Ktm 950 sm

Jonte är nära och bra, fast de hade aldrig hört om nån "spärr" för 1 - 3 växel som andra dragit upp här på forumet, snackat om annan mapning osv

Antar (utan ha läst resten av tråden) att det är samma som till SD'n? På våra maskiner sitter det en kontakt nere vid batteriet. Går in en grön, grönjul & rödblå kabel. Den helgröna är för neutrallampan, dom andra är bara klippa och tejpa igen och sätta ihop kontakten igen. Dock funkar detta bara med originalmapp, Akramappen kopplar bort det.
____________________________________________________________


Frågat i SuperDuke-tråden men om nån skulle vara sugen här så.. Luftburkstrim!
Blir gött mos i maskin samt att det rensar upp motorn rätt bra, ser riktigt bra ut IRL :tummenupp Desto fler ni blir desto billigare borde det bli enligt min logik.

Ett "kit" skulle isf. bestå utav ny luftburk, filter & allt annat som behövs vid montage (exkl. SAS-removal kit och motstånd). Kan även slänga på en USB-sticka med en TuneBoy mapp. Inte perfekt men bättre än Akramappen iaf.

Vilka är sugna?
 

Bifogat

  • DSC00328.jpg
    DSC00328.jpg
    74.2 KB · Visningar: 91
  • DSC00327.jpg
    DSC00327.jpg
    64.9 KB · Visningar: 89
  • DSC00453.jpg
    DSC00453.jpg
    73.1 KB · Visningar: 97
Last edited:
Äntligen har man införskaffat en båge ;) en 950SM -07:a med Akra och endast körd 280 mil... Och vädret är alldeles perfekt för att köra varje dag. Problemet är bara att jag inte är färdig med körkortet ännu hehe.
 
Äntligen har man införskaffat en båge ;) en 950SM -07:a med Akra och endast körd 280 mil... Och vädret är alldeles perfekt för att köra varje dag. Problemet är bara att jag inte är färdig med körkortet ännu hehe.

Gratulerar till en kanon hoj! Du kommer få många goa mil med den hojen :tummenupp
 
Gratulerar till en kanon hoj! Du kommer få många goa mil med den hojen :tummenupp


Har redan avverkat tiotalet mil bara genom att mysa runt i närområdet. Känna adrenalinet när den reser sig på bakhjulet sådär lagom när man drar på. Fan, detta låter ju nästan som en sexuell upplevelse haha... Lite landsväg i solskenet, vibrationerna när man borde växla ner och bromsa men istället drar på ännu mer... Fy fan va livet är underbart just nu!:banana
 
Har redan avverkat tiotalet mil bara genom att mysa runt i närområdet. Känna adrenalinet när den reser sig på bakhjulet sådär lagom när man drar på. Fan, detta låter ju nästan som en sexuell upplevelse haha... Lite landsväg i solskenet, vibrationerna när man borde växla ner och bromsa men istället drar på ännu mer... Fy fan va livet är underbart just nu!:banana


Varbergare med! :D fan va fint då får vi ju ut och köra nån dag ^_^
 
Jag ägde bara min 950 i en månad.
Har senaste decenniet kört flera tusen mil med olika japanska hojar och har aldrig haft minsta problem med någon av dem. Jag tycker fortfarande att 950 SM är en riktigt häftig hoj, men är inte så impad av kvaliteten.

Mycket trist att du haft sån otur med din 950, jag är mycket förvånad över att erfarenheterna av hojen varierar så mycket.

Jag är nu inne på tredje säsongen med min 06:a (köpte den beg våren -07 med 480 mil på mätaren i nyskick) och har efter 1900 körda mil – numera med alla uppgraderingar, Akra slip-on och de flesta powerparts på plats – inte haft några allvarliga problem över huvud taget.

Ett igenkorkat oljefilter (kass underleverantör till KTM som nu är ersatt med en bättre), garantibytt startmotorrassel (som inte beror på själva startmotorn utan kuggen som startmotorn jackar i) och en trött slavcylinder till kopplingen (även den garantibytt).

That's it.

