Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tack.
Intressant jämförelse.
Jag kör Yamaha:n, och min kompis kör KTM:en, så vi jämför hela tiden
...och vad kommer ni fram till?
Jag tycker att det är två helt olika hojar. Den ena har gjort enkelheten till en dygd, den andra försöker få in precis allt i ett begränsat (nåja) format.
Utseendet? Alla hojar i detta segment ser helt enkelt ut som fan, och de som försöker mest lyckas sämst.
I längden, dvs +5 år, tror jag att T700 kommer att vara den hoj som har absolut bäst värde i andra hand. Kanske av alla hojar. Vad skall gå sönder liksom? Och dessutom japansk, så det är ytterst osannolikt att ens de få saker som finns kommer att fallera.
...och vad kommer ni fram till?
Det är två helt olika hojar med olika målgrupper. T700 är en mjuk, lättkörd och behaglig hoj som helt enkelt tilltalar den stora massan av människor som vill ha en trygg och trevlig hoj som passar ens person och/eller ändamål. Motorn är väl beprövad och vääääldigt trevlig, både i MT-07 och i T700. Passar bra för grusväg och lättare terräng med sitt fina register.
KTM:en tilltalar de som vill ha mer hardcore hoj, någonting som kittlar, mer än vad T700:an eller Tiger 900 eller BMW GS850 gör, som alla är, enligt min åsikt, ganska tråkiga.
Efter att ha kört allihop så är KTM:en den hoj som är smalast i sin approach. Den som vill ha en hoj som man kan köra hårt med, som har fjädring som sväljer guppen i hög fart och en körställning som är densamma som man har på en endurohoj.
Om man inte tilltalas av detta så blir KTM:en ganska jobbig. Stötig fjädring och en ganska aggressiv motor och körställning. Detta passar inte alla helt enkelt.
T700:an kommer garanterat att vara en hoj som håller värdet länge, det är som en VW Passat, en praktisk maskin som tilltalar många, då blir också värdet högt
Det är två helt olika hojar med olika målgrupper. T700 är en mjuk, lättkörd och behaglig hoj som helt enkelt tilltalar den stora massan av människor som vill ha en trygg och trevlig hoj som passar ens person och/eller ändamål. Motorn är väl beprövad och vääääldigt trevlig, både i MT-07 och i T700. Passar bra för grusväg och lättare terräng med sitt fina register.
KTM:en tilltalar de som vill ha mer hardcore hoj, någonting som kittlar, mer än vad T700:an eller Tiger 900 eller BMW GS850 gör, som alla är, enligt min åsikt, ganska tråkiga.
Efter att ha kört allihop så är KTM:en den hoj som är smalast i sin approach. Den som vill ha en hoj som man kan köra hårt med, som har fjädring som sväljer guppen i hög fart och en körställning som är densamma som man har på en endurohoj.
Om man inte tilltalas av detta så blir KTM:en ganska jobbig. Stötig fjädring och en ganska aggressiv motor och körställning. Detta passar inte alla helt enkelt.
T700:an kommer garanterat att vara en hoj som håller värdet länge, det är som en VW Passat, en praktisk maskin som tilltalar många, då blir också värdet högt
Som trogen medlem av Yamahasekten skär det i mig men jag kan bara tolka dig som att kort sagt så är KTMen byggd för de som kör hoj och T700 är en tjejhoj för de som åker hoj.
Ja, det med olika körställningar har vi diskuterat livligt.
Båda två känns lika höga när man ska kliva på dom, eller står med fötterna nere vid rödljusen.
Men väl på rull så känns KTM:en "nättare", och mindre, eller något åt det hållet.
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |