg annars.. :fatta!

Javisst går det att skjutsa på dom. Finns inga fotpinnar och i reg. beviset står det att man inte får ta passagerare,
men det kan du skita i för detsamma gälller Duken fast den har skjutspinnar.
Skulle vara att bakramen är lite klen isåfall eftersom den är av aluminium, men jag skjutsade på min och det hände inget.

Ps. PM:a Brodde här på forumet. Han ska sälja sin grymt fina 625:a -02.

Last edited:
Spider skrev:

Har för mig att 625 årsmodell -02 & äldre har alu-bakram dom oxå.
Från -03 har 625 samma ram som 640 med skruvhål & allt för skjutspinnar, MEN den är bara reggad för 1 person!

:)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back