ollethn
Ny medlem
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Jag kör 98!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Fan dom e riktigt snygga på!!! Tänkte fråga ett par saker om de går bra...
Har du ställt om förgasaren? Är det någon märkbar skillnad på effekten? Är du nöjd med ljudet? Kör du utan insats?
Funderar du på att bänka den? Vore onekligen spännande att se resultatet...
Jag kör 98!
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså![]()
Grattis!!!
Verkar som fler och fler upptäcker 950:n.
Ang. Wd-40 så funkar det kanon.Använder det flitigt.Gammal tråkig plast blir som ny.Funkar som korrosionsskydd också.
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Här alla slagar å grejor som åkte bort
bild 1 är återcirulationen tror jag.
å 2:an e något som sitter vid frögasarna.
Bild 1 visar SAS systemet.En ventil öppnar och släpper in
en liten mängd luft i avgassystemet för att bränna eventuella kvarvarande
oförbrända gaser.Detta för att skona katalysatorerna som sitter i ljuddämparna.Ta bort detta för att slippa en onödig felkälla,men nån
effekthöjning blir det knappast.Glöm ej plugga igen hålen i topparna.
Bild 2 visar EPC. 2 magnet ventiler öppnar och släpper på vakumet
på översidan av membranen i fuggarna.=nålarna lyfts långsammare=
sämre acceleration.Detta för att klara ljudnivåer enligt Eu direktiv bla bla.
Ta bort detta för att slippa en felkälla.Glöm inte för böveln att plugga
hålen in till membranen.Resultat? teoretiskt bättre acc.på 2ans och 3ans
växel.
![]()
/NEB
Japp kan meddela att de rasslar fint när startmotordrevet far åt pipan..
En sjujäkla knall vill jag lova när min baktände och slog sönder drevet.
Väntar fortfarande på delarna tydligen rest noterade. Men de blir Hoj nästa vecka ser de ut som. Tjo hO! ;-)
/Håk
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |