KTM Duke 690 Tung/Mellan?

Köper du en ny 390 så har du sparat en god slant redan på inköpspriset och försäkringen blir som sagt rätt mycket billigare. KTM brukar man kunna få färdigstrypt kostnadsfritt från handlaren (bara en elektronisk strypning) så den där sista kilowatten behöver man inte bry sig om. Efter 2 år vill du ändå testa en annan hoj så skit i det här med att skaffa nåt som du kan strypa av sen.
 
Precis som Kjellper säger, du spar i jämförelse med 690, dock så spar du ännu mer mot 390 om du köper en MT-03. 390 kan du räkna med, hinner tappa minst 10 000 första året medans (av någon konstig anledning) MT-03 håller sig strong och säljer för mellan 35-39k fortfarande efter 7 år. (Dock verkar det inte som folk kört så mycket då de flesta ligger mellan 700-1100 mil).
Jag köpte MT-03 och ångrar mig inte, suverän hoj för priset och sjukt rolig att köra på kurviga 70 vägar :) Perfekt för A2 kortet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top