Ktm 950 sm

Hehe, så det var därför man kunde knapra in så mycket i slutet då ;)
Och till mitt försvar angående kurvhastighet så synar jag din hand med 50kg extra hoj, eller man kanske skulle gå all-in med gatdäcken kontra slicksen! :mattias

Nyah nyah

Hade förbi mållinjen 145-150 mot ~180 i rejstempo. Höll i styret med två händer kanske fem gånger på hela dagen, hehe. Förbi mål alltså.
Vore skoj att nån gång se hur stor skillnad det faktiskt är, när vi båda kan hålla fullt över rakan (och såklart ha med han på hypern oxå) :)

Vill du tro på hojens vikt och däcken så kan du få göra det :D
Från KTM.se: 990SMR ~189kg, 690SMR ~154kg = Skillnad 35kg
 
Hade förbi mållinjen 145-150 mot ~180 i rejstempo. Höll i styret med två händer kanske fem gånger på hela dagen, hehe. Förbi mål alltså.
Vore skoj att nån gång se hur stor skillnad det faktiskt är, när vi båda kan hålla fullt över rakan (och såklart ha med han på hypern oxå) :)

Vill du tro på hojens vikt och däcken så kan du få göra det :D
Från KTM.se: 990SMR ~189kg, 690SMR ~154kg = Skillnad 35kg

haha glöm inte den spinkiga jävlen med superduken:banana
 
vad e det för skillnad på en 950 sm och en 950 sm-r?
Vet att färgsättningen är annorlunda men vad e det mer som skilljer?
 
Tackar, men är det inget kring motor och fjädring som påverkar körsättet nämnvärt?
 
Tackar, men är det inget kring motor och fjädring som påverkar körsättet nämnvärt?

den har lite kortare fjädringsväg men är samma i motorn
och så har den lite vassare broms ok och väger 2 kilo mindre
så för att sumera är man inte fullskiten så ska man välja 990sm som är billigare:tummenupp
 
Hehe ja det får nog bli en vanlig sm:)
Så duktig är inte jag så att jag skulle märka ngn skillnad ändå:D
 
Är ju dessutom en j-a skillnad på utseendet, SMR:en ser mkt sportigare och smidigare ut. Beror väll på att tanken bara är på 15 liter, kanske inte helt optimalt på en hoj som drar över 0,7l/mil vid vanlig körning....

Bromsarna på SMR:en har fått grymma recensioner vad jag har sett, har dock inte hittat nån jämförelse med 990 SM.
 
Hittade ett test i Motorrad där dom körde 990 SM mot Hypermotarden, 990:n drog då 0,59l/mil vid testkörningen. Låter ju klart bättre :)
 
Är ju dessutom en j-a skillnad på utseendet, SMR:en ser mkt sportigare och smidigare ut. Beror väll på att tanken bara är på 15 liter, kanske inte helt optimalt på en hoj som drar över 0,7l/mil vid vanlig körning....

Det är ju ändå helt optimalt, då man är helt rånbögmördad efter 15 mil och ett pitstop ett måste.
 
Haha, kan ju ligga nått i det kanske.... Har fått för mig att 990 SM är relativt bekväm, men dom kanske har satt dit nån stenhård dyna på SMR:en?

Körde 30mil på en dag med förra 660:n, där kan man snacka om babianarsle sen.
 
Hur är det med alla barnsjukdomar som 950:n lidit av, är dom botade till 990:n? Antar att problemet vid bakhjulskörning är borta iom insprutningen, men hur är det med dom andra?
 
Haha, kan ju ligga nått i det kanske.... Har fått för mig att 990 SM är relativt bekväm, men dom kanske har satt dit nån stenhård dyna på SMR:en?

Körde 30mil på en dag med förra 660:n, där kan man snacka om babianarsle sen.

Umm...pass! Det närmsta jag har kommit en SM var när jag provsatt en Hyper på AVA för nått år sen, men har som mest rivit av 15 mil på SMR utan sadelproblem. Ryggsäcksproblem och luftmotståndsproblem är värre ;)
 
nu har jag läst i den här tråden så ögonen blöder, har dock en fråga. är det samma problem med förgasarna vid bakhjulsåkning på 07 an?
 
Pratade med min Åf idag angående bluddrandet vid slangning. Det var ingen garantiåtgärd enligt honom, så det blir till att skruva själv. Han berättade att fler hade haft problem och att dom löst det genom att dra om dräneringsslangen till den bakre förgasaren. Får väll ta och prova det och se om det hjälper på min hoj. Läste längre bak i tråden att folk hade provat med blandade resultat. :gnissla
 
Last edited:
Pratade med min Åf idag angående bluddrandet vid slangning. Det var ingen garantiåtgärd enligt honom, så det blir till att skruva själv. Han berättade att fler hade haft problem och att dom löst det genom att om dräneringsslangen till den bakre förgasaren. Får väll ta och prova det och se om det hjälper på min hoj. Läste längre bak i tråden att folk hade provat med blandade resultat. :gnissla

Det låtert jäkligt skumt så dom anser alltså att en hoj som körs på bakhjulet i deras reklam inte går å göra det med in real life? Eller att dom tycker att det är okey att deras hojar går skit när man slangar? Dåligt som fan tycker jag. Kolla med KTM Skandinavien tycker jag
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top