Ktm 950 sm

Nu står den på gården. Vilken härlig hoj!! Är det någon som beställt slip-on från wings på sistone? Fungerar? Pris?

Maximalt kul hojval – GRATTIS!
"Frolomp" kör med Wings på sin SuMo, kolla med honom. Själv valde jag mellan W och Akrapovic och det blev de senare till slut, fick ett sjukt bra pris av Ragnar:D
Kolla in wings.si för alla detaljer, priser, levtider etc.
 
Maximalt kul hojval – GRATTIS!
"Frolomp" kör med Wings på sin SuMo, kolla med honom. Själv valde jag mellan W och Akrapovic och det blev de senare till slut, fick ett sjukt bra pris av Ragnar:D
Kolla in wings.si för alla detaljer, priser, levtider etc.

Å vad e ett sjukt bra pris?Antar att du köpt din hoj där Å därför fick ett bra pris eller?
 
Nopp tog den svarta Den tycker jag e snyggast.Pratade med Ragnar om att jag ville ha en Mindre Regplåt hållare å han sa att han hade R&G hemma men den var bökig att få dit.Nån som monterat den å vet hur svårt det är?

Finns någon tysk som tagit fram något kit som han säljer. Kika ett par sidor tillbaka i tråden så hittar du den nog.
 
Nopp tog den svarta Den tycker jag e snyggast.Pratade med Ragnar om att jag ville ha en Mindre Regplåt hållare å han sa att han hade R&G hemma men den var bökig att få dit.Nån som monterat den å vet hur svårt det är?
Ragnar snackar gojja !! :D Monterade på min för någon månad sen och det var enklare än vad han sa. Lite tålamod, en bra kanal på radion och en eller ett par folköl så är det fixat.

OCH, så länge du behåller orginalblinkersarna eller några som har samma typ av kablering i lampändan (har inte hittat några nya jag gillar än) så går det alldeles utmärkt att använda orginalkablarna också. Man behöver alltså inte klippa sönder orginalkablaget som instruktionerna säger. Kablage till blinkers använder du helt orginal och bak/broms använder du kabeltjuvar.

Eftersom jag misstänker att någon kan ha synpunkter på lutningen av nummerplåten (syns bakifrån och från sidorna men någon paragrafryttare kan säkert hitta något om att den lutar för mycket) så ville jag behålla orginalkablaget så att om det skulle behövas så kan jag montera tillbaka orginalbakdelen.

Om R&G-kitet i sig har jag bara positivt att säga. Bra passform, rejäla grejor, allt som behövs finns med inkl. bra instruktioner. Läser man hela instruktionen i förväg och klurar lite så kommer man på att man skall göra saker och ting i en liiiiten annan ordning än vad dom tycker vilket gjorde monteringen lättare enl. mig. Kanske där Ragnar torskade dit ?!? Bam-Bam montering a'la Ragnar menar jag :D

Så, om du kan tänkas skilja dig från pengarna - kostar ju en del - så är det bara att slå till. Och gör jobbet själv :tummenupp

.
 
Vad kör ni på för däck? Det är dags för första däckbytet och jag undrar vad ni rekomenderar. Jag har tänkt testa den på bana men kör bara asfalt.

Ha det gott
 
Vad kör ni på för däck? Jag har tänkt testa den på bana men kör bara asfalt.

Tja, valet beror ju mycket på vad du tycker är viktigast; grepp, livslängd, bankörning, gatkörning torråka, regnåka etc.

