KTM 950 SM -06, avgassmällar och konstig gång

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Hej!

Förra sensommaren köpte jag en 950 SM -06 av ett företag här i Umeå, den såldes nyservad (olja, filter), och ska ha genomgått den stora servicen strax innan den såldes (dock inga papper på detta, men litade på dem eftersom det är ett företag), den har gått ca 1200mil. Några dagar in i köpet så kände jag att det "klickar" till i växellådan/motorn och det känns som att den slår i något, det händer lika snabbt som en blinkning och påverkade inte gången i övrigt.
Jag kontaktade företaget och berättade att jag var orolig över detta missljud och ville hänvisa till garantin. De tog in hojen, konstaterade att det var drivpaketet som var slut, fastän detta skulle vara bytt innan de säljer den i första början.

Jag fick då tillbaks den nu i våras med nytt drivpaket, tyckte fortfarande att samma klick-ljud var kvar men har inte tänkt mer på detta eftersom de menade på att det är vanligt och inte jag behövde oroa mig över.
Nu efter jag kört ca 80mil så började den ge ifrån sig rätt extrema avgassmällar vid motorbroms och även kännas ryckig vid låga varv/ på 1an & 2ans växel. Samma sak om den var kall eller varm, dock om man satt in choken så försvann både avgassmällarna och ryckigheten, men det kan vara för att den hela tiden gav lite gas då.

Jag försökte idag felsöka om den läckte luft, eller om det var något vid luftburken. Såg då att oljenivån inte gick att se på stickan som ska visa nivån. Åker och köper ny olja och tömmer den gamla, får då syn på detta (bild nedan)

Dessutom var det bara ca 0.8-1L olja som kom ut då jag tömde, så det ser ut att sakna ca 1.5L??? Hur kan det ha försvunnit så mycket på ca 80mil utan att det är ett läckage som visat sig? Eller kan det vara så illa att då den servades så har den inte fyllts på riktigt?


Nu känner jag mig ganska uppgiven då jag inte trodde jag skulle behöva meka med en "ny" hoj som jag inte har hunnit kört i 100mil ens och som ska vara rätt nyrenoverad. Tacksam för alla förslag som kan hjälpa.

MvH Robin
 

Bifogat

  • 13230171_10154368594279610_6919203020589593436_n.jpg
    13230171_10154368594279610_6919203020589593436_n.jpg
    52.2 KB · Visningar: 353
Klickljuden kan vara kamkedjesträckarna som tappar oljetrycket ibland mycket vanligt vid dem milen. Ktm gjorde för stora spel på kedjespännarna så de läcker ut olja = ett jäkla klapprande i tid o otid. Om du best nya från KTM så får du uppdat vers som då ger knäpptyst gång. OBS vid byte av sträckare måste kolven vara i tcd med stängda ventiler för resp cylinder man ska byta på!!

Ryckigheten lär vara skit i förgasarnas lågfartsmunstycken.

Att du kört med så låg oljenivå får du skylla dig själv för du måste alltid kolla oljan en gång om dagen de första 200 milen så du får en uppfattning av hur mycket den drar. Men både min ktm 990 med 2200 mil och kompisaren 950 1600 mil drar ca 1L olja på ca 500 mil. Nu vet vi inte hur mycket olja din hade vid lev så de är omöjligt veta vad den dragit.

De små filspånen ser normalt ut och kommer nog från växellådsdrev men ett av spånen såg megastor ut!
 
Last edited:
Klickljuden kan vara kamkedjesträckarna som tappar oljetrycket ibland mycket vanligt vid dem milen. Ktm gjorde för stora spel på kedjespännarna så de läcker ut olja = ett jäkla klapprande i tid o otid. Om du best nya från KTM så får du uppdat vers som då ger knäpptyst gång. OBS vid byte av sträckare måste kolven vara i tcd med stängda ventiler för resp cylinder man ska byta på!!

Ryckigheten lär vara skit i förgasarnas lågfartsmunstycken.

Att du kört med så låg oljenivå får du skylla dig själv för du måste alltid kolla oljan en gång om dagen de första 200 milen så du får en uppfattning av hur mycket den drar. Men både min ktm 990 med 2200 mil och kompisaren 950 1600 mil drar ca 1L olja på ca 500 mil. Nu vet vi inte hur mycket olja din hade vid lev så de är omöjligt veta vad den dragit.

