Ktm 690 smc

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Efter att ha kört sporthoj i 5 år så är jag nu sugen på en supermotard och mer specifikt en ktm 690 smc.

Jag har däremot svårt att få tag i lite information kring denna modell.

*Vad skiljer årsmodellerna åt, inte hittat info om tidigare modeller ens på ktm's hemsida.

*Vilket år sattes LC4 motorn in i hojen eller har den funnits med sen början?

*Serviceintervall är 500 mil om jag har förstått det rätt. Är det oljebyte, filter och ventil då? Någon rejäl service vid något miltal? (Svårighetsgrad på ventiljustering?)

*Hur håller motorn ihop, har fått uppfattningen att den håller bra mycket längre än de flesta andra modeller typ husaberg där det är kolvbyte titt som tätt om jag inte har fel.

Sen en allmän motardfråga gällande utrustning. Jag har komplett skinnställ och allt annat krimskrams. Är det något jag behöver köpa nytt får motardåka, cross stövlar t.ex. ?

(Lite OT men är det någon kring 21 som vet vad försäkringen går på? Har inte ringt runt än men har kollat runt lite på webben men har inte fått nåt bra värde att gå efter)

Om det är något annat jag bör ta i åtanke vid motardköp så dela gärna med er!

EDIT: Motardbana i stockholm eller i närområdet?

Tack på förhand!

Last edited:
här har du en egen tråd om den står det mesta i den http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167782

skillanden på årsmodellerna var att 2010 fick den längre service intevaler 750 mil slanglösa fälgar annan plast och vattentät hastighetsmätare. dom hade problem med att det kom in fukt i hastighetsmätaren på tidigare modeller men böt på dom flesta till 10ans på garatin.

här har du en egen tråd om den står det mesta i den http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167782

skillanden på årsmodellerna var att 2010 fick den längre service intevaler 750 mil slanglösa fälgar annan plast och vattentät hastighetsmätare. dom hade problem med att det kom in fukt i hastighetsmätaren på tidigare modeller men böt på dom flesta till 10ans på garatin.

Okej, tack! Låter som en bra uppdatering då.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti