KTM 690 Supermono cup 2009

Vart beställer/köper ni däck? Kollat lite nu på b.la mynetmoto men det verkar riktigt tunt (eller så är det jag som inte kan söka..) med slicks i "160"-bredd? Tips på ställen att beställa ifrån?
 
Kanon! Så länge jag vet att det blir en cup så är jag på :yoparty

Fick idag även reda på att man kan köra 125-400cc med 690'n på Sviestads rookie- & b-race vilket gör att man får tillräckligt många tävlingsmöjligheter för att motivera ett köp av en 690.

Är det nån som har en SMR (gärna med extra fälgar & najat och klart) till salu så är det bara hojta till :tummenupp

Pelleplutt några inlägg ovanför har ju en, svarar han inte på PM så hojta till så kan jag förmedla kontakten!

///P
 
Vart beställer/köper ni däck? Kollat lite nu på b.la mynetmoto men det verkar riktigt tunt (eller så är det jag som inte kan söka..) med slicks i "160"-bredd? Tips på ställen att beställa ifrån?


Beror nog mest på att det i princip inte finns slicks i 160 bredd.

165 finns tex dunlop, Bridgestone.

16 så hittar du michelin
 
Beror nog mest på att det i princip inte finns slicks i 160 bredd.

165 finns tex dunlop, Bridgestone.

16 så hittar du michelin

160/165/16 spelar ingen roll, bara det passar hyffsat på fälgen :D Men efter lite mer sökande på olika dimensioner så har jag hittat lite allt möjligt. Men eftersom det finns Dunlop så får'e bli några såna. NTEC gilla jag som tusan till 1000cc. Dock svåra (?) att hitta via nätet & TLRacing är ju'nte billigast i stan..

Hur får man tag på Hasse G, eller nån annan som säljer båt & lampersättare?

Blir av med hojen i helgen så tanken är att hinna köra lite 690 innan snön kommer :banana
 
Fälgar

Vilka fälgar får man köra med, är det bara de olika 690 modellernas orginalfälgar som får användas?

/P
 
Vart beställer/köper ni däck? Kollat lite nu på b.la mynetmoto men det verkar riktigt tunt (eller så är det jag som inte kan söka..) med slicks i "160"-bredd? Tips på ställen att beställa ifrån?

jag körde med 180 däck, funkade finfint, finns ju "överallt" typ :tummenupp
 
Du får använda vilka fälgar du vill så länge dom är 17 tum:)

Gött, 3,5 x 17" och 5 x 17" med andra ord!
något bra tips på var samt vad man ska leta efter ett extra fälgset?

/P
 
En vecka kvar....

Vilka ska köra, Vem tänker vinna, vem har gått upp mest under vintern?

lite hets tack!

/P
 
Jag orkar inte läsa igenom tråden, så jag frågar här helt enkelt:näsblod;

Var och när körs cupen, så man kan komma och heja?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top