En långsväng till Norge mm, ett hyggligt antal bandagar, en smula aktiv körning:tummenupp och massor av pendlingsturer till jobbet och sommarstugan. I alla lägen har min 950 ställt upp på allt utan att klaga och med ett nyligen utbytt drivpaket går Mr NineFifty absolut klockrent. Som vanligt:D
 
Last edited:
Mycket trist att du haft sån otur med din 950, jag är mycket förvånad över att erfarenheterna av hojen varierar så mycket.
Med KTM gäller det kanske mer än andra märken att ha tur och inte få ett måndagsex, och jag hade väl otur denna gång. Jag lutar nog ändå mot att österrikiska hojar inte håller samma genomgående kvalitet som japanska, dvs man får inte riktigt vad man betalar för ännu. Lite omvänd industrispionage vore kanske på sin plats :banana
 
Var handlar man ett ej-2500krs-batteri i Stockholm?

Tjena!

Vad blev det för batteri och varifrånb i Stockholm (jag kör mellan Frihamnen och Södertälje)? Jag behöver ett igår fast helst innan lördag (tisdag idag).

Mitt har otroligt nog gett upp. Hojen är en 06:a med 330 mil på klockan och batteriet har monterats ur på vintrarna, har inget larm och har laddats efter och före säsong. Jag laddade två veckor med min CTEK i höstas och en vecka innan den här säsongen. Sen stod hojen 7 veckor och startade inte, laddade i ca 5 dagar och nu efter 2 veckor så räckte det inte = SUCKS.

Tackar så mycket för alla svar ang min batterifråga. Precis vad mina bakfulla ögon ville se denna morgon! :Bugar

Nu ska det jagas batteri!
 
Ni alla som inte ännu bytt avgas, plockat bort snorkel, drevat ner och justerat förgasare vill jag bara säga - ni vet inte vad ni går miste om! Blev ju en ny hoj ju.
 
Ni alla som inte ännu bytt avgas, plockat bort snorkel, drevat ner och justerat förgasare vill jag bara säga - ni vet inte vad ni går miste om! Blev ju en ny hoj ju.

Japp, precis det jag har försökt säga :tummenupp


Kan man plocka bort snorkeln om man har slipon samt höjt nålarna eller måste man gå upp i storlek på nått munstycke också?
 
1780 kr för ett batteri hos Hela Hojen

Hela Hojen på Söder hade Yuasa YTZ14S för överkomliga 1780 kr... Lelles hade samma listat för 2691 spänn. Hyfsat sjuka priser för ett batteri. Man kan tro att en kärnstridsspets ingår. Nån som vet var man kan spara några hundra utan att köra Biltema så skrik till annars handlar jag det i em.


Tjena!

Vad blev det för batteri och varifrånb i Stockholm (jag kör mellan Frihamnen och Södertälje)? Jag behöver ett igår fast helst innan lördag (tisdag idag).

Mitt har otroligt nog gett upp. Hojen är en 06:a med 330 mil på klockan och batteriet har monterats ur på vintrarna, har inget larm och har laddats efter och före säsong. Jag laddade två veckor med min CTEK i höstas och en vecka innan den här säsongen. Sen stod hojen 7 veckor och startade inte, laddade i ca 5 dagar och nu efter 2 veckor så räckte det inte = SUCKS.
 
Kan man plocka bort snorkeln om man har slipon samt höjt nålarna eller måste man gå upp i storlek på nått munstycke också?

Vad är det för avgas du har?

Hela Hojen på Söder hade Yuasa YTZ14S för överkomliga 1780 kr... Lelles hade samma listat för 2691 spänn. Hyfsat sjuka priser för ett batteri. Man kan tro att en kärnstridsspets ingår. Nån som vet var man kan spara några hundra utan att köra Biltema så skrik till annars handlar jag det i em.

Mest sjukt att det skiljar så på samma batteri :gnissla
 
Last edited:
Fy fn vilken rolig hoj SuMon är! Men den är rejält törstig inne i stan... Min tanklampa började lysa i morse och då hade jag inte ens kommit 11 mil... Huvva! :näsblod

Men det är klart att det kostar att ligga på topp!
 
Nu har jag bytt "ner" mig. RC8:an är såld och en -09 SMR med Akrapipor står och värmeknäpper i garaget. Den absolut sjukt roligaste hoj jag någonsin kört!!! :banana:banana:banana

Det måste vara helt omöjligt att behålla körkortet med en sådan pjäs...:va

Den går jättefint i motorn, mjuk och fin på insprutningen. Jag skall bara justera fjädringen som är lite väl mjuk och gör hojen lite gungig när den pressas. Ett 16T drev ligger i garaget och väntar också, sen blir det perfa!:)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top