Ktm 950 sm

Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?
 
3214072 Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?
En som ja känner har på sin super duke tagit gängstång å ett skateboardhjul i varje sida å satt rakt igenom navet... vart riktigt snygg. å billigt me
 
En som ja känner har på sin super duke tagit gängstång å ett skateboardhjul i varje sida å satt rakt igenom navet... vart riktigt snygg. å billigt me

Njah... Vet inte riktigt om det verkar vara min grej. Det gör inget om det kostar en slant, men det skadar inte om det är bra skit samt någorlunda snyggt.
 
Snackar vi kraschpuckar för hjulaxlarna eller för ram och motor?

För hjulaxlar finns KTM powerparts, men för ram och motor tror jag mig inte ha sett några. Får man vända sig till tredjepart...
 
Snackar vi kraschpuckar för hjulaxlarna eller för ram och motor?

För hjulaxlar finns KTM powerparts, men för ram och motor tror jag mig inte ha sett några. Får man vända sig till tredjepart...

Jag har faktiskt inte en susning om vad jag snackar om eller vart dessa ska sitta. Men jag har fått för mig (samt blivit upplyst om) att jag borde införskaffa mig ett par. Ska kolla med KTM Powerparts. Tack tack.
 
Nej faktiskt inte. Men det är nog inga problem..tänkte beställa lite grejor här framåt vintern.


Ja, det fanns ju en hel del "godis" på sidan. Hur skiljer sig priserna där kontra priserna på samma varor här i landet? Tyskland brukar väl vara en smula billigare, om jag förstått saken rätt.
 
Tjena!
Även jag hade problem efter första servicen med att den ströp(tämligen abrupt) vid slangning(inga 12:or heller fdd).
Lämnade in den hos ragnar och det visade sig att bägge förgasarflottörerna hade tagit in soppa och således inte "flöt" som dom skulle!
Ska även finnas nån förgasar-fix ifall hojen "tvekar" på höga varv!

Lycka till!!

vet du någe mer om "förgasar-fix" grejerna... min börja tveka på höga varv på väg till jobbet i morse!!
 
KTM Sommer är klockrena - jag har beställt grejor där utan problem. Katalogen finns bara på tyska och det är något man får leva med. Ringer man ner så finns det folk som pratar engelska.

Kolla även R&G Racing som har en hel del snygga grejor. Har för mig att någon någonstans nämnde att det finns svensk åf också.
 
Tänkte att jag skulle ta och fippla på ett par kraschpuckar på hojen. Någon som har något att rekommendera?

Har själv R&G-racingpuckar på min hoj, vilka skyddar motorn. Nackdelen är att de bara skyddar motorn och inte vingarna (fendrarna), då puckarna inte sticker ut tillräckligt långt av nån outgrundlig anledning. Beställde direkt från R&G-racings hemsida http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/950_Supermoto/All_Years.aspx, vilket jag har för mig var billigare än att beställa från svensk återförsäljare, leveransen gick snabbt.
 
Last edited:
Har själv R&G-racingpuckar på min hoj, vilka skyddar motorn. Nackdelen är att de bara skyddar motorn och inte vingarna (fendrarna), då puckarna inte sticker ut tillräckligt långt av nån outgrundlig anledning. Beställde direkt från R&G-racings hemsida http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/950_Supermoto/All_Years.aspx), vilket jag har för mig var billigare än att beställa från svensk återförsäljare, leveransen gick snabbt.

Låter riktigt intressant. Men länken funkade inte.

KTM Sommer är klockrena - jag har beställt grejor där utan problem. Katalogen finns bara på tyska och det är något man får leva med. Ringer man ner så finns det folk som pratar engelska.

Kolla även R&G Racing som har en hel del snygga grejor. Har för mig att någon någonstans nämnde att det finns svensk åf också.


Vad är det för levanstid, betalningssätt samt frakt hos KTM Sommer?
 
Last edited:
Farväl 950 SMR

Idag hämtade jag min zx10r -06 och lämnade min KTM 950 SMR :gråta men jag har en ktm 640 adventure på ingång så det skall nog bli bra.
Jag hadde en R6 06 innan en idiot körde ut framför mig utan att titta och nu när handen är bra igen vill jag ha en sporthoj igen så varför inte en Ninja.

Hadde jag inte köpt 640´n hadde jag aldrig sålt 950´n men det käns som att ha 2 liknande hojar jag får hoppas att jag inte ångrar mig ,men då får jag väl köpa motardhjul till stånkan.
 

Bifogat

  • media.jpg
    media.jpg
    71 KB · Visningar: 110
  • medtia.jpg
    medtia.jpg
    78 KB · Visningar: 98
  • medytia.jpg
    medytia.jpg
    85 KB · Visningar: 89
Last edited:
Har nu läst igenom alla 33 :skrämd sidorna, och funderar på att byta ut SXV:n mot en sumo. Främst då för att få en lite mer praktisk hoj, eftersom SXV:n är allt annat än praktisk (dvs fruktansvärt snygg, brutal och cool).
Men när det kommer till touring så känns det inte så snällt mot hojen.

Det är här sumon kommer in. Har provkört både Superduken och Supermoton och tyckte att SM:en var goare att köra än SD:n, men att det saknades en del drag (i synnerhet i jämförelse med min SXV). SD:n kändes mycket piggare.

Den sumon som jag provade var helt original förutom GPR slip-on och bestyckning efter dessa.
Jag antar att ett 16-drev är i stort sett nödvändigt, men undrar också om det är någon som provat att byta förgasare? Jag gjorde de på min KTM 640 som jag hade tidigare (till en Mikuni tm-40 flatslide förgasare) och de gjorde precis hur mycket som helst.
 
Har nu läst igenom alla 33 :skrämd sidorna, och funderar på att byta ut SXV:n mot en sumo. Främst då för att få en lite mer praktisk hoj, eftersom SXV:n är allt annat än praktisk (dvs fruktansvärt snygg, brutal och cool).
Men när det kommer till touring så känns det inte så snällt mot hojen.

Det är här sumon kommer in. Har provkört både Superduken och Supermoton och tyckte att SM:en var goare att köra än SD:n, men att det saknades en del drag (i synnerhet i jämförelse med min SXV). SD:n kändes mycket piggare.

Den sumon som jag provade var helt original förutom GPR slip-on och bestyckning efter dessa.
Jag antar att ett 16-drev är i stort sett nödvändigt, men undrar också om det är någon som provat att byta förgasare? Jag gjorde de på min KTM 640 som jag hade tidigare (till en Mikuni tm-40 flatslide förgasare) och de gjorde precis hur mycket som helst.




vet inget om förgararna men sm har 950 motor och sd:n 990 så det kan va därför den känndes lite piggare tror det är ca 120hk på sd:n och ca 100 på sm:n och ja 16 drev är nödvändigt:yoparty
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top