Ktm 950 sm

Ny ägare till 990 SMR är det på detta forum jag ska hålla till på då ?
Har säkert massor med dumma frågor jag kommer behöva hjälp med framöver :)
 
Ny ägare till 990 SMR är det på detta forum jag ska hålla till på då ?
Har säkert massor med dumma frågor jag kommer behöva hjälp med framöver :)

Då börjar vi med några enkla frågor, tips på några bra backspeglar, gillar inte orginal. Ska på KTM's bandag den
27 och dom rekommenderar db killers, var hittar jag sådan till mina accra pipor ??
 
Då har jag något att göra ikväll. :)
Ska lossa tanken o byta luftfilter när jag lika håller på.
Väntar även på SAS plattor så då ryker även den.
Ska jag kanske vänta tills det är borta innan filter bytet?
Han som haft den verkarbinte haft nå koll alls. :/
Fick mig en cd med verkstad manualen av en kille som haft SE tidigare. Ska nog kolla lite där med.
Nu kanske ljuset börjar synas i tunnel. :D

Skruvade nästan in den helt, var urskruvad mer än 1cm fanns ingenting som helst lagg. Nu gasar den inte skälv när jag styr fullt.
Imorgon så blir det att testa och ev justera lite.

Ta allt i samma veva, det är lite pill i början när man plockar av tanken för första gången men är smidigt i det stora hela. SAS är massa skit som bara kan hystas av hojen =) Inte fel med en manual, var det en 950 SM du hade?

Ja precis så syftade jag på.. det måste finnas lite o speciellt om det är så tight att han själv gasar i kurvorna. Näe tyvärr verkar det vara en klåpare som har varit o pillat på hojen. Även om man utgår från egna preferenser så måste allt ju funka som det ska. Hoppas hojen ger ännu mer glädje nu =)
 
Då börjar vi med några enkla frågor, tips på några bra backspeglar, gillar inte orginal. Ska på KTM's bandag den
27 och dom rekommenderar db killers, var hittar jag sådan till mina accra pipor ??

Här finns inga dumma frågor.. om inte annat kan det vara värt att ögna igenom tråden eller söka lite innan man ställer sina tankegångar =)

Bra & bra bakspeglar är ju lite definitons fråga. Jag har köpt biltemas bar-end mirrors och satt fast på själva styre istället för änden. Har en på vänstersidan, allt jag behöver i min smak men visst det är begränsad syn.

Db killers, googla loss så borde du kunna hitta tror jag. Fick du inte med vid köpet var ju märkligt? Vilka pipor är det och vilken årsmodell på hoj är det? I år är det visst EXTRA fokus på ljud så det är ju absolut ett måste att köra med killers..iaf enligt mig. Jag har ju även rottweiler så där kluras det vilt på att få ner insugsljudet som är lite väl mustigt.. ;)

Vilken grupp ska du köra i..? Jag ska oxå dit och härja lite ;)
 
Blev sjukt mycket bättre, inge tuppjuck mer. :D
Skivan har 950 sm/adv 990 sm/smr/smt/adv
 
Last edited:
Här finns inga dumma frågor.. om inte annat kan det vara värt att ögna igenom tråden eller söka lite innan man ställer sina tankegångar =)

Bra & bra bakspeglar är ju lite definitons fråga. Jag har köpt biltemas bar-end mirrors och satt fast på själva styre istället för änden. Har en på vänstersidan, allt jag behöver i min smak men visst det är begränsad syn.

Db killers, googla loss så borde du kunna hitta tror jag. Fick du inte med vid köpet var ju märkligt? Vilka pipor är det och vilken årsmodell på hoj är det? I år är det visst EXTRA fokus på ljud så det är ju absolut ett måste att köra med killers..iaf enligt mig. Jag har ju även rottweiler så där kluras det vilt på att få ner insugsljudet som är lite väl mustigt.. ;)

Vilken grupp ska du köra i..? Jag ska oxå dit och härja lite ;)

Kör i långsamma gruppen, första svängen på bana för mig.
Det är en 09a med dom korta acrapiporna som avslutas med lite kolfiber, och det fanns inget med när jag köpte den, tydligen har den förra ägaren sålt av alla originaldelar.:huvet

