KTM 690 Smc 2008

Vet någon om det finns några väsentliga skillnader på smc -10 och -11 eller är det samma hoj rakt igenom:confused:
 
2 an 3 an.
Den var inte helt död på gas bara men ville inte riktigt upp.
Har haft diverse hojar tidigare gsxr 750-02, gsxr 1000-03, ktm 660-04 aprilia sxv 550-07
ktm superduke -07. Och jag har aldrig behövt koppla förr.
Ja ska ta strypningarana på växlarna också.

Under sadeln finns ett elektriskt vred med 10 olika lägen (0-9). Genom att ställa in vredet i olika positioner påverkas gasresponsen, dvs hur snabbt insprutningen ska reagera vid gaspådrag. Läge 1 är Soft där gasresponsen är mjuk, läge 2 är Advanced med fullt pådrag hela vägen och läge 3-9 är Standard något slags ej nödvändigt mellanläge. Lägen 0 kan användas vid tankning av bensin med dålig kvalitet.

Om du går in på KTM:s hemsida tror jag du kan ladda ner användarmanualen och läsa mer. Sidan 116 var det i min bok.

Idag var ju ute och testa hojen efter lite mods och de som var felet på min hoj därför den gick dåligt var vredet under sadeln var i standard läge alltså läge 1.
Skifftade till läge två och nu är de bra vrid i den också::::::banana
 
Tja. Dags att besiktiga min 690 till våren och undrar om ngn har en bild på hur arslet ser ut på dem original? Har tänkt försöka återställa hojen tills dess!
/Peter
 
Va bra! :)
Ang reflex placeras den under reg.skylten original..
Tack så mycket:) får se om det blir bra;)
 
Under sadeln finns ett elektriskt vred med 10 olika lägen (0-9). Genom att ställa in vredet i olika positioner påverkas gasresponsen, dvs hur snabbt insprutningen ska reagera vid gaspådrag. Läge 1 är Soft där gasresponsen är mjuk, läge 2 är Advanced med fullt pådrag hela vägen och läge 3-9 är Standard något slags ej nödvändigt mellanläge. Lägen 0 kan användas vid tankning av bensin med dålig kvalitet.

Om du går in på KTM:s hemsida tror jag du kan ladda ner användarmanualen och läsa mer. Sidan 116 var det i min bok.

Idag var ju ute och testa hojen efter lite mods och de som var felet på min hoj därför den gick dåligt var vredet under sadeln var i standard läge alltså läge 1.
Skifftade till läge två och nu är de bra vrid i den också::::::banana

Var ute en lite längre tur idag och nu går hojen att gasa upp på 5ans växel med e litet ryck bara.
Och på 6ans växel över en liten knyck.:banana
Känns som jag får dreva upp den en kugg fram igen.:yoparty
 
Var ute en lite längre tur idag och nu går hojen att gasa upp på 5ans växel med e litet ryck bara.
Och på 6ans växel över en liten knyck.:banana
Känns som jag får dreva upp den en kugg fram igen.:yoparty

Inte läst hela diskussionen men.

Utgår ifrån att du har EVO2 kittet??
 
Inte läst hela diskussionen men.

Utgår ifrån att du har EVO2 kittet??

Har helsystem akra, luftburk borttagen ersatt med KN-ru1750 filter strypningarna på de lägre växlarna borttagna.
omdrevad 15/45 drevining( ev blir de 16/45 drevning för att få lite högre topphastighet vid bankörning).
Vad jag förstår så flyttar bara kammen effekten så den får bättre topp men sämre botten vrid.
Så de känns inte så aktuellt för min del.:yoparty
 
Har helsystem akra, luftburk borttagen ersatt med KN-ru1750 filter strypningarna på de lägre växlarna borttagna.
omdrevad 15/45 drevining( ev blir de 16/45 drevning för att få lite högre topphastighet vid bankörning).
Vad jag förstår så flyttar bara kammen effekten så den får bättre topp men sämre botten vrid.
Så de känns inte så aktuellt för min del.:yoparty
Hur kompenserar du med extra bränsle eftersom luftburken är borta?
 
Jag ska prova med lite olika mappar evo1 vs evo 2 mappen. Än så länge går den på akra mapp.:tummenupp
 
Vet någon vart man kan få tag på ett Evo 2 kit för en skaplig slant? Det jag är ute efter är egentligen bara ombyggnadsdelen för luftburken. Det går att beställa i USA för ca 250dollar men de vägrar skicka till sverige. Här hemma har jag bara hittat det för 5500:- med kammen..
 
Kn ru1750 filter är inte exakt samma men det funkar upperligt, sen kan man köpa vevhus filter på tex biltema. kostar en bråkdel av vad ett evo2 kostar..
Sök på supermotojunkie.com så hittar man en ombyggnads tråd med detta filter...:tummenupp
 
Jag ska prova med lite olika mappar evo1 vs evo 2 mappen. Än så länge går den på akra mapp.:tummenupp

Som toppen av allt som strulade när jag köpte min hoj så fick jag evo-2-mappen i den när jag äntligen kunde köra. Med bara Akra-ljuddämpare blev den extremt ryckig runt 2500-3000 rpm. Fullkomligt omöjligt att köra i stan. Efter byte till Akra-mapp gick den mycket lugnare vid lägre varv.
 
Har just köpt en 690 SMC-09, är det stor skillnad på en helt ny Acramapp mot någon av de första mapparna som fanns -08-09?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top