Ktm 690 smc-r

Hojen har 690 duke motorn ;) dubbla stift. Sen har den ett nytt bränslesystem, sen ride by vire. Där är alltså inga gasvajrar, allt sköts med elektronik. Kände på gasen på en 2014 nu på mässan och tyckte fjädern i returen till gasrullen var för stark så jag tyckte det kommer bli tröttande och hålla rullen i läge. Sen är där ABS annars är alt samma vad jag vet :):tummenupp

Nu är min nyservad och redo för sesången med ny olja och nya tätningar i gaffeln plus ny olja och nya filter till motorn.
25625-fc5a94a4ff17aa160f93a711e6c3d83a_large.jpg 25625-d6a0ada4d06bd595d3fc04e05a4977dd_large.jpg

Hej,

Har blivit med en 690 duke -12.
Någon som sitter på reparationsmanualen för lc4a motorn med nya toppen? (690 smc-r å duke från och med -12)

Undrar egentligen bara om det är samma moment för att dra fast vipparmarna som på de tidigare 690 motorerna.

Håller på med 2k mila servicen och shimsar ventilerna.

EDIT: 12NM äre!

Mvh
Christopher

Last edited:
Hej,

Har blivit med en 690 duke -12.
Någon som sitter på reparationsmanualen för lc4a motorn med nya toppen? (690 smc-r å duke från och med -12)

Undrar egentligen bara om det är samma moment för att dra fast vipparmarna som på de tidigare 690 motorerna.

Håller på med 2k mila servicen och shimsar ventilerna.

EDIT: 12NM äre!

Mvh
Christopher

Grattis till en grym hoj! Var själv sugen på en KTM Duke då den är mer mångsidig. Köpte du möjligtvis hojen i Göteborgsområdet?:7peta

Har ett sprucket baklyse på min smcr 2013. Känt fel? Någon som också fått det? Hojen har bara gått 200 mil. :(

Polaren har en vanlig SMC. Hans bakljus sprack (föga förvånande) när han slog över. Beställde nytt för några hundra pix, sen sprack det igen när vi skulle böja tillbaka bakskärmen lite mer för att den läckte soppa från tanklocket. Lyktglaset verkar rätt skört, men det borde inte gå sönder utan hjälp.

Nån som har en aning, priside för en KTM 690 SMC-R 2013 som rullat 185 mil ca, servad vid 100 mil på auktoriserad verkstad.
Akra slipon, EVO 2 kam monterad, annat luftfilter, mappad.
Kolfiber skydd för avgasröret, lull lull orange skruvar, kraschpuckar fram/bak. KTM hasplåt monterad, ej orginal på SMC-R (orginal KTM i plast).

Svårt, hade de varit vår/sommar så är de väl minst 75, nu runt 65-70 skulle jag junna tänka mig, någon du är sugen på att handla? Riktigt gött med låga mil och kam :)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back