Ktm 950 sm

Grattis Araikaj och bajkmaniac till era nya hojar :) Ni har en kul sommar framför er.

Jag börjar komma en bit på vägen med mitt KTM pimpande :D
Monterade KTM kraschpuckar i hjulaxlarna och smetade på lite orange tejp på fälgarna.. är nöjd med resultatet.

Skitsnygg hoj!!!

Men varför fota denna underbara hoj med en ljusblå Passat i bakgrunden????
 
Skitsnygg hoj!!!

Men varför fota denna underbara hoj med en ljusblå Passat i bakgrunden????

Haha! tänkte inte på det när jag bad brorsan fota ett par före och efter bilder.. det är för övrigt en Skoda felicia :D
Jag lovar att hitta något bättre scenario att placera hojen i nästa gång!
 
Gårdagens problem med dyngfast db-killer fick lösas med plan B.
Fick till slut lossa dämparen och slå ut insatsen bakvägen:tummenupp
Faktum är att den satt riktigt jäkla hårt ändå, krävdes en 5-6 rejäla stötar med ett grovt spadskaft för att skiten skulle lossna...

Handtagsskydden hittade på plats igår, orange fälgstripe ska monteras under dagen, ska även börja kika på hur man ska göra om bakplasttjofräshistorien:banana
 
Tack så mycket för tipset! har vart inne på R&G puckar innan men det var ju mycket bättre priser på coyotemoto sidan. Blev en beställning tiReCkt! :D

Bra där. Du kommer inte ångra dig:tummenupp

Någon som kan bekräfta hur lätt/svårt det är sätta tillbaka dem efter att man väl tagit loss dem?

Ut med skiten (använd polygrip/5-56/värme/kvastskaft etc så funkar det). Eller gör som bajkmaniac gjorde – slå ut dem "bakvägen".

Slipa till dem så de "halkar" in/ut av sig själva (se ovan) så tar det 40 sek att montera/demontera skrotet.

Den är till för att hålla bromsvätskan varm å go! så den inte fryser :)
Nä men ärligt talat vet jag knappt om den fyller nån funktion... [/url]

Solskydd. Vätskorna gillar inte UV-strålning.

Någon som har jämfört puckarna från coyotemoto med KTM original puckar ?
Jag vet att det inte finns KTM puckar till motorn men den kanske räcker med och sätta på däcken fram och bak ?

Coyote-grejornas funktion bekräftades av en bekant som dessvärre gjorde ett sk "realtidstest" av grejorna häromdagen. Inte en skråma på hojen, puckarna gjorde hela jobbet (läs mer i senaste Hawk-inläggen i SD-tråden).
Och som sagts en bit upp i tråden: köp ram/motorpuckar, det är dom som räknas.
 
Last edited:
satte på en pakethållare från en SMT, passade perfekt :tummenupp , enda som saknades var distanserna som satt på orginalhandtagen , dom som man ser sticka ut och går ner i plasten, får se om jag hittar några liknande eller såga från ett rör, kanske inte behövs. :confused:

och nej, skall inte köra omkring med en topbox :D , skall skruva dit quick-lock 12v fästet jag hade till tankväskan
 

Bifogat

  • IMG_0300.jpg
    IMG_0300.jpg
    238.3 KB · Visningar: 78
  • IMG_0299.jpg
    IMG_0299.jpg
    237.9 KB · Visningar: 75
Coyote-grejornas funktion bekräftades av en bekant som dessvärre gjorde ett sk "realtidstest" av grejorna häromdagen. Inte en skråma på hojen, puckarna gjorde hela jobbet (läs mer i senaste Hawk-inläggen i SD-tråden).
Och som sagts en bit upp i tråden: köp ram/motorpuckar, det är dom som räknas.

Tack för den infon.
Det blir till att slå till på ett set från coyote. Verkar dumt att inte köpa puckar nu när det lär bli ett par bandagar till denna säsongen.:tummenupp
 
Nu får ni banne mig sluta visa bilder på era 990 SMRer :mad:





(Jag får ju sånt förbaskat ha begär så det finns inte!!)
;)
 
satte på en pakethållare från en SMT, passade perfekt :tummenupp , enda som saknades var distanserna som satt på orginalhandtagen , dom som man ser sticka ut och går ner i plasten, får se om jag hittar några liknande eller såga från ett rör, kanske inte behövs. :confused:

och nej, skall inte köra omkring med en topbox :D , skall skruva dit quick-lock 12v fästet jag hade till tankväskan
Kan du inte ta distanserna från SMTn eller från SMRen då?
 
Orolig

Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:
 
Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:

Öhhh de låter ju rätt mongo om man skulle få en hoj som gick dåligt efter en mappning.. då måste den ju va fel mappad? :va
 
Öhhh de låter ju rätt mongo om man skulle få en hoj som gick dåligt efter en mappning.. då måste den ju va fel mappad? :va

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an:)

Jag tror att det många menar med att det "sämre" efter mappning är nog snarare besvikelse att det inte blev mer effekt på hjulet efter x antal tusen i pipor, PCIII och timmar i bänk. Har man tur så får man 3-5 hkr på bakhjulet för kanske 10 000-20 000 spänn, det upplever ju många som lite surt.

Vad man inte tänker på är att hojen slutar rycka, svarar mjukare och jämnare på gasen, ger ganska mycket mer i mellanregistret och ger en mer körbar motor, plus ett betydligt roligare ljud. En mappad 990-motor är mycket roligare att köra tycker jag oavsett vad bänkpappret visar...
Det viktiga är alltid upplevelsen inte siffror från en bänk. Vi har svårt att relatera till känslor, det är mer konkret med ett papper som en tekniker har printat från en dator...
 
Nu får ni banne mig sluta visa bilder på era 990 SMRer :mad:





(Jag får ju sånt förbaskat ha begär så det finns inte!!)
;)

Men tjööööp min då, så kan du själv bli en sån som mobbar såna som dig ;)

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an:)

Jag tror att det många menar med att det "sämre" efter mappning är nog snarare besvikelse att det inte blev mer effekt på hjulet efter x antal tusen i pipor, PCIII och timmar i bänk. Har man tur så får man 3-5 hkr på bakhjulet för kanske 10 000-20 000 spänn, det upplever ju många som lite surt.

Vad man inte tänker på är att hojen slutar rycka, svarar mjukare och jämnare på gasen, ger ganska mycket mer i mellanregistret och ger en mer körbar motor, plus ett betydligt roligare ljud. En mappad 990-motor är mycket roligare att köra tycker jag oavsett vad bänkpappret visar...
Det viktiga är alltid upplevelsen inte siffror från en bänk. Vi har svårt att relatera till känslor, det är mer konkret med ett papper som en tekniker har printat från en dator...

Fast den viktigaste trimningen som man egentligen gör är att man nästan skalar av 10 kg på hojen när man slänger på sina Akra.
Tänk om man kunde trimma sig själv lika mycket, då skulle ju hojen vara ultrasnabb!
 
Last edited:
Fast den viktigaste trimningen som man egentligen gör är att man nästan skalar av 10 kg på hojen när man slänger på sina Akra.
Tänk om man kunde trimma sig själv lika mycket, då skulle ju hojen vara ultrasnabb!

Helt rätt!:tummenupp

Jag gjorde en mil inlines på 33 minuter idag så jag jobbar på trimningen...:)
Det jävliga är att min högsta fart på inlines är strax över 3 minuter per kilometer, det är fortfarande långsammare än vad Haili Gebreselassie springer i snittfart på marathon.... det är f-n inte klokt!!!
 
Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:

Så vad ni säger är att jag kan sluta nojja och mappa på då!:tummenupp

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an

Håller med dig fullständigt i detta, men jag är ju bara så jävla dökär i hojen att jag inte klarar att dissa den offentligt:glömdet
 
Last edited:
Znyggt! Topptips: Kosta på dig ram- och motorpuckar också (coyotemoto.com som har riktigt bra grejor/priser). En klotning och du tjänar in kostnaden Big Time:tummenupp

Jag beställde precis puckar på detta ställe. Jag köpte upper o lower puckarna, det borde väl skydda en del tror jag. Är det de som ni andra har åxå eller?

Tack för tipset!
 
Så vad ni säger är att jag kan sluta nojja och mappa på då!:tummenupp



Håller med dig fullständigt i detta, men jag är ju bara så jävla dökär i hojen att jag inte klarar att dissa den offentligt:glömdet

:)

Klart att du skall mappa, se bara till att vederbörande som mappar vet vad han gör och inte bara dumkör och slänger in någon mapp som hittades på internet. Då blir det ju förmodligen sämre än innan:)
 
ähh va fan nu har jag dreglat i denna tråd länge nog, kör ni flesta av er med offroadförsäkring?
får nog slå till på en sumo nu framöver får juh krupp och allergi av att inte leka på gatorna .daahhh
 
Back
Top