KTM Duke 690 Tung/Mellan?

Köper du en ny 390 så har du sparat en god slant redan på inköpspriset och försäkringen blir som sagt rätt mycket billigare. KTM brukar man kunna få färdigstrypt kostnadsfritt från handlaren (bara en elektronisk strypning) så den där sista kilowatten behöver man inte bry sig om. Efter 2 år vill du ändå testa en annan hoj så skit i det här med att skaffa nåt som du kan strypa av sen.
 
Precis som Kjellper säger, du spar i jämförelse med 690, dock så spar du ännu mer mot 390 om du köper en MT-03. 390 kan du räkna med, hinner tappa minst 10 000 första året medans (av någon konstig anledning) MT-03 håller sig strong och säljer för mellan 35-39k fortfarande efter 7 år. (Dock verkar det inte som folk kört så mycket då de flesta ligger mellan 700-1100 mil).
Jag köpte MT-03 och ångrar mig inte, suverän hoj för priset och sjukt rolig att köra på kurviga 70 vägar :) Perfekt för A2 kortet.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top