Ktm 950 sm

Tja.
Någon som har någon bra webb sida man kan beställa delar så man kan bygga om den fula orginal reg/baklyset hållaren?
Eller kanske inte finns? hittar inget när jag söker på google=(

Cheers.

Tja.
Någon som har någon bra webb sida man kan beställa delar så man kan bygga om den fula orginal reg/baklyset hållaren?
Eller kanske inte finns? hittar inget när jag söker på google=(

Cheers.

Sorry, missade. Jag söker delar till en ktm 950 smr-08
 
Last edited:
Ok nu är det så efter allt gött som skrivits här på denna tråd att jag är väldigt nära att köpa mig en -08 990 sm med 500 mil på mätaren som har begåvats med Akrapovic Evo inklusive mappning och det gjordes på Bike i Trollhättan. Säljaren vet ingenting om SAS/EPC och jag är okunnig och förvirrad! Sitter det SAS även på 990:in och kan det vara så att den inte vart borttagen vid montering av Akra och mappningen?

Kan någon vänlig själ förklara hur jag ser om dessa strypningar är kvar och hur jag enklast sätter dom ur spel?? (om dom nu är kvar)
Jag vet att det står någonstans i denna långa tråd om detta men jag hittar inte det nu.
 
Snabb och kort fråga.
Vad är det man bör kolla upp på en 950 SM -06 ifall man funderar att köpa en?

(ja jag skall läsa hela tråden med alla 47xx inläggen så snart jag hinner)
 
Satt man på hojen imorse och skulle starta..

*klick...rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

och ingenting.. typ lät som den drog ett varv sen låter det vid batteriet.. typ som en borr där momentanspärren går in.. låter bara från batteriet under sadeln.. ingenstans annars.

Kan batteriet vara dåligt? Är väl mer eller mindre känt att 950n behöver ett "starkt" batteri om jag inte minns fel...

Några förslag? :va

(950sm -07 uttagen 2009 om det hjälper)
 
Ladda batteriet. :) Hjälper inte det, byt.

Kolla även så kablarna sitter ordentligt på batteriet med.
 
Ladda batteriet. :) Hjälper inte det, byt.

Kolla även så kablarna sitter ordentligt på batteriet med.

Kollade lite i tråden och såg att "speffy" hade samma problem och löste det i inlägg #3255
Som du skrev.. batteriet..

Tog av sadeln och kollade kablarna så de satt som de skulle. Klickande surrande ljudet verkar ju vara slött batteri.. Bara prova och ladda över natten då..

Törs man ta starthjälp från en bil?
 
Kollade lite i tråden och såg att "speffy" hade samma problem och löste det i inlägg #3255
Som du skrev.. batteriet..

Tog av sadeln och kollade kablarna så de satt som de skulle. Klickande surrande ljudet verkar ju vara slött batteri.. Bara prova och ladda över natten då..

Törs man ta starthjälp från en bil?

Jupp, det är ju samma 12V där...men vill du verkligen starta hojen, åka iväg, och riskera att stå utan möjlighet till starthjälp med ett surt batteri?

Nojar du och vill se om den startar är det väl en annan sak. :D
Se om det hjälper att ladda det, annars byt. :)
 
Jupp, det är ju samma 12V där...men vill du verkligen starta hojen, åka iväg, och riskera att stå utan möjlighet till starthjälp med ett surt batteri?

Nojar du och vill se om den startar är det väl en annan sak. :D
Se om det hjälper att ladda det, annars byt. :)

Jag Nojar :huvet
950n är ju min ögonsten..

Läste lite på ett annat forum för KTM och där verkar det vara många som köpt Honda batteri för Pan European art#31500MCRD02
Det är tydligen samma Yuasa batteri som KTM har fast kostar 1500:- istället för 2400:-
(Det negativa är väl att det sitter ett litet honda märke på batteriet.. vet inte hur min 950 ser på det..)
 
Jag Nojar :huvet
950n är ju min ögonsten..

Läste lite på ett annat forum för KTM och där verkar det vara många som köpt Honda batteri för Pan European art#31500MCRD02
Det är tydligen samma Yuasa batteri som KTM har fast kostar 1500:- istället för 2400:-
(Det negativa är väl att det sitter ett litet honda märke på batteriet.. vet inte hur min 950 ser på det..)

Du kan köpa rätt Yuasa batteri för småpengar här
 
Garagerensning

Nu är det dags att tömma garaget inför invintringen av mopparna.

Säljes: Akrapovic Slipon, KTM reservdelsnr 6250509900 och skall passa:
950 SUPERMOTO 2005-2007
950 SUPERMOTO R 2007-2008
990 SMR 2010
990 SUPERMOTO 2008-2010

Kostar 11971 hos Karlströms. 6000kr bor du i Lund eller Umeå hjälper jag till att lägga in korrekt mapp i ECU.

62505099000_mr%281%29.jpg
 
Ok nu är det så efter allt gött som skrivits här på denna tråd att jag är väldigt nära att köpa mig en -08 990 sm med 500 mil på mätaren som har begåvats med Akrapovic Evo inklusive mappning och det gjordes på Bike i Trollhättan. Säljaren vet ingenting om SAS/EPC och jag är okunnig och förvirrad! Sitter det SAS även på 990:in och kan det vara så att den inte vart borttagen vid montering av Akra och mappningen?

Kan någon vänlig själ förklara hur jag ser om dessa strypningar är kvar och hur jag enklast sätter dom ur spel?? (om dom nu är kvar)
Jag vet att det står någonstans i denna långa tråd om detta men jag hittar inte det nu.

