Ktm 690 smc-r

Vad kör ni för mappar i era hojjar med slip-on?

Jag lämnade in min på förstaservicen och då blev den mappad med ett leovince slip-on, körde hem och upptäckte att jag har väldigt låg tomgång,cykeln håller sig knappt vid liv och stannar ibland! Ringde till verkstan och killen där sa han trodde det berodde på att jag hade leovince slip-on och inte akra?:va

Har 13 mil till verkstan så vill gärna höra om ni har haft samma problem eller har nån ide innan jag tar dit cykeln igen.
Känns väldigt långsökt att det skulle bero på ett annat slip-on iaf! känns mer som att dom har snört in fel map om inte annat,cykeln går annars väldigt bra förutom just tomgången.
 
Vad kör ni för mappar i era hojjar med slip-on?

Jag lämnade in min på förstaservicen och då blev den mappad med ett leovince slip-on, körde hem och upptäckte att jag har väldigt låg tomgång,cykeln håller sig knappt vid liv och stannar ibland! Ringde till verkstan och killen där sa han trodde det berodde på att jag hade leovince slip-on och inte akra?:va

Har 13 mil till verkstan så vill gärna höra om ni har haft samma problem eller har nån ide innan jag tar dit cykeln igen.
Känns väldigt långsökt att det skulle bero på ett annat slip-on iaf! känns mer som att dom har snört in fel map om inte annat,cykeln går annars väldigt bra förutom just tomgången.

såklart spelar det ingen roll om du har Leo eller Akra!
Testa en burn-in, kan lösa problemet...
 
nej för fan migesson! nu fungerar den och går som en dröm.
klar t den blir kvar, var bara så otroligt less ett tag.....
 
Jag är sjukt nöjd med den. Två missöden dock, varav det ena självförvållat. En ofrivillig dikeskörning, och en luft-temp-givare som ballade ur. Båda sakerna åtgärdade.

Moddningar i vinter blir lite svart-(pulver)lackade delar, (sving, motorfästen och lite annat tjafs) och så blir det borttagen luftburk och en PC-V injusterad i bänk. Kanske nåt litet mer, men ungefär så blir det.
 
Skivan fram är KTM org men fick leta i USA för hitta en som passa. Finns ju ej i powerparts katalogen :) Bakskivan tar jag från Galfer
var ifrån tog du hem den? artikel nummer, har sökt skiva men hittar då inte.






Vad gör ni andra för nått på era. har köpt nya barkbusters, lite kolfiber detaljer.
och mer kommer det med tiden, väntar på pc5 bla.
 
Tjenna!

Har planner för att byta Min Xt660X för en trevlig Ktm690.
Så jag tog och körde till en Mc handlare i går för att testa en 690-09a.

Det positiva är att den är ju för jävla go att köra. = sådan ska jag ha :banana

Men det ända som jag inte gilla var att kopplingen tog på typ 5-6 mm, så jag sa till säljaren att
kopplingen måste vara tok slut.
Svaret jag fick är Ktm har konstiga kopplingar. Och att den inte är slut.

Hur lyder era kopplingar?

//Weberg
 
Tjenna!

Har planner för att byta Min Xt660X för en trevlig Ktm690.
Så jag tog och körde till en Mc handlare i går för att testa en 690-09a.

Det positiva är att den är ju för jävla go att köra. = sådan ska jag ha :banana

Men det ända som jag inte gilla var att kopplingen tog på typ 5-6 mm, så jag sa till säljaren att
kopplingen måste vara tok slut.
Svaret jag fick är Ktm har konstiga kopplingar. Och att den inte är slut.

Hur lyder era kopplingar?

//Weberg
Hur långt har den gått?

Tror faktiskt min 690 är snarlik. Vet inte om den tar så tidigt men jag vet att den tar ganska tidigt iallafall.
 
Min koppling är det inget fel på, och det var det inte på min förra -09 heller, och den hade gått 700 mil när jag sålde den.
"Inga fel på" vad menar du med det egentligen? Tar den inte långt ut som Weberg menar eller upplever du helt enkelt inga problem med kopplingen? Jag har inga problem med min men jag har upplever att kopplingen tar långt ut men det har den gjort sen jag köpte den..
 
Moddningar i vinter blir lite svart-(pulver)lackade delar, (sving, motorfästen och lite annat tjafs) och så blir det borttagen luftburk och en PC-V injusterad i bänk. Kanske nåt litet mer, men ungefär så blir det.

Inte köra vortex ecu istället?
 
Inte köra vortex ecu istället?

Tänkte säga detsamma. Men en av anledningarna till att köpa Powercommandern är ju att firmor faktiskt kan mappa den. Inga verkar vilja ta i Tuneboy/Tuneecu med pinne..

Dessutom verkar powercommandern kosta hälften mot Vortex
 
"Inga fel på" vad menar du med det egentligen? Tar den inte långt ut som Weberg menar eller upplever du helt enkelt inga problem med kopplingen? Jag har inga problem med min men jag har upplever att kopplingen tar långt ut men det har den gjort sen jag köpte den..
Jag menar att min koppling tar "normalt", och jag har inte några problem med växlarna.
 
Inte köra vortex ecu istället?

Det har jag aldrig hört talas om. Men det jag är ute efter är att få en jämn och fin effektkurva och att få bort ryckigheten vid jämngas. Så jag vill ha den injusterad optimalt (snarare än maximalt) i bänk efter dom modifieringarna som är gjorda på just min hoj. Då tror jag på PC-V. Plus att man har kvar motorgarantin med PC-V.
 
Last edited:
Skivan fram är KTM org men fick leta i USA för hitta en som passa. Finns ju ej i powerparts katalogen :) Bakskivan tar jag från Galfer
var ifrån tog du hem den? artikel nummer, har sökt skiva men hittar då inte.






Vad gör ni andra för nått på era. har köpt nya barkbusters, lite kolfiber detaljer.
och mer kommer det med tiden, väntar på pc5 bla.


KTM nummer på den är 58409060200 Kostar 2887,50. Ska se om den passar när jag får hem den.
 
Går det att skjutsa på denna hoj?
Eller är det inte ens pinnar för passagerare?
 
Det har jag aldrig hört talas om. Men det jag är ute efter är att få en jämn och fin effektkurva och att få bort ryckigheten vid jämngas. Så jag vill ha den injusterad optimalt (snarare än maximalt) i bänk efter dom modifieringarna som är gjorda på just min hoj. Då tror jag på PC-V. Plus att man har kvar motorgarantin med PC-V.

vortexen :http://www.vortexcdi.com/model_product.php?product=39&model=122&mp_id=1534&flag=1

körde med en norsk som hade en sån på 690:n som han var grymt nöjd med , men det är det här med mappning för den kommer med 10 färdiga mappar men är fullt justerbar men vem gör det ?
pc-v fixar ju de flesta ställen , drygt 5100 +tull o frakt ligger dom på nu med kursen iaf
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top