Ktm 950 sm

Helt rätt :tummenupp I systemet under motorn där den går ihop 2-1 sitter det en 'delare' som har en tendens att vibrera loss på vissa hojar. Ingen fara alls att köra men dj-ligt irriterande.

Bästa fixen: skruva isär, häll ut, montera ihop. :tummenupp

.

Ahaa, låter ju helt underbart :tummenupp

Ska v byta imorgon, har inte riktigt bestämt mig ännu, han ska ta min z1000 i inbyte + 5k emellan, låter relativt bra eller?

Mvh Ola
 
Jag skulle behöva klista på något som skyddar min tank. Jag sitter och kniper så mycket med knäna hela tiden så att jag repar tanken. Finns det någon genomskinlig skyddfilm eller något man kan sätta dit?
 
Jag skulle behöva klista på något som skyddar min tank. Jag sitter och kniper så mycket med knäna hela tiden så att jag repar tanken. Finns det någon genomskinlig skyddfilm eller något man kan sätta dit?

Du åker förbi närmsta reklambyrå å fråga om dom har någon form av transparent film du kan få köpa lite av, jag köpte en frostad film till min förra hoj och klistrade på sidan av tanken, man såg inte filmen + att man slapp alla småreporna av strället. :tummenupp

Mvh Ola
 
Ska v byta imorgon, har inte riktigt bestämt mig ännu, han ska ta min z1000 i inbyte + 5k emellan, låter relativt bra eller?

Mvh Ola
Det är nog inte speciellt många här i 950SM-tråden som har koll på vad en z1000 kan tänkas vara värd - det vet du säkert bäst själv. Däremot kan väl alla och envar här hjälpa dig med priset på en 950 (om du har mer info).

Bäst, gör bara som du brukar göra - kolla nätet efter priser på z1000 och 950SM och bilda dig en uppfattning. Bestäm dig för vilken prisbild du kan leva med och kör. Det spelar ingen egentlig roll vad vi andra säger när det i slutändan är du själv som skall leva med det.

.
 
Kan man söka inom EN tråd? Hittar inte det i alla fall.... tänkte checka vad ni snackat om försäkringar här. Om jag missat funktionen, tell me where it is!
 
Bilsport & mc. Bor du på vishan så kostar det 4500 helförsäkring helår. Du ska vara över 24 år och det är en offroadförsäkring.
 
När jag fick tillbaka min 950 efter 100-mila servicen hade det blvit repor i tanken alldeles ovanför sadeln....vad skulle ni göra åt detta?

Jag vet att jag inte har gjort dom och verkstan anser inte att det är de som har gjort dom.....ingen utav oss kan ju till 100% bevisa att man har rätt.

Känns inte så kul iaf :mad:
 
gah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950 ;)
(finns ju ingen 990 sm tråd)
 
Oljebyte på 950an

Bytte olja og filter idag. Men efter att jag fylt på 2,7l och startat cyckeln så försvann oljan från oljetanken.:confused: Är det normalt? Eller skulle jag fylt på mer vi komplett oljebyte + filterbyte?
/Mats
 
gah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950 ;)
(finns ju ingen 990 sm tråd)

Vill inte prova 990:n.tänk om den e ännu roligare:huvet
 
gah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och könsord 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950 ;)
(finns ju ingen 990 sm tråd)

Jag tror inte ens att vi som har 950:n sneglar åt 990:n. Vi har ju redan det roligaste man kan ha i hojväg. :)
 
gah var på Vincents här stan igår och glodde, shiiit alltså vad svårt det är, ögona hoppade framm och tebax mellan ktm 950 med akra och 990 sm, någon som kört 990 ? har ju följt hela denna tråden så vet vad ni tycker om 950 ;)
(finns ju ingen 990 sm tråd)

Den kritik jag hört mot 990 sm från dem som kört båda e ju insprutningen som med sin på/av-karaktär känns mer mekanisk och att förgasarmotorn på 950n skulle kännas bättre vid acceleration (å andra sidan har jag även hört att insprutningen på 990 sm ska kännas mkt bättre än den på SuperDuken). Det antar jag dock är en smaksak och vilken hoj man än väljer lär man bli riktigt nöjd. Förgasarhojar e ju numera en utdöende art p g a alla avgaskrav, själv tycker jag det känns retro och kult att köra omkring med en av de roligaste förgasarhojarna man kan ha, en sådan fantastisk motor som LC8:an med förgasare kommer ju aldrig att tillverkas igen! :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top