KTM 690 Smc 2008

Någon som har erfarenhet av dessa däck :va å kan tycka till om dom:tummenupp
Känner att ja har lite beslutsångest för vilket ja skall välja:confused:

Dunlop Mutant
Michelin Pilot Road 2
Continental ContiAttack SM

Lägger min röst på Michelin Pilot Road 2. Kört varierad körning, riktigt bra grepp på både torrt & blött underlag. Samt att håller riktigt bra. Kört 200mil & de ser ff nya ut. Orginaldäcken som jag kört med 2ggr var ju slitna ner till regumeringen efter ca 250mil.
 
Vad ja verkar förstå så är det sporttouring däck som gäller:va
Min tanke var ju bara att Conti och Dunlop är ju speciellt tillverkade för motard.
Men som sagt är de någon som provat Conti eller Dunlopet så skriv gärna en rad om dom:Bugar
 
Av de valen skulle jag också välja Pilot Road 2, riktigt fint däck som håller länge :tummenupp

Jag brukar dock nästan alltid köpa Pilot Power 2ct, funkar kanon både på gata och bana.
 
Någon som har erfarenhet av dessa däck :va å kan tycka till om dom:tummenupp
Känner att ja har lite beslutsångest för vilket ja skall välja:confused:

Dunlop Mutant
Michelin Pilot Road 2
Continental ContiAttack SM

Hade oxå valt Road 2.

Jag kör på Power Pure nu och kan helt klart säga att det är att av de tre bästa däcken jag kört på!!!
 
Jag brukar dock nästan alltid köpa Pilot Power 2ct, funkar kanon både på gata och bana.

Håller med. Jag kör Pilot Power (dock inte 2ct). Fungerar klockrent på gata och bana och är "billiga".

Har kört Pilot Road 2 och Road Smart på andra hojar och de släpper helt okontrollerat utan att ge nån feedback innan. Pilot Power börjar bara vandra lite lugnt när du gasar lagom.

Eftersom det är en så lätt hoj så slits inte däcken speciellt hårt så det känns onödigt att gå på sporttouringdäck som är gjorda för hojar på 200kg+. Däcken är bland det viktigaste för körupplevelsen så det känns bättre att köra ett mer sportigt däck och kosta på sig att byta en gång extra istället för att ha ett evighetsdäck som blir gammalt och hårt.
Om man kör mycket gata i regn osv kanske det är en annan femma iof.
 
Byt kam och luftburk + om mapning min 690 smc 7mer hk och ett mycke brutalare register def nått jag skulle rekomendera till alla 690 ägare
blev ännu roligare att köra den nu :-)
känns som en 690 på anabola typ :-)

Har du bytt till detta http://www.ktm-parts.com/76512945200.html eller någon annan kamkombination? Var det en speciell map för den kammen eller funkade den vanliga Akra-mapen?

(690 SMC EVO 2 Tuning Kit, 5833:- hos Karlströms Motor och Lelles.)
 
Tackar för alla svar:tummenupp
Låter som "Michelin is da shit":D

sportsmart skall du ha :tummenupp

Har du bytt till detta http://www.ktm-parts.com/76512945200.html eller någon annan kamkombination? Var det en speciell map för den kammen eller funkade den vanliga Akra-mapen?

(690 SMC EVO 2 Tuning Kit, 5833:- hos Karlströms Motor och Lelles.)

"Note: For proper performance the special map must be used. " enligt länken du skrev.

Här är monteringsanvisningen för evo 2 kittet: http://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000001/76512945200.pdf
 
Last edited:
"Note: For proper performance the special map must be used. " enligt länken du skrev.

Jo det står så men du måste också ha en "special map" när du byter till Akra. Jag tycker det är lite knökigt med de här map-bytena varje gång man gör någon förändring med avgas och/eller insug. Självklart måste det göras men man måste till verkstad för om-mapning vilket det tar bra betalt för. Enklare om man har Power Commander eller liknande.

"lindman" har nog svaret.
 
Jo det står så men du måste också ha en "special map" när du byter till Akra. Jag tycker det är lite knökigt med de här map-bytena varje gång man gör någon förändring med avgas och/eller insug. Självklart måste det göras men man måste till verkstad för om-mapning vilket det tar bra betalt för. Enklare om man har Power Commander eller liknande.

"lindman" har nog svaret.

Ja fördelen med en förgasare är helt klart att man kan bestycka om själv.
 
Jo det står så men du måste också ha en "special map" när du byter till Akra. Jag tycker det är lite knökigt med de här map-bytena varje gång man gör någon förändring med avgas och/eller insug. Självklart måste det göras men man måste till verkstad för om-mapning vilket det tar bra betalt för. Enklare om man har Power Commander eller liknande.

"lindman" har nog svaret.

Jag har beställt kabel för att ge mig på tuneecu. 500:- cirkus kosta kabeln programmet är gratis. Ktms olika mappar finns på sidan bla evo2 mappen :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
De flesta av oss kör väl med barkbusters och hur mycket hjälper det mot kyla i höst?
Jag har korta handskar (GPX) men måste köpa ett par längre och kanske tjockare för lite kallare väder eller så klarar man sig med vanlig handske som Alpinestars Plus, SP1 eller liknande tack vara handskydden?

styrmuffar is the shit (finns billiga på biltema) + handvärme om man vill lyxa till det :tummenupp

Styrmuffar1.jpg


Jag har beställt kabel för att ge mig på tuneecu. 500:- cirkus kosta kabeln programmet är gratis. Ktms olika mappar finns på sidan bla evo2 mappen :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

är det en kabel så att man kan mappa hojens orginal ecu? länk till kabeln?
 
Last edited:
Jag är på väg att montera diodblinkers och har konstaterat att original blinkrelä mycket riktigt löper amok om motståndet uteblir från en glödlampa. Men när jag försöker hitta reläet för att byta ut det mot ett lastoberoende relä hittar jag inte reläet. Det är nämligen inget klickande när blinkersen är till.
Ni som bytt till ledblinkers, hur löste ni problemet med rusande blinkrelä?
 
Jag har beställt kabel för att ge mig på tuneecu. 500:- cirkus kosta kabeln programmet är gratis. Ktms olika mappar finns på sidan bla evo2 mappen :)

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Det kan ju vara en lösning för att enklare byta mappar. Perfekt hade ju varit om man då förstod sig på mapparna, bänkade hojen och gjorde en mapp som inte är så ryckig strax över tomgång.

Ska bli kul och höra hur av dig hur det blev, bra troligen.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top