De små filspånen ser normalt ut och kommer nog från växellådsdrev men ett av spånen såg megastor ut!

Ja jag är ju lite för dålig på att hålla koll på saker tills det händer något tyvärr. Hade ingen koll på att de kunde dra så mycket olja, men samtidigt är det inte ens 1/5 av dem milen du nämner som jag åkt, fast den dragit mer än 1L, om det stämmer.
Det var 2 bitar som var ca 0.5cm stor, men detta har ju inte påverkat gången ö.h.t, så frågan är om jag kan ha så pass tur att det räcker med att fylla på ny olja och göra rent förgasaren i så fall?
 
Om jag får gissa tror jag att firman missat att justera in rätt oljemängd innan du köpte den för den kan knappast sörplat i sig så mycket olja på så få mil om du inte kört bana?. Nivån ska kollas strax efter att motorn varit igång med full arbets temp. Stäng av och Kolla nivån efter typ 5 min 10 min funkar också. Du har ju nivåfönster på oljebehållaren så de är lätt kolla med hojen ståendes rakt upp inte lutandes på sidostöd! Kollar man med kall motor ligger nivån för lågt!
Ang spånen så va de stora skrämmande bitar,,,vet du med dig att du våldsväxlat på någ vis? Eller kör du crossväxling ibland?
 
Om jag får gissa tror jag att firman missat att justera in rätt oljemängd innan du köpte den för den kan knappast sörplat i sig så mycket olja på så få mil om du inte kört bana?. Nivån ska kollas strax efter att motorn varit igång med full arbets temp. Stäng av och Kolla nivån efter typ 5 min 10 min funkar också. Du har ju nivåfönster på oljebehållaren så de är lätt kolla med hojen ståendes rakt upp inte lutandes på sidostöd! Kollar man med kall motor ligger nivån för lågt!
Ang spånen så va de stora skrämmande bitar,,,vet du med dig att du våldsväxlat på någ vis? Eller kör du crossväxling ibland?

Ang. oljenivån så har jag gjort en annan miss, då jag kollade i handboken så såg jag att man tappar ur oljan från 2 ställen då det är torrsump på den. Är van vid LC4-motorn sedan tidigare enbart. Så jag får se hur mycket det ligger i oljetanken där. Dock så var det just oljebehållarfönstret man inte såg något på alls, vilket var anledningen till att jag började kolla ö.h.t.

Jag brukar inte crossväxla nödvändigtvis, men det blir en hel del bakhjulsåkande och i vissa tillfällen så har det hänt att växelbyte inte gått in vilket resulterat i att den slår ner i ett slags mellanläge mellan 2 växlar, garanterat därför.

Jag ska hursom kolla igenom förgasaren imorgon och kolla hur mycket olja som finns att tömma ur oljetanken och se över oljefiltren med så de inte skadats.
Tack för infon du givit.
 
Ok vad bra då har du nog inte kört med för lite olja får vi hoppas. Ser man inte oljenivån på mätglaset utv oljebehållare så har man endera för lite eller överfyllt med olja. Du skriver att du ska kolla oljefiltret ,,jag hoppas du menar att du ska byta insatsoljefiltret och kolla silen?
Oljesilen sitter på vänster sida oljetank längst ut i hörnet bakåt.

Om du har tur så blir även kamsträckarna (klickandet) tystare med ny olja. Vill man medvetet köpa olja som tystar sträckarna så kan man köpa olja som är tjockflytande varm som kall typ 15w-60. Jag rek då Moytul 300v 15w-60 för den är grym på alla tänkbara sätt och bäst för motorn överlag. Den köper du från ex oljemagasinet.
 
Ok vad bra då har du nog inte kört med för lite olja får vi hoppas. Ser man inte oljenivån på mätglaset utv oljebehållare så har man endera för lite eller överfyllt med olja. Du skriver att du ska kolla oljefiltret ,,jag hoppas du menar att du ska byta insatsoljefiltret och kolla silen?
Oljesilen sitter på vänster sida oljetank längst ut i hörnet bakåt.

