Ktm 950 sm

Pratade med min Åf idag angående bluddrandet vid slangning. Det var ingen garantiåtgärd enligt honom, så det blir till att skruva själv. Han berättade att fler hade haft problem och att dom löst det genom att om dräneringsslangen till den bakre förgasaren. Får väll ta och prova det och se om det hjälper på min hoj. Läste längre bak i tråden att folk hade provat med blandade resultat. :gnissla

När jag var inne på 100milaren förra året så svammlad dom om samma sak(samma firma), kan inte tänka mig att det hjälper ett skit med tanke på att nippeln till bakre förgasaren är limmad och pekar snett frammåt-neråt. När man har framhjulet i luften så pekar nippeln uppåt även om man drar om slangen...
Dessutom har folk provat utan önskat resultat...

Blir lite lätt irriterad att dom sagt till dig att det inte är en garantiåtgärd!!!
Hur fan kan dom säga så, det är ju uppenbart ett fel på motorcykeln!?

ALLA som har detta problem borde kontakta KTM Scandinavia och påtala detta bekymmer så får dom lösa det på något vis!
Det är inte så bra reklam för KTM vissa av deras "busiga" hojjar inte ens duger att köra på bakhjulet med.

Jag ska ringa KTM på måndag och höra vad dom har att säga, hoppas fler med problemet också pratar med dom så sätter vi lite press på dom!

KTM Scandinavia AB: 019-58 57 50

Hoppas detta löser sig / Mattias
 
Hej alla glada KTM-piloter! Jag har nyligen fått upp ögonen för sumon men har några frågor som jag hoppas att ni kan svara på.

Hur är den att köra lite längre sträckor på? Jag kommer att köra mest i stan, men även några sträckor á 50+ mil. Går det eller kommer rumpan att vara bortdomnad i flera veckor? Hur är räckvidden? Hur långt kommer man på en tank? Jag vet att det inte är en touringmaskin, men det skulle vara roligt att kunna göra lite längre turer utan att plågas.

Hur är den att köra med passagerare? Min flickvän är rätt lång, ca 175 cm, och det skulle vara trevligt om hon kunde åka med ibland. Det var inte någon höjdare på min DRZ400SM...

De hojar jag har att jämföra med är Honda Hornet 600, Suzuki DRZ 400SM och Yamaha XTZ 750 Super Tenere. KTM:en känns på pappret som en klockren mix av dessa hojar. Draget i motorn från Horneten, smidigheten och buset från Sukkan samt körställning och storlek från XTZ:an.
 
Jag tror mig minnas att jag klarat mig 25 mil på en tank men jag är inte helt hundra på det. 20 mil är jag dock helt säker på att man klarar, givetvis beroende på hur man kör.

Jag har som längst avverkat 70 mil på en dag och då var man rejält stel i arslet och benen men det går om man stannar ibland och sträcker på benen.

Min tjej är också ca 175 cm lång och hon kan åka med utan några problem.
 
Hej alla glada KTM-piloter! Jag har nyligen fått upp ögonen för sumon men har några frågor som jag hoppas att ni kan svara på.

Hur är den att köra lite längre sträckor på? Jag kommer att köra mest i stan, men även några sträckor á 50+ mil. Går det eller kommer rumpan att vara bortdomnad i flera veckor? Hur är räckvidden? Hur långt kommer man på en tank? Jag vet att det inte är en touringmaskin, men det skulle vara roligt att kunna göra lite längre turer utan att plågas.

Hur är den att köra med passagerare? Min flickvän är rätt lång, ca 175 cm, och det skulle vara trevligt om hon kunde åka med ibland. Det var inte någon höjdare på min DRZ400SM...

De hojar jag har att jämföra med är Honda Hornet 600, Suzuki DRZ 400SM och Yamaha XTZ 750 Super Tenere. KTM:en känns på pappret som en klockren mix av dessa hojar. Draget i motorn från Horneten, smidigheten och buset från Sukkan samt körställning och storlek från XTZ:an.

Jag har kört långt med min.
Sthlm-Delsbo ett par gånger.
Går hur bra som helst.Som vanligt är det skit tråkigt att åka motorväg.men det finns ju andra vägar dit o hem.
Även en spontan sväng Sthlm-Delsbo-Hemmavan-Tronheim osv tills jag till slut kom hem.
Då är man lite seeg men inga probl.det går bättre en med XTn jag hade tidigare kan jag säga.
 
När jag var inne på 100milaren förra året så svammlad dom om samma sak(samma firma), kan inte tänka mig att det hjälper ett skit med tanke på att nippeln till bakre förgasaren är limmad och pekar snett frammåt-neråt. När man har framhjulet i luften så pekar nippeln uppåt även om man drar om slangen...
Dessutom har folk provat utan önskat resultat...

Blir lite lätt irriterad att dom sagt till dig att det inte är en garantiåtgärd!!!
Hur fan kan dom säga så, det är ju uppenbart ett fel på motorcykeln!?

