Ktm 690

Säkring 1 gick under körning (690 SMC)

När jag byter går omedelbart nya säkringen så någonstans är det kortslutning. Tips?

1:an är tändning och instrument. Säkringen går även om nyckeln står i läge "off" så att gissa på ett någon lampsladd eller dyligt har kommit i kläm är nog inte att hoppas på.

Servicemanual eller elschema någon?
 
Ytterligare ett försök med förspänningen bak. Denna gång med en specialtillverkad haknyckel. Utan framgång.

Det är "behållaren" till bakdämparen som R'en har som gör att det är stört omöjligt att justera förspänningen. Stabil konstruktion.:mad:
 
Ytterligare ett försök med förspänningen bak. Denna gång med en specialtillverkad haknyckel. Utan framgång.

Det är "behållaren" till bakdämparen som R'en har som gör att det är stört omöjligt att justera förspänningen. Stabil konstruktion.:mad:

Kan inte minnas att jag hade några problem med min när jag justerade sist. Minns inte heller hur jag gjorde iofs men en trolig lösning är knack-med-mejsel-och-hammare.
 
Kan inte minnas att jag hade några problem med min när jag justerade sist. Minns inte heller hur jag gjorde iofs men en trolig lösning är knack-med-mejsel-och-hammare.

Det kommer ju få bli så men det är den absolut sista utvägen. Vill inte förstöra ringarna mer än nödvändigt. :(
 
När jag byter går omedelbart nya säkringen så någonstans är det kortslutning. Tips?

1:an är tändning och instrument. Säkringen går även om nyckeln står i läge "off" så att gissa på ett någon lampsladd eller dyligt har kommit i kläm är nog inte att hoppas på.

Servicemanual eller elschema någon?

Problemet löst! Kabeln till tändningslåset hade klämts mot kylaren. Nu funkar hojen fint igen :-)
 
Nån som vet vad det är för mapp som gäller till K&N Filtret? Om den nu behöver mappas för det.
 

Bifogat

  • 20100605342.jpg
    20100605342.jpg
    243.3 KB · Visningar: 143
  • 20100605343.jpg
    20100605343.jpg
    242.4 KB · Visningar: 126
  • 20100605344.jpg
    20100605344.jpg
    240 KB · Visningar: 128
  • 20100605364.jpg
    20100605364.jpg
    246.1 KB · Visningar: 119
  • 20100605366.jpg
    20100605366.jpg
    239.4 KB · Visningar: 115
  • 20100605360.jpg
    20100605360.jpg
    244.8 KB · Visningar: 133
  • 20100605353.jpg
    20100605353.jpg
    240.9 KB · Visningar: 116
Last edited:

Känns som den är lite lång....:va
Hade nog blivit bättre med Acerbis moto skärm istället.

4133.jpg
 
Läste tidigare i tråden att burkarna till 950 SM och SE(?) funkar rakt på 690'n. Är det någon som testat och funkar i så fall 950 Adventurens burkar också?

Verkar ju vara stört omöjligt att hitta rör till vettiga pengar.
 
Om man vill byta framdrev till 15-kuggars.. Passar det från 690 Enduro eller måste man krånglaleta efter något annat?

[EDIT] Svarar på min egen fråga. Det passar strålande. :rolleyes:
 
Last edited:
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?
Hade en 640 sm -02 som inte var något vidare på långturerna ca 20-30mil.
640;n va rolig som fan att busa med i 20min men så fort man skulle åka en sväng med andra på lite blandad körning med motorväg osv så var det inget trevligt.

Funkar de för mer än lek?
 
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?

*klipp*

Funkar de för mer än lek?

Jag har inga bekymmer med längre turer. Jag kör sällan fortare än 130 om jag bara ska ta mig från A till B så att säga och då funkar den ok.

//Danne
 
Tjenare,

funderar på en 690 smr, men hur är de att åka långt på?
Hade en 640 sm -02 som inte var något vidare på långturerna ca 20-30mil.
640;n va rolig som fan att busa med i 20min men så fort man skulle åka en sväng med andra på lite blandad körning med motorväg osv så var det inget trevligt.

Funkar de för mer än lek?

Jag har kört ett flertal turer på mellan 50 - 80 mil. Det har inte varit några som helst problem. Visst det blåser och det är obekvämt, men det funkar alldeles utmärkt. Jag tycker att lagom marschfart ligger någonstans kring 130 km/h. Jag har monterat en liten ruta som finns i KTMs egna sortiment, den gör stor skillnad och är guld värd.
 
Jag har kört ett flertal turer på mellan 50 - 80 mil. Det har inte varit några som helst problem. Visst det blåser och det är obekvämt, men det funkar alldeles utmärkt. Jag tycker att lagom marschfart ligger någonstans kring 130 km/h. Jag har monterat en liten ruta som finns i KTMs egna sortiment, den gör stor skillnad och är guld värd.

Då ska jag nog kika närmare på en 690.
För det var just det som jag tyckte var segt med förra motarden att man inte kunde ligga och åka långre stunder i farter över 100km. Vet inte om det var hård motorgång eller om man kunde ha löst det med drevning men på bekostnad av rolighetsfaktorn när man kör på kurviga vägar.

vad är det för "ungefärligt" varvtal när man ligger och kör i typ 130?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top