Om du har tur så blir även kamsträckarna (klickandet) tystare med ny olja. Vill man medvetet köpa olja som tystar sträckarna så kan man köpa olja som är tjockflytande varm som kall typ 15w-60. Jag rek då Moytul 300v 15w-60 för den är grym på alla tänkbara sätt och bäst för motorn överlag. Den köper du från ex oljemagasinet.

Jag kollade både luftfiltret och insatsoljefiltret och silen, samtliga delar såg bra ut. Var lite gruskorn av metall på silen med, men inget extremt. Det var ca 0.5L för lite olja, så på gränsen till att det inte gick att se på oljemätaren.
Det resterande verkar bero på luftläckage eller smuts i lågfartsmunstycket som du sa, ska göra klart den biten imorgon.
 
Du måste byta oljefilter vid varje oljebyte och speciellt när du fått så mycket spån i magneten. 500-700 mils oljebytesintervall har denna motor. Om du slirar mycket på kopplingen typ kopplar upp den på bakhjulet bör du byta på 250-300mil max för de smutsar ner oljan oerhört mycket!
 
Du måste byta oljefilter vid varje oljebyte och speciellt när du fått så mycket spån i magneten. 500-700 mils oljebytesintervall har denna motor. Om du slirar mycket på kopplingen typ kopplar upp den på bakhjulet bör du byta på 250-300mil max för de smutsar ner oljan oerhört mycket!

Alright, dock så var det bytt senast för 80 mil sedan.
 
Alright, dock så var det bytt senast för 80 mil sedan.

Jag tror inte firman du köpte hojen av bytte någon olja för de kan inte bildas så mycket filspån på oljepluggen på bara 80 mil om du så stampar i växlarna utan koppling. På 80 mil ska de bara finnas ytterst lite filspån på pluggen knappt märkbart så byt olja och filter nu för säkerhets skull. Och finns de inte papper på att ventil check utförts så har de inte gjort det heller för de är flera timmars jobb. Ventilcheck ska göras på 1500 mil men om du råkar köra 2000 mil mellan checkarna gör inget efter första justering vid 1500mil. För att inte skrämmas för mycket så är de fåtal 950/990 motorer som måste shimsas om vid 1500 mil så de är liten risk att bränna ventiler även om du kör till 2000 mil helt ojusterat.

De är sjukt tåliga motorer om oljebyte sköts bra och om man kör org luftfilter alt inoljat skumfilter,,köp inte tygfilter typ kn filter för de filtrerar värdelöst. De går i regel över 10000 mil utan att dyrare motordelar behöver bytas. De vanligaste delarna som felar på 950/990 är bränslepump och slavcylinder till kopplingen samt kamkedjesträckarna kan börja dumma sig runt 1500-2000 mil (klapper ljud). Jag har läst om 950 adventure som gått över 13000 mil and still going!!

Nu när jag skriver om vanlig fel så kom jag på att du ev har fel på slavcylindern till kopplingen så den inte riktigt kopplar ur så de smäller när du lägger i växlarna och framförallt 1an?? De skulle förklara filspånen !!
 
Jag tror inte firman du köpte hojen av bytte någon olja för de kan inte bildas så mycket filspån på oljepluggen på bara 80 mil om du så stampar i växlarna utan koppling. På 80 mil ska de bara finnas ytterst lite filspån på pluggen knappt märkbart så byt olja och filter nu för säkerhets skull. Och finns de inte papper på att ventil check utförts så har de inte gjort det heller för de är flera timmars jobb. Ventilcheck ska göras på 1500 mil men om du råkar köra 2000 mil mellan checkarna gör inget efter första justering vid 1500mil. För att inte skrämmas för mycket så är de fåtal 950/990 motorer som måste shimsas om vid 1500 mil så de är liten risk att bränna ventiler även om du kör till 2000 mil helt ojusterat.

De är sjukt tåliga motorer om oljebyte sköts bra och om man kör org luftfilter alt inoljat skumfilter,,köp inte tygfilter typ kn filter för de filtrerar värdelöst. De går i regel över 10000 mil utan att dyrare motordelar behöver bytas. De vanligaste delarna som felar på 950/990 är bränslepump och slavcylinder till kopplingen samt kamkedjesträckarna kan börja dumma sig runt 1500-2000 mil (klapper ljud). Jag har läst om 950 adventure som gått över 13000 mil and still going!!

