Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Gör som jag, jag bytte min 690 smcr mot en 1290 superduke. Då får du effekten samt komforten;)

Jag va nöjd med min 690, hade moddad evo 1 kitt. Jag skulle satsa på ett evo 2 kitt så du får kammen....blir lite roligare då:)
 

Catalystic

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2012
Ort
Finland
Hoj
LC4 640
Så frågan är, kommer de lansera Evo2 till -14?

och

2012 Evo2 > 2014 Evo1
eller tvärtom? eller = ?

Eller märkte de att så många hade problem med Evo2?
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Inte dessvärre insatt men några har väl haft problem med tomgång eller att hojen dör när man kopplar in osv.
Någon erfarnare får väl berätta mera.

Problemet är att samma mapp inte passar alla hojar, en del går bättre andra sämre, en del kör med db killer andra utan till samma mapp och det gör också skillnad, min tjuvstanna i varje korsning med orginal evo2 mapp.
Vill man få den bra får man in och bänka varje hoj individuellt, jag har ökat min bränslekurva med så mycket som 20% på endel varvtal men nu går den bra och har gått från orginal 49hk till nu 68hk
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
kolla min annons köper ktm 690 smc-r
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Problemet är att samma mapp inte passar alla hojar, en del går bättre andra sämre, en del kör med db killer andra utan till samma mapp och det gör också skillnad, min tjuvstanna i varje korsning med orginal evo2 mapp.
Vill man få den bra får man in och bänka varje hoj individuellt, jag har ökat min bränslekurva med så mycket som 20% på endel varvtal men nu går den bra och har gått från orginal 49hk till nu 68hk

Tjuvstannar gör den för att o2 sensorn inte är avstängd i ECU. Stäng av den så är problemet löst.... Den gör att den tunnar ut soppan vid låga varv....
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Tjuvstannar gör den för att o2 sensorn inte är avstängd i ECU. Stäng av den så är problemet löst.... Den gör att den tunnar ut soppan vid låga varv....

Provat med och utan lambdan utan att ha bytt mapp?
Lambdan är bara aktiv när man inte rör gasen, blippar man på gasen så tar det ca 5sek för lambdan och återgå till 14,7 så det borde inte ha med lambdan att göra, jag kör min med lambdan och den funkar bra, får även bättre bränsleförbrukning då bränsleblandningen blir optimal
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Japp då har man införskaffat en st ktm 690 smc-r….. sitter och letar försäkringar just nu… tips mottages gärna :)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Japp då har man införskaffat en st ktm 690 smc-r….. sitter och letar försäkringar just nu… tips mottages gärna :)

Länsförsäkringar blev klart billigast för mig, har lf som bank och sånt också så fick en del rabatt. Ca tusenlappen billigare än svedea.
 

rakamora

Ny medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
2011 Ktm 690 smc
Nån som provat åka på isen med en 690 smc ? Och hur funka det ? Finns det vettiga däck man kan köpa som funkar till den hojjen för isåka?
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Nån som provat åka på isen med en 690 smc ? Och hur funka det ? Finns det vettiga däck man kan köpa som funkar till den hojjen för isåka?

vet att det är många crossåkare som skruvar sina egna isdäck..
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top