Ktm 950 sm

Då är jag oxå i Ktm 950 sm träsket. Köpte mig en -06a med 980mil på mätaren.
Gpr burkar följde med.... Har inte hunnit hem än Ens.
Det är lite kyligt än.... :D
Tips o trix mottages. ;)

Grattis till köpet!

Har åxå en -06 med drygt 900 mil på mätaren. Var till och med samma färg som din ursprungligen men nu för tiden är den helsvart :tummenupp

Svårt att hitta mycket roligare hoj för de pengarna man får dessa för, speciellt med tanke på att de går att använda till det mesta :)
 
Grattis till köpet!

Har åxå en -06 med drygt 900 mil på mätaren. Var till och med samma färg som din ursprungligen men nu för tiden är den helsvart :tummenupp

Svårt att hitta mycket roligare hoj för de pengarna man får dessa för, speciellt med tanke på att de går att använda till det mesta :)

Lackade du dina kåpor svarta själv eller köpte du de kåporna som är svarta från början? I sånna fall var? Har letat efter svarta kåpor till min men kostar ju sin vikt i guld från ktm ÅF...
 
Ska bli intressant att bekanta sig med denna hoj. :)
Något jag stör mig på är att den är lite nervös i kurvor, kan det vara nått glapp eller?
Tänkte kolla styrlagret men var lyfter jag upp hojen så jag frilägger gaffeln?
Är van att ha hasplåtar på mina hojar. :D
 
Ska bli intressant att bekanta sig med denna hoj. :)
Något jag stör mig på är att den är lite nervös i kurvor, kan det vara nått glapp eller?
Tänkte kolla styrlagret men var lyfter jag upp hojen så jag frilägger gaffeln?
Är van att ha hasplåtar på mina hojar. :D

Såg ditt pm innan ditt inlägg här. Med tanke på att din frambroms vibrerar också kan det mycket väl vara styrlagret.

Nervös är inte min ett dugg men den har en tendens att "orma" sig lite om man mosar på ordentligt(tar en kurva i typ 140-150km/h)

Det ska tydligen vara rätt vanligt på 950sm, tror iofs man kan lösa det genom att ställa in fjädringen bättre men inte orkat fixa det på min än.
 
Jag är ute efter 950sm (eller helst SMR) nu, är det någon som har en över? ;-)
Annars kanske det blir en 690 istället..
 
Jag är ute efter 950sm (eller helst SMR) nu, är det någon som har en över? ;-)
Annars kanske det blir en 690 istället..
Har vart lite småsugen på att sälja min ett tag vi kan ta det via pm om du är intresserad
 
Lackade du dina kåpor svarta själv eller köpte du de kåporna som är svarta från början? I sånna fall var? Har letat efter svarta kåpor till min men kostar ju sin vikt i guld från ktm ÅF...

Faktum är att jag fick med både svart (utom kylarvingar som är i kolfiber) och orange när jag köpte hojen. Men de är köpta, inte lackade.

Men pastkåpor är väl inte såå dyra va? :va

Hittar inget pris på kylarvingarna, men lyktkåpa, framskärm och bakdel går på ca 3500:-.

Om man sedan kompletterar med vingar i kolfiber så landar det på strax under 7k:-, men jag kan inte tänka mig att kylarvingar i plast kostar 1800:-/st.

Eller?
 
Faktum är att jag fick med både svart (utom kylarvingar som är i kolfiber) och orange när jag köpte hojen. Men de är köpta, inte lackade.

Men pastkåpor är väl inte såå dyra va? :va

Hittar inget pris på kylarvingarna, men lyktkåpa, framskärm och bakdel går på ca 3500:-.

Om man sedan kompletterar med vingar i kolfiber så landar det på strax under 7k:-, men jag kan inte tänka mig att kylarvingar i plast kostar 1800:-/st.

Eller?
De svarta orginal-kåporna kostar ju runt 8k tillsammans... dom är lackade antar att det är därför. Vill man ha oranget kostar det runt 2.3k för nytt orginal med dekaler.