Nu när jag skriver om vanlig fel så kom jag på att du ev har fel på slavcylindern till kopplingen så den inte riktigt kopplar ur så de smäller när du lägger i växlarna och framförallt 1an?? De skulle förklara filspånen !!

Okej, ja med tanke på hur oprofessionella de har varit på resterande saker så skulle det inte förvåna mig..

Den har bara rullat ca 1200mil så tvivlar på att det är några större underhållningar som har gjorts, fanns inget stämplat, säljaren som sålde till företaget var tydligen polare med en av de på firman med. Gick på deras ord att den stora servicen nyligen skulle varit gjord.
Får nog lämna in för ventiljustering inför nästa sommar i så fall, kör sällan över 250-300mil per år.

Ang. slavcylindern så känns det inte särskilt kopplat till det jag upplevt, brukar aldrig gå upp på bakhjulet på 1an, endast 2an eller 3an, och då den har slagit ner i "mellanläget" så är det antingen mellan 3an eller 4ans växel. Växligen känns mjuk och normal om jag kör med båda hjulen nere på vägen :gnissla

(kan vara någon enstaka gång man lyft lite snabbt på 1an med, men då brukar den inte hamna i mellan 2 växlar)
 
Frågan var om du kopplar upp hojen på bakhjulet som många gör för de skitar ner oljan oerhört. Jag tolkar det dock som du bara gasar upp den och då duger 500-700 mil oljebytesintervall.
Om de smäller ovanligt mycket då du lägger i 1an så kan slavcylindern ge för lite slag för och då kan de bli flisor på oljepluggen.

Ang ventil check så kan de bli våldsamt dyrt hos en firma 6000-8000kr ber på om dem måste shimsa om så försök lära dig det själv de är inte så svårt och de beövs inte några specialverktyg förutom momentnyckel. Shims kit finns på ebay för 650kr.
 
Frågan var om du kopplar upp hojen på bakhjulet som många gör för de skitar ner oljan oerhört. Jag tolkar det dock som du bara gasar upp den och då duger 500-700 mil oljebytesintervall.
Om de smäller ovanligt mycket då du lägger i 1an så kan slavcylindern ge för lite slag för och då kan de bli flisor på oljepluggen.

Ang ventil check så kan de bli våldsamt dyrt hos en firma 6000-8000kr ber på om dem måste shimsa om så försök lära dig det själv de är inte så svårt och de beövs inte några specialverktyg förutom momentnyckel. Shims kit finns på ebay för 650kr.

Okej, då missförstod jag. På 2an går det bra att gasa upp den bara, på 3an måste jag koppla.
Men jag har aldrig känt något konstigt då jag lägger i 1an, eller övriga växlar heller om jag kör normalt som sagt. Har varit med om ett växellådsras pga avslita kuggar på dreven som också berodde på samma sak. Rätt säker på att det är dem som har nötts av en del på pga nedslagen. förmodligen på 3ans växel mest.

Jag är inte känd för att vara den händigaste, men absolut, som student dessutom så kan det vara värt att lära sig ventiljustering själv med. Har bara fått höra sedan tidigare att det är väldigt mekigt.
 
Ok vad bra att kopplingen tycks funka bra. Om du kopplar upp den på 3an bör du byta olja på bara 250-400 mil ber på hur ofta du kopplar upp den.
Får du inte upp den på 3an så rek jag att dreva ner ett kugg fram till 16 då går den garanterat upp utan problem och släpp även på komp och retur maximalt i framgaffeln då går den upp ännu lättare. Kompisaren har en 06a 950 sm och den är nerdrevad till 16kugg och den går lätt upp utan koppling även på 3an. Min sm990 går upp även på 4an utan koppling med 17 kugg,, de kräver dock gungteknik.
Jag misstänker att uppkopplingen har gjort flisorna i växellådan,,se till att lägga i 3an först och släpp kopplingen så du är säker på att 3an är i ordentligt därefter kan du koppla upp den. Men bäst för motorn är såklart att inte alls koppla upp den.