För mig som kör 90% på gatan och resten på bana (i hyggligt rookie-tempo:D ) funkar Michelins Pilot Road 2CT perfekt, ett däck med hårdare gummiblandning på mitten och mjukare dito på sidorna, vilket gör det till en kompromiss, javisst, men en vettig sådan tycker jag.
Jag har nu kört 1300 mil på det, vilket är mer än dubbla distansen jämfört med vad ett mer prestandabetonat bandäck ger (t ex Bridgestones nya Battlax BT-016, som en del av mina SuperDuke-kompisar smiskar rätt hårt på bana).
Vill du ha ett mellanting? Kika t ex på Michelins Pilot Power 2CT – lite mer banprestanda än Road, men då inte med samma livslängd som Road.
För mig som pendlar en hel del är Pilot Road 2CTs fina regnegenskaper också en faktor som gör att jag väljer det igen när det är dags för byte om nån vecka.

Till sist: Snackar du med nån som verkligen kan det här med däck får du säkert massor av fler alternativ:D Vad säger t ex Spider i ämnet?
 
Ragnar snackar gojja !! :D Monterade på min för någon månad sen och det var enklare än vad han sa. Lite tålamod, en bra kanal på radion och en eller ett par folköl så är det fixat.

Så, om du kan tänkas skilja dig från pengarna - kostar ju en del - så är det bara att slå till. Och gör jobbet själv :tummenupp

.

Tack för infon Ja fan blev lite förvånad att Ragnar sa så för hur svårt kan det egentligen vara eller han sa väl inte att det var så svårt men att det skulle ta lite tid å tålamod?Tror som dig lite bira bra musik å en massa vilja så ska det nog lösa sig.Jo visst det kanske kostar lite men va fan ser ju bra ut,man får med allt osv... Skulle du kanske ha lust å lägga upp en bild på din bakdel? :arsele (Hojens bakdel alltså) :huvet
 
Vad säger t ex Spider i ämnet?
Tjaa, jag är ju som jag är..... det vet du :D

Jag kör med orginaldäcken när tempen där ute är under typ 8-10 grader - då funkar Scorpionerna riktigt bra. Övrig tid kör jag på beggade rejsdäck.

Jag fick tag i Pirellis Supercorsa Pro medium 2 bak och 1 fram i bra skick för 1400, d.v.s. i runda slängar vad ett vanligt framdäck kostar. Då har man apgrepp till inga pengar alls. MEN, Supercorsorna är inget att ha då det är typ 5 grader ute, då bara spinner det och är allmänt otrevligt.

Dom jag hört ifrån som kör Road 2CT säger att dom räcker fullt till det dom allra flesta kan åstadkomma på bana och att dom dessutom har riktigt bra livslängd.

Bäst pris/prestanda: beggade rejsdäck.

.
 
Tjaa, jag är ju som jag är.....
Dom jag hört ifrån som kör Road 2CT säger att dom räcker fullt till det dom allra flesta kan åstadkomma på bana och att dom dessutom har riktigt bra livslängd.

Bäst pris/prestanda: beggade rejsdäck.

.


Tackar. Det blir ett road 2ct. Jag satte på ett sånt på min förra motard men hann knappt köra på det innan jag sålde den till förmån för 950in. Alla pratar gott om det.

Ha det
 
Beställde ett par BOS i måndags, ska bli intressant och se om det blir nå mer muller i hojen :)

Spider, nöjd med dina?
 
Nu står de en 990 i mitt garage.:yoparty
Lite skillnad mot 660 som jag hade innan, den går ju som ett as
Ska bli intressant att se hur klumpig den känns när de är dags att
gasa på små krokiga vägar
 
Beställde ett par BOS i måndags, ska bli intressant och se om det blir nå mer muller i hojen :)

Spider, nöjd med dina?
Mycket :tummenupp

Av dom jag sett och hört (Akra, Sebring, Wings och GPR) så är BOS både billigast och låter goast (dovt, härligt muller). Kvaliten och passningen är också mycket bra. Sen gillar jag utseendet bättre på ett par dämpare som slänger avgaserna rätt ut och inte har en tekannepip som Sebring och ena modellen av Akra.

.
 
Jag tillverkar dessa reg. plåtshållare i Aluminium för 400:- Passar med skyltbelysning och orginalbaklampan.


attachment.php
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top