Ktm 950 sm

Ett par bilder på min -06a som jag haft i 3 år.
 

Bifogat

  • IMG_2152 (Small).JPG
    IMG_2152 (Small).JPG
    52.5 KB · Visningar: 126
  • IMG_4723 (Small).jpg
    IMG_4723 (Small).jpg
    69.3 KB · Visningar: 164
Premiärtur för mig idag med...uj uj vad fint 990'n går, hade glömt hur smooth den är i lådan, och hur krispigt gaspådraget är...så lätt man kan glömma efter ha harvat runt hela vintern på en rostig husa.

Dragon corsa sulorna har gjort sitt oxå, funderar på Pilot Pure eller så kanske man skulle köpa ett par shinko slicks och skära upp för syns skull...körde nästan bara uteslutande bana förra året så det kanske är lika bra. Iofs har jag varit väldigt nöjd med hur pirellisarna har funkat...decisions decisions...
 
Nybliven ägare

Åkte och hämtade årets leksak idag. Blev en 950 SMR med bla acra helsystem för mig. Med en tår i ögat bytte jag in min 660 SMC men nu längtar jag efter fina sopade vägar att testa nya hojen på.
 
Premiärtur för mig idag med...uj uj vad fint 990'n går, hade glömt hur smooth den är i lådan, och hur krispigt gaspådraget är...så lätt man kan glömma efter ha harvat runt hela vintern på en rostig husa.

Dragon corsa sulorna har gjort sitt oxå, funderar på Pilot Pure eller så kanske man skulle köpa ett par shinko slicks och skära upp för syns skull...körde nästan bara uteslutande bana förra året så det kanske är lika bra. Iofs har jag varit väldigt nöjd med hur pirellisarna har funkat...decisions decisions...

Nice, jag släpade ut min ur garaget i fredag och starta den bara för att höra ljudet =)
När det gäller däck är det kanske smartare att köpa ett par Power One Street för bana än slicks om det skulle bli blött? Inte för att Streeten är världens bästa regndäck men lite bättre än skurna slicks är dom nog. Jag kommer att prova Puré nu till våren men när det blir varmare tror jag inte dom håller... Puré är 100% cilica så de har bra våtegenskaper.
 
Äntligen vår!! Ska hämta min nya 990 sm nu i veckan.funderar på en sak,har 990 strypningar så som 950 har????
 
Äntligen vår!! Ska hämta min nya 990 sm nu i veckan.funderar på en sak,har 990 strypningar så som 950 har????

Möjligt att det är vår i Skerhamn men i Stockholm är det fortfarande tristvinter...

Ja det är liknande strypningar som på 950. Byter du till nya avgasrör och mappar om den så försvinner de men tror inte man rekommenderar den mappen till orginalrören med kat i. Det kommer för mycket obränt bränsle som pajar katen.
 
4800:- för en 100 mila service, är det rimligt? Tycker att det låter riktigt dyrt.

Mitt första bud jag fick var på ~5k men tror det slutade allt som allt på ca 4'100:- totalt.. första servicen är ganska dyr och de sa de när jag köpte hojen med.. andra servicen ska vara billigare...
:gnissla
 
Har för mig att jag betalade strax över 3 tusen för min 100-mila, men det är ju iofs 2 år sen.
 
4800:- för en 100 mila service, är det rimligt? Tycker att det låter riktigt dyrt.

"Stor" service vid 100/1600 mil har jag betalat 4100:- för, mellanservicen ca 2000:-.
Se bara till att allt faktiskt görs enl servicemanualen, det slarvas på sina håll (ingen nämnd, ingen glömd).
 
något som införskaffat sig dessa?
06350489.jpg


grymt sugen.. ~1'000:- inkl "universal fäste"
 
något som införskaffat sig dessa?
06350489.jpg


grymt sugen.. ~1'000:- inkl "universal fäste"

Jag har brandgula. Fästet är felkonstruerat... där man vill att det skall sitta krockar det med slagen från koppling och handbroms så man får trixa lite. De sitter på plats men jag är inte helt klar med monteringen av dem.
 
Jag har brandgula. Fästet är felkonstruerat... där man vill att det skall sitta krockar det med slagen från koppling och handbroms så man får trixa lite. De sitter på plats men jag är inte helt klar med monteringen av dem.

attans.. ser smidigt ut på denna bild
(ursäkta bildstorleken)

009_Medium.jpg
 
KTM har ett orginal med aluskena, har såna på min. Fick dock rucka lite på reglagen för att få dit dem. Tror dem tog ca 1000:- för dem. Köpte mina hos Lelles.
 
Sådärja, nu är man snart member in the club... :D

Ny 990 SM -08 bokad idag med Leo vince, 16-kuggars, mappning & svart plast.
Hämtar den i början av nästa vecka, måtte gudarna ge mig bra väder då :banana
 
Hej, jag är nybliven 950 SM ägare och drog igång den för första gången idag nu när det var några grader på plussidan.
Den var väldigt seg att gå igång och när jag väl la i växel och gasade lite så dog den. Så betedde den sig ett bra tag. Jag kollade så bränslekranarna var öppna (kört er6 insprutare innan så förgasarhojar är jag inte van vid). Soppa finns, om inte så mycket. Den har stått hela vintern men startades såklart när jag köpte den. Är det normalt att bränslepumpen "grymtar" när man vrider om nyckeln? Något jag missat när jag väckt den ur vinterdvalan? Typiska drag på 950 man bör känna till?:confused:
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top