Ktm 690

Tjena!

Jag har tokletat nya pipor till min 690sm ett tag nu och va inne där jag köpte hojen för att höra lite med dem..
Men till min stora besvikelse säger han att kattarna inte sitter i själva burkarna utan i röret innan? :3freak Stämmer detta? Min idé för komma något sånär billigare undan var att köpa slipon istället för helsystem och ändå få rätt go effektökning(med diverse annat också förstås) .. Vad jag fatta som va det inte så jättestor skillnad på slipon och helsystem?:confused:
Mvh
 
Tjena!

Jag har tokletat nya pipor till min 690sm ett tag nu och va inne där jag köpte hojen för att höra lite med dem..
Men till min stora besvikelse säger han att kattarna inte sitter i själva burkarna utan i röret innan? :3freak Stämmer detta? Min idé för komma något sånär billigare undan var att köpa slipon istället för helsystem och ändå få rätt go effektökning(med diverse annat också förstås) .. Vad jag fatta som va det inte så jättestor skillnad på slipon och helsystem?:confused:
Mvh

kattarna sitter i burkarna...
 
Okej låter bra! :tummenupp

Vore kul att höra lite vad folket här har gjort med era 690sm i trimväg och vad ni bänkat upp dem till för effekt?:yoparty

Mvh
 
Känner att min typ av KTM 690 är måttligt underrepresenterad här så nu slänger jag mig också in i diskussionerna, om jag nu är välkommen här!(?) :D
 
Hej. Jag undrar om det är någon som vet var man kan hitta ett bra slip-on till min 690-Duke? Till ett bättre pris än acrapovic.
 
köpte ett par från www.wings.si, beställde strax före jul och det gick hur smidigt som helst, har inte installerat de utan bara packat upp de och de har riktigt bra finish! :)
 
Dom har inte till Duken, vad jag vet är man ganska låst till acra tyvärr
 
Dom har inte till Duken, vad jag vet är man ganska låst till acra tyvärr

Gör en förfrågan till Wings så kanske de ordnar det,de tillverkar ju blås enbart till KTM och är måna om kunder och gör bra service då det är ett ganska litet företag.
Kvaliten tycker jag är eller till o med slår Akrapovic.
Ljudet på min med Wings slipon var skönare än polarens Akra.
Äger dock en 690 smc.
 
Tack för tipsen men jag tyckte inte gpr var så snygga, satt väldigt långt ner det blev för stort avstånd mellan motor och avgassystem. Hittade inget på leovince men kanske missade det bara.
Får leta vidare... Synd att förstöra min skönhet.
 
GPR blåsen var galet fula, och jag hittade inte heller något till duken hos leovince. När vi ändå är inne på detta området, hel-system vs. slipon? Är det värt alla dom tusenlapparna för ett hel system eller räcker det med dämparn för ljudet, samt hur mycket skiljer det i ren effekt?
 
GPR blåsen var galet fula, och jag hittade inte heller något till duken hos leovince. När vi ändå är inne på detta området, hel-system vs. slipon? Är det värt alla dom tusenlapparna för ett hel system eller räcker det med dämparn för ljudet, samt hur mycket skiljer det i ren effekt?

nej inte värt det.. my 2 cents
 
Undra hur högt ljudet är med den? Hörde en med Acrapovic på, det lät för mycket. Sen verkar det inte gå att beställa till Sverige. Men himla snyggt.
 
Undra hur högt ljudet är med den? Hörde en med Acrapovic på, det lät för mycket. Sen verkar det inte gå att beställa till Sverige. Men himla snyggt.

Det ska höras!
Och Akrapovic brukar hålla sej inom gränsen för besiktningen.

Gjorde iallafall på ett helsystem på mina förra R1:or och gav ändå 11-12 hk extra på hjulet efter bänkning :tummenupp
 
Det FMF slip-onet var riktigt jävla snyggt, men det är kanske ändå säkrast att köra med acra eftersom att det är typat?
 
Överallt så ser man jämförelser mellan 690 SM och 690 SMC, men hur är det om man jämför SM och 690 Duke? Är dom snarlika eller skiljer de sig väldigt i chassie?

Jag har allvarliga funderingar på att byta min SV650S mot en SM eller Duke, är hojarna så lika att det är hugget som stucket eller ska man skjuta in sig på den ena?
Hojen ska uteslutande användas på gata, pendla till jobbet och stollkörning, ingen bana eller grus (till grusåka har jag en 950 SE).

Någon som vill byta sin 690 mot en SV650 (några kronor imellan kan det också bli).
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top