Ktm 950 sm

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
När man beställer wings ber de att man skall skicka pengarna i förväg. Är detta något att lita på? Någon med erfarheter av wings?

Jag har flera SuMo-bekanta som köpt Wings utan problem. Föreslår att du skickar ett PM till "Frolomp" för mer info.
 

jonsson.marcus

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
gävle
Hoj
KTM 950sm
Tja, läget är som följer:
jag å en kompis drar till norge på en liten tripp på måndag och tills dess skulle jag vilja montera ett cigg-uttag på den, kan vara bara å ha om man ska ladda tele... jag har köpt ett 12 mm uttag men undrar nu om det är någon som monterat ett tidigare så man kan få tips på bästa placering samt vart man lämpligtvis kopplar på sig så man får lite ström. =)
Sen undrar jag om det är någon som kollat hur mycket 950´n drar i soppa... jag kollade nån gång i början när jag köpte den men jag minns fan inte hur mycket den drog... kan vara bra att veta på ett ungefär så man kan planera tankningarna lite.
tack på förhand
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Tja, läget är som följer:
jag å en kompis drar till norge på en liten tripp på måndag och tills dess skulle jag vilja montera ett cigg-uttag på den, kan vara bara å ha om man ska ladda tele... jag har köpt ett 12 mm uttag men undrar nu om det är någon som monterat ett tidigare så man kan få tips på bästa placering samt vart man lämpligtvis kopplar på sig så man får lite ström. =)
Sen undrar jag om det är någon som kollat hur mycket 950´n drar i soppa... jag kollade nån gång i början när jag köpte den men jag minns fan inte hur mycket den drog... kan vara bra att veta på ett ungefär så man kan planera tankningarna lite.
tack på förhand

Haha, vad roligt. Jag ska också till Norge på måndag och ska även jag koppla på cigg-uttag för ström till tfn, gps mm.

Snackade med en kollega på jobbet som trodde att det skulle finnas lediga kablar framme vid lyktan. De skall vara säkrade också, ska du annars dra från batteriet måste du nog ta en säking (kopplas på + polen). Jag ska försöka ordna med det där till min imorn, tycker att det borde gå att trycka in vid styret någonstans.

Vad det gäller bränsleförbrukning så är det pendlande mellan just över 0.5 till ca 0.8l /mil. Blandad körning brukar jag landa på 0.65 men det är ju individuellt...

Som längst har jag kört 5 mil på reserven och då var det ändå inte helt slut, kan vara bra att veta. :tummenupp
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
Tja, läget är som följer:
jag å en kompis drar till norge på en liten tripp på måndag och tills dess skulle jag vilja montera ett cigg-uttag på den, kan vara bara å ha om man ska ladda tele... jag har köpt ett 12 mm uttag men undrar nu om det är någon som monterat ett tidigare så man kan få tips på bästa placering samt vart man lämpligtvis kopplar på sig så man får lite ström. =)


Bakom framlyktan finns det två lösa kontaktstycken märkta ACC1(gul/röd/brun kabel) och ACC2 (röd/blå/brun).ACC1 har konstant 12v och
ACC2 12v endast med tändningen på. De är avsäkrade med 10A.

Lycka till på norgetrippen. Bra valt resmål av dig.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Finns visst en som är på alltid (ACC1) och en som går på nyckel (ACC2).

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=340146&highlight=volt

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=319929&page=2&highlight=volt

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=263660&highlight=volt


... jag vilja montera ett cigg-uttag på den, kan vara bara å ha om man ska ladda tele... jag har köpt ett 12 mm uttag men undrar nu om det är någon som monterat ett tidigare så man kan få tips på bästa placering samt vart man lämpligtvis kopplar på sig så man får lite ström. =)
 
Last edited:

jonsson.marcus

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
gävle
Hoj
KTM 950sm
tackar för snabba svar :tummenupp
johnxii>> vart drar färden? vi landar typ vid trollstigen å blir där i tre nätter. tänkte göra lite utflykter därifrån. om du får till nån bra lösning innan mig så vore det kanon om du kunde fixa nån bild å lägga in... jag ska försöka fixa mitt nån gång under veckan. tror jag satsar på å lägga in den nånstans vid styret oxå, men det ska undersökas närmare under veckan som sagt.
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
tackar för snabba svar :tummenupp
johnxii>> vart drar färden? vi landar typ vid trollstigen å blir där i tre nätter. tänkte göra lite utflykter därifrån. om du får till nån bra lösning innan mig så vore det kanon om du kunde fixa nån bild å lägga in... jag ska försöka fixa mitt nån gång under veckan. tror jag satsar på å lägga in den nånstans vid styret oxå, men det ska undersökas närmare under veckan som sagt.

Såg ju ruggigt snitsigt ut att sätta den under blinkers, bara att göra ett litet hål där. :) Så får det bli! :tummenupp

Jag ska uppåt, åker över till Mo i rana och sen i en båge runt för att komma ner till Vasa och sen ta båten hem till Umeå igen. Körde trollstigen förra sommaren, det var ruggigt fint. Även grymt att följa E6 söderut efter trollstigen. Är en dal där som är helt sjukt fint. Var svårt att hålla ögonen på vägen. :gnissla
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag ska nog också fixa ett uttag främst för GPS. Jag kör nog på konstant matning så man kan ladda telefonen även vid stillastående.

PS. Kolla länkarna, där finns bilder på montering.
 
Last edited:

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Tja, läget är som följer:
jag å en kompis drar till norge på en liten tripp på måndag och tills dess skulle jag vilja montera ett cigg-uttag på den, kan vara bara å ha om man ska ladda tele... jag har köpt ett 12 mm uttag men undrar nu om det är någon som monterat ett tidigare så man kan få tips på bästa placering samt vart man lämpligtvis kopplar på sig så man får lite ström. =)
Sen undrar jag om det är någon som kollat hur mycket 950´n drar i soppa... jag kollade nån gång i början när jag köpte den men jag minns fan inte hur mycket den drog... kan vara bra att veta på ett ungefär så man kan planera tankningarna lite.
tack på förhand

Min hade dragit 0,666 :)yoparty ) när jag tankade sist.
 

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM -06
Förskott!?!?

Tjena!
Köpte mina WINGS för ett år sedan ungefär och det funkade klanderfritt!
Fick alla instruktioner skickade till mig på mail och löste det via min internetbank(SEB).Otroligt bra finish på grejerna och jag är 100% nöjd!! Bara att handla!

/Jocke

När man beställer wings ber de att man skall skicka pengarna i förväg. Är detta något att lita på? Någon med erfarheter av wings?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top