Ktm 690

Bilsportmc har en självrisk på 10000kr:brinnerup på deras offroadförsäkring. Men den är sjukt billig så det kan ju löna sig iaf. Jag ger 4100 hel/hel :tummenupp

Meh, blir nog endast trafik för mig isf. Ska mycket till för att man ska tjäna på ett sånt avtal.

Möjligtvis stöldförsäkring, aja får kolla noggrannare vid inköp av hojen.
 
Någon som vet om det finns två eller trefinger broms och kopplingsgrepp med "lever" funktion som passar till en -11? Har letat runt men inte hittat något.
 
Bilsportmc har en självrisk på 10000kr:brinnerup på deras offroadförsäkring. Men den är sjukt billig så det kan ju löna sig iaf. Jag ger 4100 hel/hel :tummenupp

märkt självrisken jag med så efter sista highsidern för en månad sen kör jag halvförsäkring numera . styre ,gasrulle , gasvajrar ,fotbroms,några blinkers och sen lite kylarsvetsning kunde inte ens komma upp i självrisknivå så nej ingen mer helförsäkring där
 
o-ring

Någon som vet vad det är för o-ring som sitter på kopplingskolven? Om det går att hitta en sådan utan att köpa en ny kolv o kula?

Nr 25.
077503210.gif
 
Vad kan man göra för enkla moddar (och hur?) på en 690.
Jag tänkte förfarande köra med orginaldämparna eftersom jag gärna kör lite trafikövningar på Sviesta.
Ger det något att öppna upp luftburken?
Bör man mappa om i så fall, eller räcker det med "ECU reset"?
Plocka bort den påstådda stypningen på 2:an och 3:an?
Dreva ner den ett kugg?

Jag kör en helt orginal 690SM-07a.
Har tröttnat lite på Bakhjulsåka och åker numera helst bana eller lite slingervägar.
 
Någon som bänkat sin 690 före och efter byte till helsystem. Tycker att min duke är slö och skulle gärna modifiera lite.
 
ska bänka min 690 smc på måndag dock med acra rör sen bänka efter kam och luftburks byte + ommappning
 
Tjenare!

Är sugen på en 690 smr 2008. har rullat 75 mil, Något speciellt man bör tänka på?
Blir min första ktm så man är rätt grön :)
 
Tjenare!

Är sugen på en 690 smr 2008. har rullat 75 mil, Något speciellt man bör tänka på?
Blir min första ktm så man är rätt grön :)

Har nu påbörjat en 690 wiki som finns här: http://sites.google.com/site/690wiki/home
Efter att ha plöjt igenom hundratals sidor där det ibland kommer ett å annat bra tipps bland alla frågor om slipon å annat tänkte jag samla det man verkligen har nytta av på wikin.

om någon vill bidra med info på wikin behövs det ett google konto. maila eller pma mig så får du behörighet att redigera på wikin.
 
Last edited:
söker delar...

Jag har precis införskaffat en 690 Duke -08 och är i behov av lite delar. Förhoppningsvis har någon av er något liggandes hemma och samlar damm i garaget.

Jag söker följande:
* Backspeglar båda sidorna
* Bromsljuset
* Dödaren/start reglaget
* Handtagen för passageraren
* Bromsvätskebehållaren
* Originalläppen för regplåten inkl. blinkers
* Originalverktygen

Mvh
//Affe
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.
Vi har några få platser kvar!

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härliga dagar på raken!

KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!
För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

OM du mot förmodan inte kör KTM (än) så är dagen numera öppen även för dig.
DVS. torsdag kväll och hela fredagen…


Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82&start=70
 
Tyvärr typ de enda datumen på hela sommaren som jag inte kunde komma...
KTM-dagen brukar rent allmänt vara en höjdpunkt annas. :(
För er som är tvekasamma så kan jag säga att en 690 räcker till ganska bra på sviesta.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top