KTM 690 Smc 2008

Instrumentering

Någon som vet hur man skall gå tillväga när man har fukt i instrumenteringen:va
Kan man gå till vilken handlare som hellst eller måste man gå till den som hojen var uttagen hos:va

Hur har ni gjort som fått instrumenteringen utbytt på garantin?
 
Om någon i skåne/halland är sugen på att sälja sin smc till vettigt pris så dra iväg ett PM :tummenupp egentligen på längre avstånd med iofs.
 
Byt kam och luftburk + om mapning min 690 smc 7mer hk och ett mycke brutalare register def nått jag skulle rekomendera till alla 690 ägare
blev ännu roligare att köra den nu :-)
känns som en 690 på anabola typ :-)
 
Sundström: vad innebär förgasarkänsla och vad är det som blir bättre?

blir mer finkänslig typ vid endurospår om du vill lätta framhjulet över en stock/sten orginalsprut segar ger inte gassvaret man vill ha utan fördröjt och ofta mer än du ville ha oavsett vilket av dom 3 lägena du har.
vortexboxen ska ge mycket trevligare uppträdande vid typ såna lägen +att det går att ha 10 olika tändkurvor inlagda i boxen .
 
Byt kam och luftburk + om mapning min 690 smc 7mer hk och ett mycke brutalare register def nått jag skulle rekomendera till alla 690 ägare
blev ännu roligare att köra den nu :-)
känns som en 690 på anabola typ :-)

Vart hitta du kam?
Kostnad?
Något man själv kan meka dit eller fick du lämnat in.
Kan tänka mig att det blev riktigt trevligt på en redan trevlig hoj.

Har du helsytem på detta el bara slipon?
 
lämnade in den till Ragnar på din mc
kamen kan man nog byta själv men de är rätt mycke jobb att få till luftburken man måste flytta på batteriet och sånt
sen är de mapning också vilket man inte kan göra själv
hara bara acra slipon vilket man typ måste ha
Vart hitta du kam?
Kostnad?
Något man själv kan meka dit eller fick du lämnat in.
Kan tänka mig att det blev riktigt trevligt på en redan trevlig hoj.

Har du helsytem på detta el bara slipon?
 
lämnade in den till Ragnar på din mc
kamen kan man nog byta själv men de är rätt mycke jobb att få till luftburken man måste flytta på batteriet och sånt
sen är de mapning också vilket man inte kan göra själv
hara bara acra slipon vilket man typ måste ha

Låter helt klart som en trevligt ingrepp,ca kostnad då på kam och den operationen :)?
Är det akras mapp som gäller?
 
Någon som vet hur man skall gå tillväga när man har fukt i instrumenteringen:va
Kan man gå till vilken handlare som hellst eller måste man gå till den som hojen var uttagen hos:va

Hur har ni gjort som fått instrumenteringen utbytt på garantin?

Bara att kontakta valfri ktm åf å beskriva problemet så fixar dom det.
 
Lämnar KTM

Med något ånger och egentligen inte i säljtankar,ibland blir det annorlunda.
"Hon" fick igår gå vidare till ny ägare som förhoppningsvis tar hand om den väl.
Jag var fullt nöjd med hojen och ja det känns lite tomt utan den men inte blivit mycket körning i år pga andra intresse som tagit tid i anspråk.

Men helt hojlös kan man inte vara så jag behåller BMW'n som är en mer allround hoj.

Är dock inte främmande för att köpa en KTM 690 SMC igen.
Får se hur den utvecklar sig och om det kommer något nytt spännande från KTM.
En hottad KTM 690 SMC - R med uppdateringar och några hk till hade inte suttit fel om en sådan hade släppts av KTM.
 
Sundström: Ok, då är jag med. Tack för info.







Med några få lektioner lärde jag mig en läxa om grus på asfalt. I en korsning låg det lite smågrus ganska glest vilket jag såg men trodde att jag kunde köra över ifall jag sänkte farten och lutade minimalt i kurvan. Jag körde alltså över det lilla gruspartiet ganska rakt men gled till ändå. Betyder grus på asfalt döden?
Jag kommer undvika grus till varje pris i fortsättningen.
 
Sundström: Ok, då är jag med. Tack för info.







Med några få lektioner lärde jag mig en läxa om grus på asfalt. I en korsning låg det lite smågrus ganska glest vilket jag såg men trodde att jag kunde köra över ifall jag sänkte farten och lutade minimalt i kurvan. Jag körde alltså över det lilla gruspartiet ganska rakt men gled till ändå. Betyder grus på asfalt döden?
Jag kommer undvika grus till varje pris i fortsättningen.

Gasa mer! Så du får driv över gruset. På motardbanorna kör folk med slicks :tummenupp
 
Chris: jo, jag har tänkt på det men denna hoj/däck är ju snorhal på grus och sedan är man ju ljusår från deras teknik. Tror jag ska börja med mc-kortet innan jag bla. börjar drifta :arsele
 
Chris: jo, jag har tänkt på det men denna hoj/däck är ju snorhal på grus och sedan är man ju ljusår från deras teknik. Tror jag ska börja med mc-kortet innan jag bla. börjar drifta :arsele

Ge dig ut på en grusväg så lär du dig hur hojen beter sig på grus :tummenupp
 
Hej.
Har en -11 690smc och skulle byta bakdäck, men karln som slog om däcket skadade ju så klart gummitätningen inne i fälgen (slanglös ekerfälg)så jag fick läckage i ett par ekrar.
är det ngn som har koll på hur man byter den där gummiringen? ser ju ut som att den är fastkletat i fälgen, kränger man på den och värmer fast den lr?? limmad?
tack på förhand!
 
Hej.
Har en -11 690smc och skulle byta bakdäck, men karln som slog om däcket skadade ju så klart gummitätningen inne i fälgen (slanglös ekerfälg)så jag fick läckage i ett par ekrar.
är det ngn som har koll på hur man byter den där gummiringen? ser ju ut som att den är fastkletat i fälgen, kränger man på den och värmer fast den lr?? limmad?
tack på förhand!

Det tycker inte ja du skall bry dej om det får väl "karln" som skadade det fixa eller betala verkstad
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top