KTM 690 Smc 2008

Är det nödvändigt att spänna kedjan om man byter framdrevet från original 16 tänder till 15?
kedjan brukar ju få justeras efter ett tag ändå med lite körning så byter du drev är det klart den behöver justeras ...............
 
På gasrullen sitter 2 st justeringsskruvar. Spelet på gasvajern är den som är näsmast föraren....vad är den andra?
 
Ta några fler, lite bättre, bilder så vi kan se lösningen. Var fick du tag i speglarna? Jag förmodar du inte ståtar med en allt för spolformad kropp för det ser rätt smalt ut mellan speglarna.
 
Hej!
Jag har nyligen fått lite problem med min 09a och tänkte höra med er som förhoppningsvis har lite mer vetskap.
Vid 3 av dom 4 senast körningarna har den mer eller mindre stendött mitt i åkningen, ingen av gångerna i samband med bakhjulsåka eller liknande, utan vanlig stadskörning.

Nu idag när jag hade värmt upp den i väldigt lugn takt utan några som helst indikationer på att något är fel så tänkte jag dra ur den på en mindre raksträcka, 1an, 2an, och när jag växlar till 3an och drar på så blöddrar den till lite snabbt och stendör, ungefär som att den inte skulle få nån soppa.. vilket den ska få.. full tank dessutom.
iaf, börjar bli lite tröttsamt att knuffa hem hojen efter varje tur.

Vad tror ni det är som spökar, eventuellt kan vara för fel?
Lämna in på verkstad, eller finns det hopp?
All hjälp är tacksam! :Bugar
 
Kolla så att tilluften till tanken inte är tät. Då kan du få undertryck och svårt med bränsletillförseln.
 
Backspeglarna funkar... sådär :P Inge problem att se "runt" kroppen och armarna. Är polarna / bilarna längre bakom så ser man bara deras lyset och dom är väldigt små. Ligger dom precis bakom så fungerar dom kanon! Blir att slänga på dom vanliga speglarna när man ska ut på lite längre turer, annars duger dessa för mig iallafall :banana
 
Nån som vet hur han fäst väskan? Typ något band runt sadeln eller nått?

Väskan fäste jag med ett band som jag nitade på undersidan av sadeln. Noga med korta nit och en kraftig nitpistol!
själva väskan är från biltemas "däcklagningskit". Slet ur innehåller o passar perfekt för det man behöver ha med sig!

Får hem långa (icke r&g) puckar till motorfästet idag. Bilder kommer på det! :banana
 
Väskan fäste jag med ett band som jag nitade på undersidan av sadeln. Noga med korta nit och en kraftig nitpistol!
själva väskan är från biltemas "däcklagningskit". Slet ur innehåller o passar perfekt för det man behöver ha med sig!

Får hem långa (icke r&g) puckar till motorfästet idag. Bilder kommer på det! :banana

Trodde inte de va din hoj =) Men det är en smart lösning iaf, speciellt hemmanycklar e svårt å ha i skinnstället :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top