Ktm 950 sm

Ännu en 950sm ägare!

Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??
 
ktm 990

gah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950 ;)
(finns ju ingen 990 sm tråd)
Hadde en 950sm förra året så jag vet hur dom går,,provade en 990sm för en vecka sen och säger bara det att dom går bra,,klämmer väl en fullkittad med ackra om mappad osv nästa vecka:tummenupp
Här e min gamle 950 sm :

http://videos.streetfire.net/video/1b2aaea0-dfee-4c0c-a48d-99450111b349.htm
 
Last edited:
Jaha då har man köpt sig en 950sm. Hämtar den imorgon, är det något speciellt man ska tänka på under inkörningen??

Det är väl det klassiska; Inte ligga och segdra på samma varv, utan istället ligga på olika varv samt inte varva ur den för mycket. I.a.f. under de första 100 milen.
 
Den kritik jag hört mot 990 sm från dem som kört båda e ju insprutningen som med sin på/av-karaktär känns mer mekanisk och att förgasarmotorn på 950n skulle kännas bättre vid acceleration. Det antar jag dock är en smaksak och vilken hoj man än väljer lär man bli riktigt nöjd. Förgasarhojar e ju numera en utdöende art p g a alla avgaskrav, själv tycker jag det känns retro och kult att köra omkring med en av de roligaste förgasarhojarna man kan ha, en sådan fantastisk motor som LC8:an med förgasare kommer ju aldrig att tillverkas igen! :yoparty

Så sant som det är sagt. De 15 extra pållarna som 990sm ska ha är knappast nödvändiga och för en estet är 950sm det självklara förstahandsvalet. Om nån frågar mig:D
 
Karosseripluggar? Är det typ tjocka klisterlappar av något hårt material? Isf kan jag nog knycka ett gäng från jobbet. Jobbar på Volvo..

Eller så gör du som jag gjorde, använde silvertejp :D
Det är ju under tanken så det syns ju inte när tanken är på plats.
 
pepp pepp! Nu har jag precis köp en sumo! Är apnöjd men jag funderar på vad det är för ljud som kommer från framgaffeln när man kör. Är det möjligen så att turbon för framhjulet sitter där o visslar?
 
Hej har inte skrivit här på ett bra tag, men nu är det time igen har just kommit hem med en helt nu sumo! har kört dom första milen nu och det känns hur bra som helst!
ha det bäst!
 
sumo

hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
 
Ni som slängt bort alla slangar å grunkor till esp, sps å allt vad de hette, har ni märkt skillnad?

Mvh Ola
 
hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus

Du får spänna ihop fjäderringen lite,,du lossar sexkantsskruven och sen snurrar du på ringen så fjädern spänns ihop (finns ett verktyg en sorts hake som man drar med,,slå inte runt den för den är i aluminium har jag för mej) sen får du kanske skruva på rebounce skruven så den går litta fortare tillbaka..
Hoppas det va till nån hjälp !!!
 
Jag väger samma :( ... jag tog sportinställningarna i manualen (finna tydliga bilder och instruktioner sida 35-38 i "Owners Manual", finns som pdf att printa och ta med sig ut till hojen) och för min körning är det underbart. Jag har inte fått piska den ordentligt på bana eller bogesnud än, men lite aktiv körning efter en sportig ducati på kurviga vägar har känts ruskigt stabilt och bra. Nästan så man inte saknar sin gamla gsx-r 750 '05...

Dock tycker jag framdäcket har dåligt fäste på gräs... välte omkull på väg till jobbet idag, mycket pinsamt att ligga och sprattla på gatan framför en lastbil...

hej.
är det någon som har labbat med fjädringen på sin sumo??
har kollat lite på det idag men blir inte riktigt nöjd!
till saken hör att jag väger nära 130kg med utrustning!
någon som vet kan väl försöka hjälpa mig!
mvh markus
 
Du får spänna ihop fjäderringen lite,,du lossar sexkantsskruven och sen snurrar du på ringen så fjädern spänns ihop (finns ett verktyg en sorts hake som man drar med,,slå inte runt den för den är i aluminium har jag för mej) sen får du kanske skruva på rebounce skruven så den går litta fortare tillbaka..
Hoppas det va till nån hjälp !!!

det låter bra tack så mycket för hjälpen!
/ markus
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top