Ktm 690 smc-r

campioni1

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2014
Ort
Gbg
Hoj
h
Jag var till Carlbarks Motor vilket är närmaste KTM handlare för mig i början på December och de skulle då beställa ett nytt däck till mig. När jag var där igen nu förra veckan för att kolla vad som händer sa det bara att däcket va på väg och att Continental skulle ha skickat det innan jul.
Ska in med hojen dit å mappa EVO-1 i början på Mars så hoppas det kommit då.
Tog det lång tid för er andra att få däcken??



Fick mitt däck på mindre än en vecka, på posten (från MC kompaniet)

/C
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Hur har de gått för er andra som haft de kassa Conti däcket? Ja lämna in min på JE68 idag och fick mitt nya däck gratis :tuttar

Har inte kollat upp mitt ännu. Men nu vet jag ju varför det helt plötslig var tomt på luft i somras.. trodde de hade att göra med ekertätningen, så jag rycte ur den o satte i en slang istället...
 

Maeckish

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 smc
Ni som kan dehär med 690 smc, jag går i tankarna att införskaffa mig en sådan nu till våren. Men har en lite fråga angående riktpriser på årsmodell, mätarställning. Finns en på firma som ligger ute för 56900, en 2009 med 2 (1?) ägare på pappret samt gått enbart 400 mil.

Med tanke på att den ligger på firma antar jag att den ligger högt i pris från början, men är de priset kontra årsmodell/mätarställning värt eller är det mer smart för både plånbok och hjärta att avvakta till senare i vår när alla privatpersoner ska sälja sina?

Tack på förhand! :hej
 

Cyber_Zeke

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Skaune
Hoj
KTM 690 Enduro -R
Ni som kan dehär med 690 smc, jag går i tankarna att införskaffa mig en sådan nu till våren. Men har en lite fråga angående riktpriser på årsmodell, mätarställning. Finns en på firma som ligger ute för 56900, en 2009 med 2 (1?) ägare på pappret samt gått enbart 400 mil.
Med tanke på att den ligger på firma antar jag att den ligger högt i pris från början, men är de priset kontra årsmodell/mätarställning värt eller är det mer smart för både plånbok och hjärta att avvakta till senare i vår när alla privatpersoner ska sälja sina?

Tack på förhand! :hej

Kan ju bara inflika vad jag fick betala privat för min enduro R -11, som var Afrika utrustad för ca 20,000. Den hade samma antal mil och två ägare, och jag betalade 55,000
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Man ska nog inte stirra sig blind på miltal, min är en 2013 års mod och endast gått 199 mil trots att den ovan på allt är Evo 2 kitad (race kam) = ännu roligare hoj, öppet luftfilter, Akrapovic burk.
Kommer bli till salu pga hinner inte med att köra så mycket som jag önskar.
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Tjena ångrar att jag sålde av min 690, ni som funderar på att sälja hör gärna av er då jag är ute efter en igen, gärna lite godis som acra o gärna evo kit osv men hör av er med vad som finns så görs en snabb affär på rätt hoj
Uffarn82@hotmail.com
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
R1 racer:din ser riktigt fin ut o kanon spec på allt men hade de inte varit så superlångt o åka hade jag troligen slagit till där:huvet
 
Last edited:

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg FS570, 10
Ska in med min 690 å få den mappad till EVO1 nästa vecka men har läst att den mappen är snål på soppa i mellanregistret och frågan är då om det är värt att bänka hojen i ett senare skede och få den inställd utefter det som sitter på den? Hur mycket kostar det, vart ska jag lämna in hojen och till sist måste man ha en Power Comander då eller kan man bänka den med original box?
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Det vet man aldrig, hojarna är olika men den lär inte vara så fel att något tar skada så det är bara prova.
Går att mappa i orginal ecu om det inte är årsmodell -14 eller nyare :) kör du med db killer så går den fetare än utan
 

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg FS570, 10
Det vet man aldrig, hojarna är olika men den lär inte vara så fel att något tar skada så det är bara prova.
Går att mappa i orginal ecu om det inte är årsmodell -14 eller nyare :) kör du med db killer så går den fetare än utan

Tack PD för svar. Alltså bara att pröva med mappen och om det känns konstigt kanske bänka hojen (2013 så då går det med original ecu). Bra tips med db killern också något att testa.
 

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -08
Är otroligt sugen på att införskaffa en 690, men försäkringen är det enda som stoppar mig just nu.

Finns det någon här som har lust att PMa ett reg-nr för en årsm '10 och/eller '11? För vid '10 fick dom slanglösa däck va?
Från vilken årsmodell finns abs monterat?

08/09-modellerna skippar jag helst, och '13 kostar lite för mycket i försäkring. Skulle vilja se om årsm. '10-'11 ligger inom humana priser.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vilka nötter det finns när man har annons ute. Att folk inte skäms, var en som trodde på sig själv och bjöd 46 tusen.
Han gjorde ändå min dag, då jag drev tillbaka. Ändå fortsatte han tro på det.
:hihi
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top