Ktm 690

Bilsportmc har en självrisk på 10000kr:brinnerup på deras offroadförsäkring. Men den är sjukt billig så det kan ju löna sig iaf. Jag ger 4100 hel/hel :tummenupp

Meh, blir nog endast trafik för mig isf. Ska mycket till för att man ska tjäna på ett sånt avtal.

Möjligtvis stöldförsäkring, aja får kolla noggrannare vid inköp av hojen.
 
Någon som vet om det finns två eller trefinger broms och kopplingsgrepp med "lever" funktion som passar till en -11? Har letat runt men inte hittat något.
 
Bilsportmc har en självrisk på 10000kr:brinnerup på deras offroadförsäkring. Men den är sjukt billig så det kan ju löna sig iaf. Jag ger 4100 hel/hel :tummenupp

märkt självrisken jag med så efter sista highsidern för en månad sen kör jag halvförsäkring numera . styre ,gasrulle , gasvajrar ,fotbroms,några blinkers och sen lite kylarsvetsning kunde inte ens komma upp i självrisknivå så nej ingen mer helförsäkring där
 
o-ring

Någon som vet vad det är för o-ring som sitter på kopplingskolven? Om det går att hitta en sådan utan att köpa en ny kolv o kula?

Nr 25.
077503210.gif
 
Vad kan man göra för enkla moddar (och hur?) på en 690.
Jag tänkte förfarande köra med orginaldämparna eftersom jag gärna kör lite trafikövningar på Sviesta.
Ger det något att öppna upp luftburken?
Bör man mappa om i så fall, eller räcker det med "ECU reset"?
Plocka bort den påstådda stypningen på 2:an och 3:an?
Dreva ner den ett kugg?

Jag kör en helt orginal 690SM-07a.
Har tröttnat lite på Bakhjulsåka och åker numera helst bana eller lite slingervägar.
 
Någon som bänkat sin 690 före och efter byte till helsystem. Tycker att min duke är slö och skulle gärna modifiera lite.
 
ska bänka min 690 smc på måndag dock med acra rör sen bänka efter kam och luftburks byte + ommappning
 
Tjenare!

Är sugen på en 690 smr 2008. har rullat 75 mil, Något speciellt man bör tänka på?
Blir min första ktm så man är rätt grön :)
 
Tjenare!

Är sugen på en 690 smr 2008. har rullat 75 mil, Något speciellt man bör tänka på?
Blir min första ktm så man är rätt grön :)

Har nu påbörjat en 690 wiki som finns här: http://sites.google.com/site/690wiki/home
Efter att ha plöjt igenom hundratals sidor där det ibland kommer ett å annat bra tipps bland alla frågor om slipon å annat tänkte jag samla det man verkligen har nytta av på wikin.

om någon vill bidra med info på wikin behövs det ett google konto. maila eller pma mig så får du behörighet att redigera på wikin.
 
Last edited:
söker delar...

Jag har precis införskaffat en 690 Duke -08 och är i behov av lite delar. Förhoppningsvis har någon av er något liggandes hemma och samlar damm i garaget.

Jag söker följande:
* Backspeglar båda sidorna
* Bromsljuset
* Dödaren/start reglaget
* Handtagen för passageraren
* Bromsvätskebehållaren
* Originalläppen för regplåten inkl. blinkers
* Originalverktygen

Mvh
//Affe
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.
Vi har några få platser kvar!

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härliga dagar på raken!

KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!
För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

OM du mot förmodan inte kör KTM (än) så är dagen numera öppen även för dig.
DVS. torsdag kväll och hela fredagen…


Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82&start=70
 
Tyvärr typ de enda datumen på hela sommaren som jag inte kunde komma...
KTM-dagen brukar rent allmänt vara en höjdpunkt annas. :(
För er som är tvekasamma så kan jag säga att en 690 räcker till ganska bra på sviesta.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top