ALLA som har detta problem borde kontakta KTM Scandinavia och påtala detta bekymmer så får dom lösa det på något vis!
Det är inte så bra reklam för KTM vissa av deras "busiga" hojjar inte ens duger att köra på bakhjulet med.

Jag ska ringa KTM på måndag och höra vad dom har att säga, hoppas fler med problemet också pratar med dom så sätter vi lite press på dom!

KTM Scandinavia AB: 019-58 57 50

Hoppas detta löser sig / Mattias

Jag har provat dra ur min dräneringsslang på bakre förgasaren. Det gör ingen skillnad och jag tror inte det har med det att göra heller. Skulle vilja pröva att höja flottörnivån mer i mina förgasare men jag kan ju inte det själv. Och det är ju så tradigt att hålla på och lämna in hojjen. Så blir det kanske dåligt och man måste in med den igen.

Är det svårt att höjja flottörnivån i förgasarna? De ska ju synkroniseras noggrant också.
 
Service!!!!

Någon som har koll på om det finns någon handlare/verkstad som gör service på 950n runt omkring i stockholm som inte är Lelles??? Och vad kostar den cirkus???
Min ska in på 750mila-service.....

Mvh//Jesper
 
Jag har kört långt med min.
Sthlm-Delsbo ett par gånger.
Går hur bra som helst.Som vanligt är det skit tråkigt att åka motorväg.men det finns ju andra vägar dit o hem.
Även en spontan sväng Sthlm-Delsbo-Hemmavan-Tronheim osv tills jag till slut kom hem.
Då är man lite seeg men inga probl.det går bättre en med XTn jag hade tidigare kan jag säga.

Det låter bra! Jag kommer nämligen att köra sträckan Sthlm-Hassela några vändor i sommar och det är ju inte långt från Delsbo.

Det kommer nog att stå en orange best på garageuppfarten rätt snart! Längtar!
 
Någon som har koll på om det finns någon handlare/verkstad som gör service på 950n runt omkring i stockholm som inte är Lelles??? Och vad kostar den cirkus???
Min ska in på 750mila-service.....

Mvh//Jesper

Jag gjorde 750 mila service för någon vecka sen hos http://www.mcsport.se/ / http://hammarstromsmotor.se/ och han verkar ta vettiga priser. Det kostade en bit över 4k, men då bytte jag däck, bestyckade om förgasaren, och satte på ett annat drev, så vad kostnaden är utan allt annat vet jag inte...
 
Jag gjorde 750 mila service för någon vecka sen hos http://www.mcsport.se/ / http://hammarstromsmotor.se/ och han verkar ta vettiga priser. Det kostade en bit över 4k, men då bytte jag däck, bestyckade om förgasaren, och satte på ett annat drev, så vad kostnaden är utan allt annat vet jag inte...

Verkar ju som att det kan vara ett alternativ, det andra du nämde är ju fixat på min hoj så det är ju ren service bara!
Lelles skulle tydligen ha en bit över 2500 för den...

Tackar!
 

Bifogat

  • Backspeglar%20s.JPG
    Backspeglar%20s.JPG
    80.1 KB · Visningar: 121
  • styrspegel.jpg
    styrspegel.jpg
    47.5 KB · Visningar: 135
Last edited:
Gillar dom första runda bäst hittils ändå slangklämma trots allt. Dom andra har fint fäste men det ledade armen påminnde om ett slaktat mikroskop?!

Dom fyrkantiga...vet jag inte riktigt vad man ska tycka om, sitter ju bra där men det är nått som felar...kanske för att dom ser ut som gigantiska kromade start och tut knappar ?! :va :D
 
rödljus

20 mil avverkade. 690:an var skön men denna är skönare. Och inga tjuvstopp. Bara det är ju guld.

J
 
750 mila servicen

Verkar ju som att det kan vara ett alternativ, det andra du nämde är ju fixat på min hoj så det är ju ren service bara!
Lelles skulle tydligen ha en bit över 2500 för den...

Tackar!

Jag betalade 2200:- för 750 mila servicen för en vecka sedan hos lelles.
dom har en ny mek igen, men han verkade bra i alla fall.
 
Vad fick ni som har köpt wings ljuddämpare ge för dom?
Mailade men han var bortrest till 4 maj!
 
Jag betalade 2200:- för 750 mila servicen för en vecka sedan hos lelles.
dom har en ny mek igen, men han verkade bra i alla fall.

Det var ju ändå ganska överkomligt, men har fått ett sådant kallt bemötande på telefon och dom ringer aldrig upp när dom säger att dom ska och kan inte lämna nån info. trots att jag handlat massor och varit en trogen kund sedan 3år tillbaka.
Så vi får se om jag tar Moracing.se eller mcsport.se/hammarströms motor istället, det är ju pengarna som styr i det läget eftersom jag hört gott om dom andra två ställena också! Ska bara få svar vad dom tar!

Tack för infon!
 
Betalade 594+45=639 för mina wings. Har dom snyggaste alltså NOS med kolfiber ända. Är för övrigt väldigt nöjd med dom..
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top