Kan nån vänlig själ som är insatt svara på detta?? :Bugar
 
Hur kopplar man in från bil till hoj om man ska hjälpstarta? kopplade
hojplus till bilplus
bilminus till hojjord (vart nu den är?)

Men låter fortfarande som det är nått relä brevid batteriet som bara *rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

brukar det inte som gnistra till när man kopplar batteri sådär?

Vart på hojen ska man sätta minus kabeln från bilens minus?

Säkert nått annat sk*t som pajjat :(
 
Hur kopplar man in från bil till hoj om man ska hjälpstarta? kopplade
hojplus till bilplus
bilminus till hojjord (vart nu den är?)

Men låter fortfarande som det är nått relä brevid batteriet som bara *rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

brukar det inte som gnistra till när man kopplar batteri sådär?

Vart på hojen ska man sätta minus kabeln från bilens minus?

Säkert nått annat sk*t som pajjat :(


Tat lungt och ladda batteriet !! låter precis som att det är för lite kräm i batteriet .

Ladda ! ladda !
 
Hur kopplar man in från bil till hoj om man ska hjälpstarta? kopplade
hojplus till bilplus
bilminus till hojjord (vart nu den är?)

Men låter fortfarande som det är nått relä brevid batteriet som bara *rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*

brukar det inte som gnistra till när man kopplar batteri sådär?

Vart på hojen ska man sätta minus kabeln från bilens minus?

Säkert nått annat sk*t som pajjat :(

Jupp.. ta det lilla lugna nu!!!!!

Inte meningen att dissa dej,
MEN jag tycker att du borde veta att när hojen eller vilken motor som hellst.. låter så som du beskriver, så är det startreläet som smattrar för att det FÅR för lite ström.. reläet(solanoiden) orkar inte slå till..

Vilket resulterar att startmotorn inte får någon STRÖM vilket gör att motorn inte går runt.... HOJEN startar INTE!!!

Ska du kicka igång moppen med bilen så behöver inte bilen ens vara igång, det finns tillräcklig kräm ändå!
Enklast + till +... - till -
Sen trycker du på startknappen på moppen och den kommer starta!

Skaffa sen en C-TEC laddare och fyll upp batteriet så kommer bettan rulla ett bra tag till:tummenupp
 
Jupp.. ta det lilla lugna nu!!!!!

Inte meningen att dissa dej,
MEN jag tycker att du borde veta att när hojen eller vilken motor som hellst.. låter så som du beskriver, så är det startreläet som smattrar för att det FÅR för lite ström.. reläet(solanoiden) orkar inte slå till..

Vilket resulterar att startmotorn inte får någon STRÖM vilket gör att motorn inte går runt.... HOJEN startar INTE!!!

Ska du kicka igång moppen med bilen så behöver inte bilen ens vara igång, det finns tillräcklig kräm ändå!
Enklast + till +... - till -
Sen trycker du på startknappen på moppen och den kommer starta!

Skaffa sen en C-TEC laddare och fyll upp batteriet så kommer bettan rulla ett bra tag till:tummenupp

Har ju aldrig haft batteriproblem förut som gjort att startreläet smattrat eller låtit.. iof bara haft problem med bilbatteri att det varit helt dött.. aldrig med hojjarna eftersom de legat på underhållsladdning eller varit stendött. Ingen ursäkt från min sida.. men därför som jag blev lite filur på just... smattrandet.. :huvet


Batteriet ligger på laddning nu (C-tek som jag köpte med hojen för underhållsladdning under de långa vintrarna när jag bodde i iglooändan av landet).

Trodde - gick till jord? och inte - till -?
 
Last edited:
Har ju aldrig haft batteriproblem förut som gjort att startreläet smattrat eller låtit.. iof bara haft problem med bilbatteri att det varit helt dött.. aldrig med hojjarna eftersom de legat på underhållsladdning eller varit stendött. Ingen ursäkt från min sida.. men därför som jag blev lite filur på just... smattrandet.. :huvet


Batteriet ligger på laddning nu (C-tek som jag köpte med hojen för underhållsladdning under de långa vintrarna när jag bodde i iglooändan av landet).

Trodde - gick till jord? och inte - till -?

Man kan koppla - till - enda anledningen man inte vill göra det är gnistrisken men med förseglade batteri är det inte längre risk för explosion så lättast är att koppla så.

Klickar ditt relä så kan det vara kass om det nu inte beror på batteriet. Testa då att kortsluta polerna på startrelät med en isolerad skruvmejsel.
 
Efter ett par timmars laddning så blev det skönsång i garaget igen från SuMon... (till grannarnas förtret.. Leos utan dbks..)
Plockade ur batteriet igen så det får ligga över natten.. känner sig som en n00b... men lärt mig nått iaf!!
Tack för svaren och länken till bra priser på batterier.. lär nog beställa och byta snart misstänker jag :)
 
Bromsskivor

Frambromsen vibrerar (tar ojämnt) i låga farter... :gnissla
Gissar på att någon skiva har slagit sig, men de har ju bara snurrat drygt 300 mil!

Är det någon annan som haft problem med skeva bromsskivor?

Garantin har precis gått ut så verkstan vill ha 3000 + jobb per skiva...
 
Frambromsen vibrerar (tar ojämnt) i låga farter... :gnissla
Gissar på att någon skiva har slagit sig, men de har ju bara snurrat drygt 300 mil!

Är det någon annan som haft problem med skeva bromsskivor?

Garantin har precis gått ut så verkstan vill ha 3000 + jobb per skiva...

Börja med att rengöra skivorna korrekt. Jag har postat hur man gör tidigare.

3kkr per skiva är orimligt. De tar 20min att byta och du får värstingskivor för de pengarna.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top