Men jag förstår inte vad du menar med nött drev vid nerslag ??
 
Ok vad bra att kopplingen tycks funka bra. Om du kopplar upp den på 3an bör du byta olja på bara 250-400 mil ber på hur ofta du kopplar upp den.
Får du inte upp den på 3an så rek jag att dreva ner ett kugg fram till 16 då går den garanterat upp utan problem och släpp även på komp och retur maximalt i framgaffeln då går den upp ännu lättare. Kompisaren har en 06a 950 sm och den är nerdrevad till 16kugg och den går lätt upp utan koppling även på 3an. Min sm990 går upp även på 4an utan koppling med 17 kugg,, de kräver dock gungteknik.
Jag misstänker att uppkopplingen har gjort flisorna i växellådan,,se till att lägga i 3an först och släpp kopplingen så du är säker på att 3an är i ordentligt därefter kan du koppla upp den. Men bäst för motorn är såklart att inte alls koppla upp den.

Men jag förstår inte vad du menar med nött drev vid nerslag ??

Hade en KTM 660 innan som jag började lära mig att köra bakhjul på. Då jag gått upp på låt oss säga 3an och sedan ska växla över till 4an, men har fastnat i något slags mellanläge mellan dem 2, som gör att den givetvis måste gå ner igen, då har den slagit i läget mellan de här 2 växlarna rätt hårt. Blir som ett slags neutral-läge mellan växlarna då de inte har gått i riktigt. Har upplevt att det oftast händer då man försökt växla upp för snabbt och man har för mycket gas.
 
Har öppnat upp till förgasaren och upptäckte att bakre insugsgummit var rejält trasigt, det främre höll på att spricka upp med, så jag har bytt ut båda samt luftfiltret som nog inte var bytt på länge.

Kände vid uppstart att den gick mycket bättre, men att det fortf gav ifrån lite avgassmällar, kunde dock justera bort detta genom tomgångsskruven bara. Däremot så har den ingen motorbroms alls i stort sett, känns som att choken är i/den går långsamt neråt. Den har inte motorbromsat kraftigt innan heller då jag inte har kört med insatsen i avgassystemet, men nu var det ingenting. Öppnade upp idag igen och såg då att den betedde sig såhär.

Tips på vad det beror på??

https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t42.1790-2/13379079_1624474391204614_889311698_n.mp4?efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6InN2ZV9zZCJ9&rl=550&vabr=306&oh=aa548ec96d1d729fe6ca4924f2de730a&oe=5751BD6E

https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t42.1790-2/13371916_777134302421001_873572323_n.mp4?efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6InN2ZV9zZCJ9&rl=588&vabr=327&oh=f3470977ef11d510225124ef5374d9d9&oe=5751AAA5
 
Uppdatering: Det är enbart högra avgasröret som det smäller ifrån tydligen. Så problemen som kvarstår är att den ej motorbromsar av okänd anledning + avgassmällarna från ena sidan.
Ringde flertal verkstäder, varav ena konstaterade att det ev. kunde vara en bränd ventil.
 
Trasiga insug på bara 1200 mil va väldigt konstigt de trodde jag inte va möjligt ,,den är visserligen 10 år men ändå?
Ang videon så beter den sig helt normalt med öppen luftburk förgasarna trottlar ska skaka som om de har parkinson speciellt på en stor stånka och v-twinn. Och att den stuper o dummar sig med öppen burk är helt ok. Att den inte har motorbroms är också underligt jag kör en 950 sm då o då och den har lika bra motorbroms som min 990 och den är brutal. Hög tomg försämrar motorbroms!

Min första tanke är att någon fifflat med luftburken och inte bestyckat om efter det.
1. Har någon tagit bort original luftsnabel i framkant på luftburken? De ska vara typ som ett periskot rakt upp klolla på KTM shop så ser du hur den ska se ut.
2. Har någon skruvat loss det trekantiga sidolocken långt ner på höger resp vänster sida luftburken?

Om något av dessa saker är borta så tappar man "rätt vacum" i luftburken och då blir den helt galet fel i bestyckning och kan säkert tappa motorbroms. Tar man bort dessa saker måste man köpa bestyckningskitt med andra nålar och borra hål i trottlarna. Man kan få de halvbra bara genom bestyckning men inte lika bra som bestyckninskitten. De är allmänt svårt att bestycka in en hoj med öppen luftburk och vacumfuggar.
 
