ollethn
Ny medlem
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Jag kör 98!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Fan dom e riktigt snygga på!!! Tänkte fråga ett par saker om de går bra...
Har du ställt om förgasaren? Är det någon märkbar skillnad på effekten? Är du nöjd med ljudet? Kör du utan insats?
Funderar du på att bänka den? Vore onekligen spännande att se resultatet...
Jag kör 98!
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Grattis!!!
Verkar som fler och fler upptäcker 950:n.
Ang. Wd-40 så funkar det kanon.Använder det flitigt.Gammal tråkig plast blir som ny.Funkar som korrosionsskydd också.
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Här alla slagar å grejor som åkte bort
bild 1 är återcirulationen tror jag.
å 2:an e något som sitter vid frögasarna.
Bild 1 visar SAS systemet.En ventil öppnar och släpper in
en liten mängd luft i avgassystemet för att bränna eventuella kvarvarande
oförbrända gaser.Detta för att skona katalysatorerna som sitter i ljuddämparna.Ta bort detta för att slippa en onödig felkälla,men nån
effekthöjning blir det knappast.Glöm ej plugga igen hålen i topparna.
Bild 2 visar EPC. 2 magnet ventiler öppnar och släpper på vakumet
på översidan av membranen i fuggarna.=nålarna lyfts långsammare=
sämre acceleration.Detta för att klara ljudnivåer enligt Eu direktiv bla bla.
Ta bort detta för att slippa en felkälla.Glöm inte för böveln att plugga
hålen in till membranen.Resultat? teoretiskt bättre acc.på 2ans och 3ans
växel.
![]()
/NEB
Japp kan meddela att de rasslar fint när startmotordrevet far åt pipan..
En sjujäkla knall vill jag lova när min baktände och slog sönder drevet.
Väntar fortfarande på delarna tydligen rest noterade. Men de blir Hoj nästa vecka ser de ut som. Tjo hO! ;-)
/Håk
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |