KTM 690 smc

Låter lovande! Endast kört R-versionen själv. Dock bara en kort sväng så fick ingen direkt uppfattning om komfort eller eventuella motorvägsetapper. (Självklart inte rätt hoj för det, men ibland måste man ju).

Tror inte jag skulle behöva bättre fjädring än standardmodellen då jag inte direkt lär pressa den på bana stup i kvarten. Men akra på en KTM känns ju rätt givet. Och med R får man just det, och annat kul "på köpet". Svåra, hypotetiska val.

Jag har acra systemet, Leo mellanrör på min samt acra mappningen så det går ju att fixa i efterhand. De flesta beggade har redan åtmistonde sliponet.
R modellen har ju lägre styre samt lite högre fotpinnar om jag inte säger fel så vanliga Duke är kanske tom att föredra på gata om du gillar buskörning:-).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top