Låter som att du har en del kåpor över, inget som du kan tänka dig sälja? Jag menar då självklart din uppsättningar orange:a kåpor, antar att du vill ha kvar dina svarta :)
Du kommer att ångra dig! :tungan
Nja jag saknar möjligheten att kunna köra grus, hade dubbla uppsättningar motard/offroadfälgar till förra hojen. Har testat att köra med 950in en del men det är trist som fan
 
Last edited:
Mer skumma saker, batteriet laddas ur tror jag. Står den en dag går den inte igång, kör jag varje dag fungerar det fint.
Sen tycker jag att instrument belysningen blir svagare efter ett tags körning. :(
Det såg jag när jag körde hem hojen från S- Holm.
Den verkar ladda eftersom jag tog mig 110mil då.

Sen tänkte jag hör vad det ska vara för glykol i denna?
 
Visade sig vara slut batteri, mätte 12,85v men den orkade ändå inte start.
Nu sitter ett nytt på plats och snurrar för glatta livet.. =)
Köp inte Euroglobe, fungerar inte bra.......
 
En fråga, ska 950.in vara ruskigt känslig på gasen?
Minsta gupp och man får känguru bensin, super störande i låg fart.
Kompisens 990 känns mindre ryckig än min......
 
Du menar om man bara rör vid gasen så hoppar hojen omkring? Jo dom kräver iaf min 990 en lägre växel o lite gas för att gå ryckfritt..eller så var det innan jag körde min i bänk rättare sagt.
 
Precis, men det konstiga är att jag har förgasare.....
Har aldrig kört med en så känslig gas, minsta lilla gupp o man gasar ofrivilligt.
Det jobbigaste är i kurvor....
Btw, läste något om SAS systemet kan vara en orsak, kan det stämma?
Min är inte urkopplad vad jag förstå även om förra ägaren påstod det.
 
Det ser du på sidorna av cylindern om sas är borta " blanking plates" sitter på isf. Små plattor på cylindrarna, på bakre är det vänster sida mitt på cylindern. Brukar vara nått tryck på dom. Vet inte hur det påverkar dock. Visst är gasen lite känslig men har du nått spel i gasrullen? Den ska ju ha några mm just bara för sånt.

I kurvorna håller du väl jämn gas..?
 
Inka plattor på cyllarna, dvs SAS kvar.
Håller jämt i kurvor, drar på ut. :)
Det har jag inte tänkt på, ska kolla spelet.
Nu när du sa om det så själv gasar den när man vrider styret Max åt höger.
Går det att släppa efter någonstans under tanken eller?
Har läst att några har raisers till styrena men det skulle inte gå på min eftersom allt är så tight.
 
Du har en spännmutter på undersidan av gasrullen va? Släpp direkt så du får spel, livsfarligt att ha den så spänd. Föregående ägare måste varit rejäl klåpare. Mc firmor ställer ett rejält glapp..jag brukar köra med ganska litet men ett visst iaf. Sen finns det ju powerparts tillbehör med gasrulle och 3 olika steg i hur mycket man ska kunna vrida rullen. Nån måste ha gjort nått fel på din hoj för raisers borde bäl i te vara några problem?
 
Då har jag något att göra ikväll. :)
Ska lossa tanken o byta luftfilter när jag lika håller på.
Väntar även på SAS plattor så då ryker även den.
Ska jag kanske vänta tills det är borta innan filter bytet?
Han som haft den verkarbinte haft nå koll alls. :/
Fick mig en cd med verkstad manualen av en kille som haft SE tidigare. Ska nog kolla lite där med.
Nu kanske ljuset börjar synas i tunnel. :D
 
Skruvade nästan in den helt, var urskruvad mer än 1cm fanns ingenting som helst lagg. Nu gasar den inte skälv när jag styr fullt. :)
Imorgon så blir det att testa och ev justera lite. ;)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top