Googlar så det ryker :)
 
Kör i långsamma gruppen, första svängen på bana för mig.
Det är en 09a med dom korta acrapiporna som avslutas med lite kolfiber, och det fanns inget med när jag köpte den, tydligen har den förra ägaren sålt av alla originaldelar.:huvet

Googlar så det ryker :)

Kör i Snabb i år, vi får väl se hur det går?!?:huvet Körde 3 dagar bana förra året för första gången..haha

Samma pipor som jag, evolution. Borde inte alls vara omöjligt att hitta nån åf i sverige som fixar det, om inte annat snackar med acrapovic sverige kontor. Kanske finns nån universal som funkar eller hittade du nått?

Jävla klåpare föregående ägare var..!!:glömdet
 
Ni som har Rottweiler filtret hur gjorde ni med vevhusventilationen? Enligt instruktionen skulle man ha en slang inne i filtret fram till främre insuget men jag kunde fan inte få på filtret med den där. Hur gjorde ni?
 
SAS plattorna har landat, till helgen monteras det!
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    245 KB · Visningar: 67
Ingen aning om hur det är på en 950 men guiden såg ju vettig ut. Kitet sitter ju ihop och slangarna går ju till en kontroll så det borde ju räcka.
 
Sådärja, lyfte av tanken och vad såg jag, allt var borta!
Bara slangarna till locken var kvar?! Sen satt det ett filter på änden där SAS ventilen skulle sitta, rev bort allt och pluggade topparna. Sen var öppningarna o pluggade på sidan av luftfilter boxen....... Dessa är oxå pluggade nu. Det satt skruvar i gasarna där slangar gått in tidigare, bord fungera.
Nytt filter åkte dit iaf.
Sitter och funderar om man skulle beställa Rottwailer filter till den och lämna in den för bestyckning.
Gasar vaijrarna är kort som bara den är osäker på om jag får dit några styrhöjare.
 
Är det någon här som testat 19/17" på sin sm?
Vill inte ha en 950se eftersom den har sämre "väg" egenskaper vill bara komma ut på grusvägarna.
Tycker däcken blir något för svulstiga på original fälgar. ( finns att köpa tkc80 i dessa bredder)
Sen får man ju lägga dubbelt med loppor för att få en adv eller SE med samma mil!
 
Körde till jobbet nu när jag pluggat topparnas SAS hål.
Vilken dröm att köra nu, mjukare avgasljud inga smällar och nu luktar jag inte moppepojke mer! :yoparty
 
Är det någon här som testat 19/17" på sin sm?
Vill inte ha en 950se eftersom den har sämre "väg" egenskaper vill bara komma ut på grusvägarna.
Tycker däcken blir något för svulstiga på original fälgar. ( finns att köpa tkc80 i dessa bredder)
Sen får man ju lägga dubbelt med loppor för att få en adv eller SE med samma mil!
Jag gick i samma tankar som dig men sålde tillslut 950in för att jag ville köra mer grus.

Här kanske du kan hitta lite inspiration:
http://www.youtube.com/watch?v=GiGFqzwySNw&list=UU9gFkKNk0KMsHKTQqoh21pg

http://www.youtube.com/watch?v=hTJHmw6ghUo&index=5&list=UU9gFkKNk0KMsHKTQqoh21pg
 
Tanken har slagit mig oxå, men som sagt är prisskillnaderna sjuka för typ samma hoj.
Har kollat snubben du har länkat till, men kör man med 19/17 behöver man inte modda oljetank. ;)
Ska inte ut i skiten mer än bara stigar o grusvägar.
till det andra kan jag ta dr800.an. =)
 
Tanken har slagit mig oxå, men som sagt är prisskillnaderna sjuka för typ samma hoj.
Har kollat snubben du har länkat till, men kör man med 19/17 behöver man inte modda oljetank. ;)
Ska inte ut i skiten mer än bara stigar o grusvägar.
till det andra kan jag ta dr800.an. =)
Ah okej, rapportera gärna sedan hur gick det om det blev någon konvertering. Vore grymt intressant att se :)
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top