Air100
Även dom som inte lever dör någongång
Hej på er!
Jag vet inte men det känns som jag spammar detta forum nu...
Men jag fick så grym hjälp med min hoj när den inte laddade batteriet för några veckor sen.
Ny regulator och nytt batteri och allt lirade
Passade på att byta lyftfilter oxå.
Men så nu när jag är ute åker märker jag att den går varm... jag orkar inte...
Fläkten slås på trots att jag kör normalt och trots att det är under 10 grader i kära Stockholm just nu...
Jag har olja i och jag har precis fyllt upp glykolnivån!
Så vad kan det vara?
Termostaten?
Läser i instruktionsboken att den gå varm om det är luft i systemet men hur varm?
Å jag har ju inte gjort nåt med kylarsystemet!!
När jag toppade upp med ny glykol så gjorde jag som man ska, dvs framhjulet 50cm högre än bakhjulet och avsluftningsventilen öppen och visst jag fick i 6-7 dl vilket ju inte kändes så kul men jag har inte åkt speciellt länge med låg nivå för jag brukar ha koll på sånt...
Men visst jag tömde inte systemet för att sen fylla på, så jag vet inte hur mycket glykol det är i egentligen...
Men det känns inte som systemet är tomt...
Kan det ha varit så att termostaten gick sönder på sensommaren?
Hojen gick varm(tappade ur sej glykol) men jag tänkte inte på det, samtidigt går volregulatorn sönder på grund av värmen...??
Vad tror ni om det?
Hojen går sen inte många mil för att batteriet laddas inte...
Nu med ny regulator återstår grundproblemet, trasig termostat!?
Vad tror ni ?
Låter det troligt?
Jag vet inte men det känns som jag spammar detta forum nu...
Men jag fick så grym hjälp med min hoj när den inte laddade batteriet för några veckor sen.
Ny regulator och nytt batteri och allt lirade
Passade på att byta lyftfilter oxå.
Men så nu när jag är ute åker märker jag att den går varm... jag orkar inte...
Fläkten slås på trots att jag kör normalt och trots att det är under 10 grader i kära Stockholm just nu...
Jag har olja i och jag har precis fyllt upp glykolnivån!
Så vad kan det vara?
Termostaten?
Läser i instruktionsboken att den gå varm om det är luft i systemet men hur varm?
Å jag har ju inte gjort nåt med kylarsystemet!!
När jag toppade upp med ny glykol så gjorde jag som man ska, dvs framhjulet 50cm högre än bakhjulet och avsluftningsventilen öppen och visst jag fick i 6-7 dl vilket ju inte kändes så kul men jag har inte åkt speciellt länge med låg nivå för jag brukar ha koll på sånt...
Men visst jag tömde inte systemet för att sen fylla på, så jag vet inte hur mycket glykol det är i egentligen...
Men det känns inte som systemet är tomt...
Kan det ha varit så att termostaten gick sönder på sensommaren?
Hojen gick varm(tappade ur sej glykol) men jag tänkte inte på det, samtidigt går volregulatorn sönder på grund av värmen...??
Vad tror ni om det?
Hojen går sen inte många mil för att batteriet laddas inte...
Nu med ny regulator återstår grundproblemet, trasig termostat!?
Vad tror ni ?
Låter det troligt?