Uppdatering: Det är enbart högra avgasröret som det smäller ifrån tydligen. Så problemen som kvarstår är att den ej motorbromsar av okänd anledning + avgassmällarna från ena sidan.
Ringde flertal verkstäder, varav ena konstaterade att det ev. kunde vara en bränd ventil.

Ok att de smäller ur ena röret ger ingen indikation på vilken cylinder som smäller för krökarna förgrenas innan dämpare dvs bägge cylindrana andas genom bägge dämparna. Du kan plugga ena dämparen och bara köra en dämpare om du vill. De är vanlig modd på adventure hojar för att lätta dem.jag kör med en insats i ena sliponet och fullt öppet i andra för att få lämpligt ljud och effektregister. Bränd ventil kan du glömma för en 950 kan gå 7500mil innan ens ventilshimsningen är off spec så du kan andas ut för de här är hållbara motorer kan jag lova.

Kom på en fråga till har du trattarna som man låser fast luftfiltret med?

Om du svara på mitt senaste inlägg så kan jag ev ge fler råd.
 
Last edited:
Trasiga insug på bara 1200 mil va väldigt konstigt de trodde jag inte va möjligt ,,den är visserligen 10 år men ändå?
Ang videon så beter den sig helt normalt med öppen luftburk förgasarna trottlar ska skaka som om de har parkinson speciellt på en stor stånka och v-twinn. Och att den stuper o dummar sig med öppen burk är helt ok. Att den inte har motorbroms är också underligt jag kör en 950 sm då o då och den har lika bra motorbroms som min 990 och den är brutal. Hög tomg försämrar motorbroms!

Min första tanke är att någon fifflat med luftburken och inte bestyckat om efter det.
1. Har någon tagit bort original luftsnabel i framkant på luftburken? De ska vara typ som ett periskot rakt upp klolla på KTM shop så ser du hur den ska se ut.
2. Har någon skruvat loss det trekantiga sidolocken långt ner på höger resp vänster sida luftburken?

Om något av dessa saker är borta så tappar man "rätt vacum" i luftburken och då blir den helt galet fel i bestyckning och kan säkert tappa motorbroms. Tar man bort dessa saker måste man köpa bestyckningskitt med andra nålar och borra hål i trottlarna. Man kan få de halvbra bara genom bestyckning men inte lika bra som bestyckninskitten. De är allmänt svårt att bestycka in en hoj med öppen luftburk och vacumfuggar.


Ok att de smäller ur ena röret ger ingen indikation på vilken cylinder som smäller för krökarna förgrenas innan dämpare dvs bägge cylindrana andas genom bägge dämparna. Du kan plugga ena dämparen och bara köra en dämpare om du vill. De är vanlig modd på adventure hojar för att lätta dem.jag kör med en insats i ena sliponet och fullt öppet i andra för att få lämpligt ljud och effektregister. Bränd ventil kan du glömma för en 950 kan gå 7500mil innan ens ventilshimsningen är off spec så du kan andas ut för de här är hållbara motorer kan jag lova.

Kom på en fråga till har du trattarna som man låser fast luftfiltret med?

Om du svara på mitt senaste inlägg så kan jag ev ge fler råd.

Först vill jag bara tacka att du tar dig tid att svara och ge eventuella lösningar.

Den har haft motorbroms innan dessa problem uppstod, men det är en rejäl skillnad mellan att ha i insatserna och utan. Har inte tänkt på att testa att ha i ena bara, kan testa det då den går som den ska igen.

svar på fråga 1: Nej, originalslangen sitter där, ser inte ut att ha blivit rörd mycket alls tidigare, satt stenhårt och ser gammal ut.

fråga 2: båda sidolocken satt där då jag avmonterade allt. Dock så kan jag omöjligt veta hur den har skötts innan jag köpte den, och hur den har gått de tidigare 1100 milen.

Fråga 3: trattarna satt på båda.

Ang. ljuddämparna, är det inte ännu konstigare i så fall om den bara smäller från högra, fastän de förgrenas?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top